1317
Дефіцит торговельного балансу України найвищий з 2008 року - аналітики
— Казна та Політика
За підсумками 2012 року від’ємне сальдо зовнішньої торгівлі становило 15,8 млрд дол США, що на 11,2% більше, ніж у 2011 році. Це найбільший дефіцит торговельного балансу з 2008 року. Значний торговий дефіцит робить обмінний курс більш залежним від доступності зовнішніх запозичень і коливань цін на сталь.
Такі дані наводять аналітики Ерсте Банку в звіті.
Так, за підсумками 2012 року обсяг експорту товарів до країн СНД склав 36,8% у грошовому еквіваленті від загального обсягу експорту, до Азії – 25,7%, до Європи – 25,3%. Найбільшим ринком збуту є Росія, постачання якої в 2012 році склали 25,6% всього експорту, здебільшого це залізничні локомотиви, чорні метали та промислова техніка. За останні 10 років частка експортної виручки, отриманої з країн Європи, продовжує стабільно знижуватися – з 40% в 2003 році показник досяг позначки 25% в 2012 році.
“Продукція традиційних експортно-орієнтованих галузей – металургійної та машинобудівної – продовжує втрачати конкурентоспроможність на світовому ринку. При цьому підвищення рівня технологічності виробництва та напрацювання інноваційних підходів вимагають значних фінансових вливань, що для більшості українських компаній сьогодні залишається непосильним завданням», – говорить Ігор Жолонковський, аналітик АТ “Ерсте Банк”.
Починаючи з 2007 року, частка експортної виручки в металургійній галузі знизилася з 42% до 28% від загальної виручки від експорту. Це сталося після падіння світових цін на метали та часткової втрати Україною ринків збуту сталі в посткризовий період, що пов’язано зі зниженням конкурентоспроможності.
“Уповільнення економічної активності в Україні стало очевидним в 2012 році. Вперше з 2009 року було зафіксовано падіння фізичного обсягу експорту в металургійній і машинобудівній галузі, на 5% і 2% з року в рік. Середнє падіння цін на металургійну та машинобудівну продукцію становило відповідно 15% і 1%”, – відзначає Жолонковський. Так, спад економічної активності можна спостерігати і за динамікою перевезення вантажів: у 2012 році загальна вага вантажу, що перевозився, склала 773 млн тонн, що на 5% менше, ніж у 2011 році, і на 14,5% менше, в порівнянні з показниками 2008 року.
“Одними з ключових завдань для України повинні стати збереження та розширення ринків збуту. Зокрема, важливо створити умови для вільної конкуренції в країні і максимально знизити перешкоди при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності”, – говорить аналітик Ерсте Банку. Надзвичайно ефективним кроком було б приєднання України до зони вільної торгівлі з ЄС, що дозволить знизити мита на українську продукцію. Крім того, варто зосередитися і на поліпшенні бізнес-клімату, чому можуть посприяти більш прозорі та зрозумілі умови ведення бізнесу, викорінення податкового тиску як явища і максимальне спрощення дозвільної системи.
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною
Також за темою
Держбюджет-2026: що ці цифри міняють для кожного українця
У скільки обійдеться держбюджету діяльність народного депутата у 2026 році
Які ризики та виклики несе Держбюджет-2026
Британія готова передати Україні 8 млрд фунтів заморожених російських активів
В НАЗК пояснили, чому перевірки не могли виявити схему «шлагбаум»
МВФ оцінив дефіцит фінансування в Україні на наступні 4 роки
