Голова Держспоживінспекції: "АероСвіту" був нарахований другий за розміром штраф в історії" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Голова Держспоживінспекції: "АероСвіту" був нарахований другий за розміром штраф в історії"

2382
У 2012 році підприємства сплатили 239 млн грн. штрафів за порушення прав споживачів. Насправді сума санкцій значно вища. Просто частина штрафів ще не надійшла на держрахунок або компанії оскаржують їх у судах.
Так і залишилися не стягнути санкції, накладені на компанію «АероСвіт». Ми були одним з перших держвідомств, яке почало перевірку цієї компанії. Ще на початку 2012 р., коли ми існували ще в статусі Держстандарту, до нас почали надходити скарги на якість послуг «АероСвіту». За підсумками перевірки ми нарахували їм за неякісні послуги 128 млн грн. штрафу. Вони, природно, пішли до суду. Ми виграли першу інстанцію, другу – програли. Наближалася третя касація, ініційована прокуратурою в інтересах держави. Але грянула адмінреформа. У зв’язку з реформуванням Держстандарту України в Держінспекцію з питань захисту прав споживачів та зміною юрособи справа «АероСвіту» була закрита.
Незважаючи на значність суми штрафу, «АероСвіт» був би «срібним» призером за цим показником. «Золото» – в «Укртатнафти». В кінці минулого року ми перевірили нафтобазу і кілька заправок в Кіровограді і за результатами перевірки нарахували компанії 190 млн грн. штрафу за неякісні нафтопродукти.
Йдуть судові розгляди, дві перші інстанції ми вже виграли. Зараз справа у Верховному суді, остаточне рішення буде ухвалено до лютого-березня. Оскільки в даному випадку в документах фігурує Держспоживінспекція, я налаштований на перемогу.
Корисний захід
Штраф – це ефективний захід впливу. Бізнес починає розуміти, що рано чи пізно настане час, коли за порушення доводиться або платити, або відповідати – аж до кримінальної відповідальності. Я впевнений, що у міру посилення заходів відповідальності та збільшення штрафних санкцій буде підвищуватися якість товарів і послуг. Карати рублем – інших заходів впливу на недобросовісних підприємців просто немає.
Але поки людина не напише офіційну скаргу, у нас немає повноважень звернутися до підприємства торгівлі або ЖКГ, або іншого суб’єкта господарювання, який потрапляє під наш контроль, і вжити заходів. Так що те, що кількість скарг зростає – це плюс.
Кількість скарг збільшується пропорційно зростанню товарообігу. За офіційною статистикою, оборот роздрібної торгівлі за 2012 рік досяг 804,3 млрд грн., що у порівнянних цінах на 16% більше, ніж у 2011 р. Другий фактор – населення стало краще розбиратися у своїх правах. Ще кілька років тому, якщо хтось придбав неякісний товар, він його просто відправляв в урну, ну, може, ще казав якесь погане слово. Зараз же більшість українців, опинившись у такій ситуації, знайдуть, до кого звернутися, і, швидше за все, напишуть скаргу.
Всі скарги, які надходять до нас, ми зобов’язані розглянути. Якщо ми цього не зробимо – то самі станемо об’єктом для розгляду правоохоронних органів.
Сергій Орєхов
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас