Не "Таврика": в банку "Даніель" кажуть, що зобов'язання виконують справно — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Не "Таврика": в банку "Даніель" кажуть, що зобов'язання виконують справно

Кредит&Депозит
4067
Кілька днів тому в ЗМІ з’явилася інформація про те, що на українському банківському ринку з’явилася нова «Таврика». Як повідомлялося, банк «Даніель», що знаходиться в кінці першої сотні українських банків з активами 1,3 млрд, відчуває проблеми з ліквідністю. Крім того, кілька десятків вкладників не змогли отримати свої гроші.
Як відомо, на початку року банк «Даніель» взяв у Нацбанку стабілізаційний кредит на кілька десятків мільйонів гривень і підписав з ним договір про фінансове оздоровлення.
За ці кілька днів було вже багато версій і коментарів щодо ситуації в банку, але поки офіційної позиції установи не було. Саме для цього ми поспілкувалися з Головою Наглядової ради Валентиною Молчановою і поставили кілька запитань, які найбільше хвилюють.
- Чи правда, що є проблеми з неповерненням вкладів?
- Так, дійсно, мали місце затримки виплат у випадках дострокового розірвання договорів, але про неповернення депозитів і відсотків я б не говорила. Зважаючи на збільшення випадків дострокового розриву депозитних договорів фізичних осіб та позапланових відтоків коштів юридичних осіб, мали місце незначні затримки платежів, але на загальну ситуацію вони ніяк не вплинули. Однак, якщо подивитися на нашу статистику (яка розміщена на сайті банку), видно, що наш депозитний портфель значно зменшився. Ми розуміємо, що це не найбільш райдужна статистика для нас, але саме це свідчить про те, що ми виконуємо свої зобов’язання, ми виплачуємо і відсотки, і видаємо депозитні вклади.
- Яка причина того, що йдуть вкладники?
- Тут спрацювало «сарафанне радіо». Проблема з самого початку виникла через групи клієнтів, які десь щось почули, достроково зняли свої вклади, посіяли безпідставну паніку серед інших клієнтів. У принципі, велика кількість клієнтів у банку залишилася, вони нікуди не пішли. Як показує багаторічний досвід, виживає не той, хто сильніший, а той, хто терплячіший. Зараз ми для себе виробили чітку стратегію: ми не відмовляємося від VIP-клієнтів, але й не пропонуємо ті «солодкі» умови, які були. Це в першу чергу стосується дострокових розірвань договорів.
Банк характеризувався обслуговуванням певної групи клієнтів, і це суми однозначно вищі 200 тис. грн. (саме цю суму повертає Фонд гарантування вкладів фізичних осіб). Ця група людей умовно постійно бігає по декількох банках. І ситуація з «Таврикою» сильно сколихнула їх. У той же час, важливо відзначити, що ситуація змінилася тільки в Києві – в регіональних відділеннях проблем не було взагалі.
Можливо, ми могли б ситуацію проконтролювати, щоб не було такого резонансу, але ми вирішили бути абсолютно чесними. І економічні наслідки доводять, що ми ухвалили правильне рішення. Ми відмовилися від дорогих грошей, які були в той момент на міжбанківському ринку, тому що ставки зашкалювали, вони були і 80%, і 90%. А припустити, як можна працювати, якщо середня ставка з кредитування в банку була 18-19%… Тоді керівництво банку, не чекаючи поки ситуація ускладниться, ухвалило рішення звернутися до Національного банку за підтримкою. Природно, що будь-яка інформація про те, що банк звернувся до регулятора по допомогу сприймається з побоюванням.
– Як Ви плануєте вирішувати проблему?
- На той момент, коли ми звернулися до Нацбанку, ми говорили про одну суму, але поки пройшли певну процедуру з оформлення документів, було видно, що грошей не вистачає. І тут потрібно віддати належне акціонерам банку, які внесли лепту, в рази більшу, ніж Національний банк. У договорі, який підписаний з Національним банком, прописано кілька заходів, які має виконати правління, і все це виконується беззаперечно. Умови та ставка, які надав регулятор, нас цілком влаштовують.
У цілому, ми не вважаємо, що ситуація зараз нестабільна. Депозити і відсотки за ними повертаються вкладникам щодня. А що стосується скарг, про які пишуть у ЗМІ, то їх бачити дуже дивно, адже в банку вклади до 200 тис. грн становлять не більше 10% від усіх вкладів. А який резон кричати про проблеми банку тим вкладникам, у яких лежать великі суми – незрозуміло.
Ще хочеться додати таке: в нашому банку немає жодного афільованого бізнесу – немає жодного активу, який можна було б пов’язати з банком «Даніель». Є також інша сторона: є дуже багато депозитів, які більше 200 тис., які закріплені за акціонерами.
– Що вирішили загальні збори акціонерів банку в понеділок?
- На загальних зборах акціонерів ПАТ «Комерційний банк «Даніель» ухвалено рішення про додаткову емісію акцій у розмірі 70 млн. грн. До складу Наглядової Ради включений Боровик Олег Миколайович.
Проблеми банків – темна справа для клієнтів. Адже скільки було випадків, що успішні банки несподівано для вкладників «прикривали крамничку». У той же час, сіяти паніку і беззаперечно вірити всьому, що говорять і експерти, і знайомі, не можна. Іноді виходить так, що передчасна паніка і нагнітання обстановки провокують нові проблеми, вирішити які складніше, ніж ті, які були від початку.
Розмову провела Олексевич Марія
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас