1269
ЗМІ: Європі загрожує нова хвиля закриттів НПЗ через російське дизпаливо
— Енергетика
Уповільнення економічного зростання в Росії приводить до збільшення потоку дизельного палива до Європи, а це може призвести до нового витка закриття нафтопереробних заводів (НПЗ).
НПЗ в Європі знаходяться під сильним тиском, оскільки слабкість європейської економіки викликала скорочення попиту на дизельне паливо, а це тягне за собою зниження цін і скорочення прибутку, передає The Wall Street Journal.
З 2008 року в Європі 16 заводів оголосили про те, що закривають переробні потужності або планують зробити це. Тепер прибуток від продажу і переробки дизельного палива опиниться під додатковим тиском.
Як стало відомо, експорт дизельного палива з Росії на північний захід Європи через Балтійське море зріс до 500 тис. барелів на добу в порівнянні з 300 тис. барелів рік тому.
З урахуванням надходження більшого обсягу палива в період слабкого попиту ціни на дизельне паливо знизилися до $865,75 з $964 за тонну в цей час торік.
Варто відзначити, що доходи від продажу дизельного палива зазвичай мають вирішальне значення для переробників, так як прибуток на цьому напрямку дозволяє компенсувати втрати.
Варто відзначити, що доходи від продажу дизельного палива зазвичай мають вирішальне значення для переробників, так як прибуток на цьому напрямку дозволяє компенсувати втрати.
За словами старшого аналітика ESAI Energy Ендрю Ріда, цього року займатися переробкою буде менш вигідно, ніж у 2012 році, а в 2014 році ситуація ще сильніше погіршиться.
Інвестиції в переробку в останні роки в Росії поліпшили якість палива і зробили можливим відправляти паливо відразу на європейський ринок, тоді як раніше необхідні були додаткові дії, для того щоб воно відповідало європейським стандартам.
Керівник зі зв’язків з інвесторами Saras SpA, однієї з найбільших компаній в Італії, що займається нафтопереробкою, зазначив, що компанія буде уважно стежити за ринком, для того щоб визначити, наскільки збільшення експорту з Росії веде до ослаблення ринку в Європі. Він сказав, що в найближчі місяці зрозуміти це буде складно, оскільки потреба в дизельному паливі різко падає в літні місяці.
Примітно, що Європа потребує імпорту дизельного палива. Багато НПЗ в Європі були побудовані декілька десятиліть тому та орієнтовані на виробництво бензину, а не на дизельне паливо, на яке зараз високий попит.
При цьому збільшення експорту з Росії збіглося зі збільшенням потужностей Saudi Arabian Oil Co. з переробки, тобто світовий ринок зараз забезпечений паливом.
Раніше повідомлялося, що паливно-енергетичний бізнес Європи закриває 10% від загального числа нафтопереробних заводів (НПЗ) до кінця 2020 року. Причинами називають падіння загального обсягу попиту на паливо для авто і збитковість підприємств.
За матеріалами: Вести.ru
Поділитися новиною