5304
НБУ хоче привчити літніх українців розраховуватися карткою - нас очікує ціла кампанія
Нацбанк домагається, щоб українці частіше розраховувалися банківськими картками, а не готівкою.
Зокрема, в НБУ планують збільшити кількість платіжних терміналів у магазинах. Для власників готують спеціальні пільги і штрафи.
При цьому серед населення НБУ збирається розгорнути кампанію, щоб подолати страх перед усім новим, пише видання.
В першу чергу, регулятор обіцяє працювати з людьми похилого віку.
За кількістю пластикових карток Україна наздогнала більшість європейських країн. Однак сам принцип, як цими картками користуються українці, істотно відрізняється від європейського. Люди рідко розраховуються ними в терміналах або інтернеті. Зате йдуть до банкоматів і знімають всю суму відразу.
Однак через термінали або інтернет українці розраховуються вже в чотири рази частіше, ніж, приміром, 5 років тому.
Нацбанк не проти збільшити цю цифру з кількох причин: паперові гривні і копійки коштують недешево, гроші в скляній банці не працюють, і простежити тіньові операції готівкою – неможливо.
“Перехід на безготівковий розрахунок, в першу чергу, повинен зменшити втрати держави. З іншого боку – це має підвищити ліквідність банків, залучити кошти”, – пояснила директор департаменту платіжних систем НБУ Наталія Лапко.
Для європейців картки – це, перш за все, безпека та зручність. Німецькі банкіри говорять, що їхні співвітчизники паперові гроші теж люблять, але скрізь можуть розрахуватися карткою, тому що це швидше і простіше.
Наприклад, за безготівковим розрахунком оплачують і оренду квартири, і телефон, і електрику, і т.д. У США паперові долари взагалі раритет.
За матеріалами: ТСН
Поділитися новиною
Також за темою
7 фінансових «суперсил», які варто розвивати
Дозвіл на демонтаж: чи потрібен він при знесенні будівлі на ділянці
Яка буде пенсія при непреривному стажі 40 років
ЄС запропонував три контрпропозиції для мирного плану США щодо України, — WP
Келлог: Я думаю, ми зможемо підштовхнути до угоди українців, а потім росіян
ТОП-8 місць світу, куди краще не їхати у 2026 році — чому так
