5307
Найбільший в Україні автовиробник вирішив призупинити конвеєр
Запорізький автомобілебудівний завод (ЗАЗ), що входить до складу найбільшої української автокорпорації УкрАВТО Таріела Васадзе, повідомив, що виконав річну програму виробництва достроково.
У зв’язку з цим завод має намір до кінця року «проводити профілактичні роботи». ЗАЗ має намір відновити роботу після різдвяних свят, як і щороку. Точну дату зупинки конвеєра в компанії не повідомили.
«У зв’язку із запровадженням Росією утилізаційного збору в порушення міжурядових угод, виробнича програма ЗАЗу була переглянута з метою максимального зсуву виробництва на період до вступу в силу нових норм, тобто річна програма була виконана достроково. Є час для проведення профілактичних робіт в кінці року», – відзначає ЗАЗ.
У той же час, відповідаючи на запитання про можливе скорочення працівників заводу, в компанії відзначили, що ЗАЗ в даний час реформує процес виробництва, адаптує під підтверджені замовлення на майбутній рік, у зв’язку з чим і заплановано проведення адаптації чисельності працівників та інші заходи.
«ЗАЗ повинен бути максимально ефективним і конкурентоспроможним у виробництві, щоб компенсувати відсутність традиційних для автозаводів світу умов роботи. Як добре відомо, умови, в яких доводиться виживати всім українським автозаводам, набагато гірші навіть від найближчих конкурентів з Росії. Тому ЗАЗ постійно працює над способами збільшення ефективності та зменшення витрат», – додали в компанії.
Торкаючись питання ухвалення закону про утилізаційний збір, від сплати якого планується звільнити виробників авто по повному циклу, в компанії відзначили, що такий захід потрібен не тільки ЗАЗу, а всім українським автозаводам – КрАЗу, Богдану, ЛАЗу, «а значить, це потрібно економіці країни і бюджету держави».
«Закон повинен бути ухвалений дзеркально тим правилам, що були введені в Росії. Наші продукти через додаткові податки туди більше не йдуть, а продукція російських автозаводів нарощує постачання на український ринок без жодних зборів, мит або податків», – пояснювали в компанії.
За оцінкою автовиробників, відсутність дзеркальних заходів означає не тільки зупинку експорту на найважливіший ринок, але і посилення тиску імпорту, і як наслідок, знецінення національної валюти.
«Українські виробники втрачають не тільки експорт, але й частку на власному ринку. Плани заводу щодо виробництва можуть змінюватися тільки від зміни замовлень у виробництво. Завод готовий випускати більше», – відзначили в УкрАВТО.
Нагадаємо, що Верховна Рада України 20 листопада ухвалила у першому читанні законопроект про утилізаційний збір на колісні транспортні засоби, від сплати якого звільнені підприємства-виробники автомобілів по повному циклу.
Базові ставки податків за утилізацію легкових автомобілів пропонується встановити в розмірі 5,5 тис. грн, на інші транспортні засоби: автобуси, вантажні, вантажопасажирські автомобілі або спецавтомобілі) – 38 тис. грн.
Аналогічний збір діє в РФ з 1 вересня поточного року, і це вже спричинило скорочення постачань української продукції на основний для неї експортний ринок – РФ.
Як раніше повідомлялося, в даний час Україна і РФ домовилися оперативно підготувати тимчасову угоду про взаємне незастосування утилізаційного збору терміном на півроку.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Президент оголосив масштабне перезавантаження енергетичної сфери
У жовтні інфляція сповільнилася до найнижчого рівня від початку року
Цьогоріч ДБР викрило злочини, що завдали державі майже 13 мільярдів грн збитків
Скільки коштів витратили на відбудову України від початку великої війни
Експерт спрогнозував, які продукти здорожчають до кінця року
У жовтні розмінували 370 гектарів українських сільгоспземель за програмою компенсації
