Українців й далі будуть розводити на «дешеві» таблетки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українців й далі будуть розводити на «дешеві» таблетки

2363
Аптеки, вивіски яких заманюють покупців «соціальними» або «низькими» цінами, все більше прикрашають вулиці українських міст. І це притому, що такі вивіски ще майже півроку тому заборонив уряд. «Коментарі» з’ясовували, чому заборона не працює.
Українська традиція показує, що чим ближче до виборів, тим більше турбот у чиновників про своїх виборців, про їхній добробут і особливо – про здоров’я. Чиновники різних відомств і міністерств активно борються з неправдивою рекламою ліків, знижують ціни на препарати гіпертоніків або «вимірюють» відстань між аптечними кіосками. І все, звісно, тільки заради зручності та економії українців.
«Коментарі» з’ясовували, чому провалилася одна з останніх «фармоперацій» уряду. Мова йде про заборону аптекам вказувати у своїх вивісках інформації більше, ніж просто дані про вид господарської діяльності закладу. Тобто відповідно до торішніх змін у ліцензійних умовах, аптекарі з 1 липня 2012 року могли називати себе тільки «аптека», «аптечний склад», «аптечний пункт». І нічого більше.
Держслужба України з лікарських засобів, яка була ініціатором цих нововведень, вважала, що вони допоможуть покупцям виплутатися з маркетингових ходів фармацевтів. «Коментарі» неодноразово писали про те, що в останні роки у великих містах країни масово відкриваються аптеки, вивіски на яких заманюють «низькими цінами» і «соціальною аптекою». Правда, на повірку виявляється, що це звичайний рекламний хід, який до цін на медпрепарати ніякого стосунку не має.
Власне, з цим «введенням в оману покупців» і вирішили боротися в Держслужбі ліків згаданими вище змінами в ліцензії аптек. Правда, відразу ж виявилося, що левова частка торгових точок змушена переписати свої вивіски. Тому, що слова «велика», «близька» або «від А до Я» теж вводять покупця в оману. Це якщо читати за чиновницькими документами. Нові витрати, як водиться, продавці переклали на покупців. Правда, вивіски міняти не поспішали (мали місяць на усунення «незаконного»). Більше того, самі чиновники не врахували, наприклад, що з тим же успіхом про свої «супер-пупер низькі ціни» аптеки можуть цілком законно повідомляти перехожим з вікна або даху – де завгодно, крім вивіски.
У підсумку, ринок і Держслужба вирішили підкоректувати правила і виключити з вивісок тільки згадки про ціну і «соціальність» об’єкта.
«До нас надходило багато скарг від покупців, що вони були обмануті вивісками «соціальна аптека» або «низькі ціни». Тому і були зроблені кроки щодо для захисту. Пізніше ліцензійні умови були переглянуті, що дозволило іншим аптекам зберегти свої бренди. Зараз деякі незадоволені аптеки оскаржують в суді право на використання «цінових» вивісок», – розповіла «Коментарям» прес-секретар Держслужби Олена Ліцоєва.
Таким чином, схоже, претензії у чиновників до двох аптечних мереж – «Аптека низьких цін» і «Соціальна аптека». Обидві успішно працюють під звичними вивісками всі ці місяці.
Навіть незважаючи на те, що столичне відділення АМКУ ще в кінці літа оштрафувало аптеку низьких цін на 25 тис. грн. за неконкурентні дії, вивіски залишились на місці. «Ця компанія оскаржує в суді своє право на «неправильні» вивіски», – розповіло виданню джерело в АМКУ.
До речі, не так давно держава вже обіцяла навести порядок серед аптечних кіосків. Тобто припинити їх діяльність у великих містах. Мовляв, через них «відмиваються» фальсифіковані препарати. Але будь-який пасажир, наприклад, київського метро може упевнитися – кіоски на місці.
«Коментарям» на одному прикладі вдалося дізнатися, якими саме аргументами оперують аптеки низьких цін в судах. Так, Держслужба з лікарських засобів у Дніпропетровській області під час позачергової перевірки 23 липня виявила порушення в оформленні вивіски аптеки №7 ТОВ «Аптека низьких цін» в Дніпропетровську. Причиною перевірки стало звернення громадянки під час гарячої лінії з головою Дніпропетровської облдержадміністрації Олександром Вілкулом. Згідно з матеріалами Дніпропетровського окружного адміністративного суду, громадянка вказала на «невідповідність вивіски «Аптека низьких цін» фактичним цінам на лікарські засоби». І за результатами перевірки Держслужба зобов’язала аптеку змінити вивіску.
Керівництво аптеки спробувало оскаржити відповідне розпорядження, ґрунтуючись на тому, що умови оформлення вивісок закріплені наказом МОЗ №723 від 31 жовтня 2011 року (ліцензійні умови для аптек – Ред.), а дії аптеки ґрунтуються на нормах пріоритетних законодавчих актів. Зокрема, на нормах закону «Про рекламу» та типових правил розміщення зовнішньої реклами. Тому, стверджував позивач, «обмеження на використання власної назви прямо впливає на свободу підприємницької діяльності, а значить суперечить актам вищої юридичної сили і є незаконним».
Втім, суд не визнав вивіску аптеки рекламою і вказав на те, що дії Держслужби з лікарських засобів є виправданими і законними. «Аптеці низьких цін» не вдалося виграти суд, однак у неї залишилося право на оскарження цього рішення. Тривати така судова епопея може дуже довго, а в цей час вивіску ніхто змінювати не буде.
Тобто, історія про боротьбу з вивісками ще раз показала – держава не в змозі навести порядок на ринку ліків. Де не може, а де не хоче. Зате в уряді з завидною енергією намічають нові «хрестові походи» на імпортерів ліків – від них вимагають надати нові документи якості на продукцію. Все це, звичайно ж, зумовлено тільки захистом вітчизняного покупця. А збіг цих дій чиновників з інтересами великого провладного фармкапіталу – випадковість.
Олег Сухомлин
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас