Найзагадковіші компанії України — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Найзагадковіші компанії України

9290
Ці компанії не мають сайтів, імена їхніх господарів ні про що нікому не говорять, не цілком ясний рід їх діяльності. При цьому – стрімке зростання обороту (в одному з випадків у 190 разів) з виходом на «гросмейстерський» рівень більше мільярда гривень виручки за минулий рік. З такими показниками – прямий шлях в список 200 найбільших українських компаній. Але ці фірми мають ще одну спільну рису: вони не люблять світитися.
Сімферопольська оптова компанія «Ельбрус» вказує у своїй фінансовій звітності, що заробляє на поставках овочів і фруктів. За рік вона збільшила виручку в 10 разів – до 1,5 млрд гривень. Але овочі і фрукти тут ні при чому.
Насправді компанія продає стартові пакети та картки поповнення (скетч-картки) мобільного оператора «Київстар». «Ельбрус» – наш офіційний дистриб’ютор, який працює за передоплатою”, – уточнює директор з корпоративних зв’язків мобільного оператора Жанна Пархоменко.
Про свій бізнес засновник і гендиректор «Ельбрусу» Костянтин Резніков говорить неохоче, закритість компанії пояснює небажанням привертати увагу «недружніх інвесторів, близьких до влади». За його словами, «Ельбрус» входить до п’ятірки найбільших українських продавців скретч-карт, що працюють з дрібним оптом. Компанія, зареєстрована в квартирі, поставляє картки дрібним торговцям і має з десяток офісів в регіонах. «Низькорентабельний бізнес», – говорить Резників. Фінансова звітність це підтверджує: чистий збиток «Ельбрусу» в 2011 році – 100 млн гривень.
Але як компанії вдалося так наростити виручку? Не вдаючись у подробиці, Резніков стверджує: за рахунок правильної стратегії і його менеджерських талантів. Forbes чув і іншу версію. Бізнесмен, який раніше співпрацював з «Київстаром», розповідає, що за допомогою покровителів з силових органів «Ельбрус» отримав від мобільного оператора ексклюзив на поставки скретч-карт в дрібний роздріб. Пархоменко та Резніков запевняють, що це не так.
Свій герой виявлений і на експедиторському ринку. Компанія «Альбіон» – монополіст з експедирування нафтопродуктів в портах «Великої Одеси» – примудрилася за рік збільшити виручку в три рази, до 4,5 млрд гривень. Радник експедиторської компанії «Пласке» Василь Зубков заявляє, що на цьому ринку не може бути таких доходів. «Можливо, через звітність «Альбіону» пройшли гроші вантажовласника», – припускає він. Директор «Альбіону» Олександр Баєв підтверджує, що успіхи його компанії не пов’язані з експедируванням. З чим же тоді? «Комерційна таємниця».
Іноді стрімке зростання виручки показують компанії, які «годуються» від великих промислових підприємств. Ось наочний приклад.
Виручка компанії «Промислова комплектація» з Кременчука зросла за минулий рік в три рази – до 6,2 млрд гривень. Вона фігурує у фінансовій звітності Кременчуцького сталеливарного заводу (КСЗ) як один з основних замовників. «Промислова комплектація» – це торговий дім «Дніпровагонмашу», – додає керівник вагонобудівного підприємства, який просив не згадувати його імені у пресі. КСЗ і «Дніпровагонмаш» входять до групи «ТАС», що належить віце-прем’єру Сергію Тігіпку. У групі не знайшли часу відповісти на питання Forbes.
Згідно зі звітністю КСЗ, його виручка в минулому році склала 1,3 млрд гривень. На думку аналітика Concorde Capital Романа Дмитренка, цей показник не відображає реальних доходів заводу. «При реалізації за ринковими цінами їхня виручка мала б становити 4,5-5 млрд гривень», – підрахував аналітик. Можливо, в цьому і криється відповідь на питання про динаміку показників «Промислової комплектації». Частина недоотриманої виручки (і прибутку) осідає в торговому домі.
Але найбільш процвітаючою компанією в Україні могла б вважатися фірма «Танталіт». Якщо вірити її фінансовій звітності, за 2011 рік виручка компанії підскочила на 19 000% – з 9 млн до 1,7 млрд гривень.
Єдиний відомий проект «Танталіту» – центр здоров’я та відпочинку Green Side площею 1 млн кв. м, розташований на території президентської резиденції «Межигір’я».
Реальним господарем «Танталіту» називає себе бізнесмен з Казахстану Сергій Цимбалов. На запитання Forbes, яким чином його фірмі вдалося так вистрілити в минулому році, він відповів ухильно: «У нас є свої маленькі бізнес-секрети».
Юлія Белінська
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас