Найбільший в Україні автовиробник вирішив призупинити конвеєр — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Найбільший в Україні автовиробник вирішив призупинити конвеєр

5304
Запорізький автомобілебудівний завод (ЗАЗ), що входить до складу найбільшої української автокорпорації УкрАВТО Таріела Васадзе, повідомив, що виконав річну програму виробництва достроково.
У зв’язку з цим завод має намір до кінця року «проводити профілактичні роботи». ЗАЗ має намір відновити роботу після різдвяних свят, як і щороку. Точну дату зупинки конвеєра в компанії не повідомили.
«У зв’язку із запровадженням Росією утилізаційного збору в порушення міжурядових угод, виробнича програма ЗАЗу була переглянута з метою максимального зсуву виробництва на період до вступу в силу нових норм, тобто річна програма була виконана достроково. Є час для проведення профілактичних робіт в кінці року», – відзначає ЗАЗ.
У той же час, відповідаючи на запитання про можливе скорочення працівників заводу, в компанії відзначили, що ЗАЗ в даний час реформує процес виробництва, адаптує під підтверджені замовлення на майбутній рік, у зв’язку з чим і заплановано проведення адаптації чисельності працівників та інші заходи.
«ЗАЗ повинен бути максимально ефективним і конкурентоспроможним у виробництві, щоб компенсувати відсутність традиційних для автозаводів світу умов роботи. Як добре відомо, умови, в яких доводиться виживати всім українським автозаводам, набагато гірші навіть від найближчих конкурентів з Росії. Тому ЗАЗ постійно працює над способами збільшення ефективності та зменшення витрат», – додали в компанії.
Торкаючись питання ухвалення закону про утилізаційний збір, від сплати якого планується звільнити виробників авто по повному циклу, в компанії відзначили, що такий захід потрібен не тільки ЗАЗу, а всім українським автозаводам – КрАЗу, Богдану, ЛАЗу, «а значить, це потрібно економіці країни і бюджету держави».
«Закон повинен бути ухвалений дзеркально тим правилам, що були введені в Росії. Наші продукти через додаткові податки туди більше не йдуть, а продукція російських автозаводів нарощує постачання на український ринок без жодних зборів, мит або податків», – пояснювали в компанії.
За оцінкою автовиробників, відсутність дзеркальних заходів означає не тільки зупинку експорту на найважливіший ринок, але і посилення тиску імпорту, і як наслідок, знецінення національної валюти.
«Українські виробники втрачають не тільки експорт, але й частку на власному ринку. Плани заводу щодо виробництва можуть змінюватися тільки від зміни замовлень у виробництво. Завод готовий випускати більше», – відзначили в УкрАВТО.
Нагадаємо, що Верховна Рада України 20 листопада ухвалила у першому читанні законопроект про утилізаційний збір на колісні транспортні засоби, від сплати якого звільнені підприємства-виробники автомобілів по повному циклу.
Базові ставки податків за утилізацію легкових автомобілів пропонується встановити в розмірі 5,5 тис. грн, на інші транспортні засоби: автобуси, вантажні, вантажопасажирські автомобілі або спецавтомобілі) – 38 тис. грн.
Аналогічний збір діє в РФ з 1 вересня поточного року, і це вже спричинило скорочення постачань української продукції на основний для неї експортний ринок – РФ.
Як раніше повідомлялося, в даний час Україна і РФ домовилися оперативно підготувати тимчасову угоду про взаємне незастосування утилізаційного збору терміном на півроку.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас