7 прикладів практичного міського дизайну — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

7 прикладів практичного міського дизайну

5222
Якщо говорити стосовно Києва про урбаністику в цілому і про вуличний дизайн зокрема, то, наприклад, цього року головним і єдиним проектом відповідних служб стала заміна більшої частини старих потворних бетонних урн на скромнішу кількість таких же страшних, тільки металевих. Forbes.ua пропонує до кінця року здійснити ще сім проектів.
Ігри на світлофорі
Регульований світлофор працює за наступною схемою: людина підходить до переходу. Натискає кнопку. Червоний сигнал догорає потрібну кількість секунд, потім - вмикається зелений. Ці самі секунди, буває, тягнуться нескінченно. Пара німецьких студентів придумала, як скрасити очікування зеленого сигналу.
86
Фото: autoblog.com
Причому проект віднедавна перестав бути просто концептом - студентський винахід впровадили на декількох переходах міста Хільдесхайма.
Працює він так: на коробках-перемикачах з обох боків дороги є екрани. Поки горить червоне, на цих екранах можна грати в пінг-понг з людиною, що стоїть на протилежному боці вулиці.
STREETPONG from HAWK Hildesheim on Vimeo За основу своєї гри німецькі студенти взяли древній варіант електронного пінг-понгу, що розроблявся ще для комп'ютерів Atari. Наступним закономірним кроком проекту могла б стати "світлофорна" адаптація ще кількох легендарних ігор минулого.
Дорожні покажчики у хвилинах
Цей проект, в числі інших, представила американська делегація на архітектурній бієнале, що недавно пройшла у Венеції. Дорожні покажчики придумав дизайнер Метт Томасуло. Його проект вже впроваджений в Ролі - столиці штату Північна Кароліна. Покажчики Томасуло повідомляють інформацію двома способами.
85
Фото: spontaneousinterventions.org
По-перше, дані з них можна отримувати будь-яким пристроєм, який вміє зчитувати QR-коди. По-друге, і це рішення більш просте, відстань на них вказується не в метрах, а в хвилинах. За еталон береться середня швидкість дорослої людини, що переміщається прогулянковим кроком. Здається, що вказувати відстань у хвилинах зручніше - навряд чи хтось може на око точно відрахувати пару сотень метрів, зате у кожного є годинник.
Гідравлічні місця для відпочинку
Перші мобільні місця для відпочинку дизайнери Кармела Богман і Роджер Мартенс встановили в одному з районів голландського Утрехта. Ідея проекту - раціонально використовувати частини міського простору, трафік на яких відчутно змінюється протягом доби.
83
Фото: weburbanist.com
Вдень, в години максимального завантаження тротуарів центральних вулиць міста, лави і столики втиснуті в асфальт. Вечорами, коли людей стає набагато менше і, головне, змінюється формат руху - офісні працівники, що поспішають, поступаються місцем компаніям, які неспішно прогулюється - місця для відпочинку піднімаються із землі. Всю систему в дію приводить гідравліка.
Garden Lamps
Компанія, що виробляє ці лампи, пропонує симпатичне рішення, як одним махом надати затишок всім паркам і бульварам з лавками, освітлюваним звичайними міськими ліхтарями (ну і фарами машин).
73
Фото: homefurniturecatalogs.com
Для України - країни, де теплих місяців у році, як мінімум, не менше, ніж холодних - рішення цілком актуальне. Перетворити парки та зони відпочинку з місць для розпиття легких спиртних напоїв на бібліотеки: на такому проекті навіть найпровальніший кандидат у мери заробить десяток відсотків голосів.
Дорожня розмітка
На сайті компанії Moller & Gronborg в числі фотографій, що відносяться до цього міського проекту, є картинка, на якій бульдозер змітає з тротуару бетонні блоки, які раніше служили роздільниками пішохідних, велосипедних та автомобільних смуг. Нова дорожня розмітка повинна раз і назавжди розвантажити пробки, покращити навігацію і спростити логістику піших і транспортних переміщень по місту.
81
Фото: design.fr
Данська компанія тренується на передмісті Копенгагена - окрузі Нерребро. Здебільшого нововведення стосуються міського громадського транспорту та велосипедів з моторолерами. Загальна ідея: замість розширення автомобільних доріг заради чергової спроби розвантажити трафік - органічно використовувати вже існуючий простір.
Частина тротуарів (часто - велика) йде велосипедистам. Частина доріг суворо закріплюється за громадським транспортом. Причому так, щоб нова вулична навігація стимулювала жителів користуватися автобусами і двоколісним особистим транспортом. План хороший ще й з естетичної точки зору - вся вулична розмітка у вигляді блоків різнокольорових геометричних фігур. Це, до речі, ще й зручно - краще і наочніше зчитуються межі смуг для кожного з видів транспорту.
Пересувні хмарочоси
Концепт цього проекту, представленого пару років тому, полягає в тому, щоб створити повністю автономний житловий простір. Хмарочос зі своєю екосистемою (галявини і дерева на поверхах), всією необхідною інфраструктурою, на зразок магазинів і офісів, і, власне, квартирами. Такі проекти виникають час від часу вже кілька десятків років - будівлі закритого типу з усім необхідним на борту. В ідеальному світі їх творців люди, які будуть населяти такі будови, протягом життя в принципі можуть так жодного разу і не покинути їх меж.
84
Фото: weburbanist.com
Перспектива страхітлива, але конкретно цей проект цікавий тим, що дозволяє відправитися в подорож, не змінюючи при цьому звичного способу життя. Хмарочос монтується всередині гігантського колеса і за необхідності перетворюється на громадський транспорт максимальної комфортності.
Barrier Bench
Дизайнер Філіп Мілльон, який вигадав цю лавку, здебільшого виробляє предмети для дому - полиці, шафи, столи, етажерки. Вся продукція витримана в естетиці мінімалізму.
69
Фото: alaingutharc.com
Це ж можна сказати і про ледь не єдиний предмет, зроблений Мілльоном для використання на вулицях. Лавки дизайнера не завадили б в декількох районах Києва. Як мінімум - на парі відрізків вулиці Грушевського, якраз у тих місцях, де слуги народу і так, псуючи міський вид, відгороджуються від жителів бар'єрами подібної форми.
Влад Азаров
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас