95% операцій з кредитними картками - зняття готівки у банкоматах і касах банків — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

95% операцій з кредитними картками - зняття готівки у банкоматах і касах банків

Кредит&Депозит
1004
Зараз більш популярними стають кредитні картки, але, по суті, з урахуванням подальшої поведінки клієнтів, це класичні кредити готівкою. Тому що 95% транзакцій – зняття готівки в банкоматах і касах банків. Таку думку висловив заступник голови Ради Директорів з ризиків Дельта Банку Марчін Фіглус, передав кореспондент Finance.UA.
Він також зазначив, що, в першу чергу, ризик від таких кредитів стосується банків.
“Ризик таких кредитів більший, ніж класичного кредиту готівкою, тому що це картка, яка залишається в руках у клієнта. І якщо на ній є якийсь залишок, клієнт постійно може залишатися в цих залишках. В класичному кредиті готівкою цей ризик зменшується з кожним платежем, і у клієнта немає можливості ще знімати гроші. Тож для банку цей кредит є більш ризикованим, але, тим не менш, це продукт нинішнього часу”, – зазначив Фігус.
На думку директора з розвитку бізнесу Міжнародного Бюро Кредитних Історій Андрія Камінського, кредитні картки – це специфічний тип споживчого кредиту.
Його специфічність полягає в тому, що клієнт має миттєвий доступ до кредитного ресурсу, йому не потрібно за потреби іти в банк, оформлювати заявку. Кредитна картка може використовуватися двома способами. Перший – для підтримки ліквідності. Коли в якийсь момент не вистачає грошей, скористатися ними, а потім повернути. Другий – зняти повністю всю суму. У розвинених країнах домінує перший аспект, а в Україні ж переважає другий. Але, тим не менше, кількість людей, які використовують це для підтримки ліквідності, зростає.
Найбільший ризик для банків, на думку Камінського полягає в тому, що на відміну від класичного кредиту, де є потік прогнозованих платежів, клієнт може зняти в довільний момент часу будь-яку суму, і банк про цю суму, час її зняття не здогадується.
Крім того, існує так званий психологічний ризик для користувачів кредитних карток.
“Маючи в кишені кредитну картку можна прийти в магазин і купити набагато дорожчий продукт, ніж ви запланували. Наприклад, якщо я орієнтуюся купити телевізор за чотири тисячі, то прийшовши в магазин і бачачи більш дорогі телевізори, і спілкуючись з продавцем, який мене вмовляє, я дістаю кредитну картку і купую за шість, сім, вісім тисяч. Тобто, це стимулює, по-перше, споживати більше, а по-друге це так званий моральний ризик, коли людина в поточний момент користується, не розуміючи, що це потрібно буде повертати”, – підсумував Камінський.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас