"Автомобільна війна" України і Росії порушує норми СОТ - експерти — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Автомобільна війна" України і Росії порушує норми СОТ - експерти

1013
Вчора Україна таки запровадила утилізаційний збір на імпортовані автомобілі. Рішення влади закріплено в постанові N843 "Про деякі питання заготівлі та утилізації відходів, які виникають з причини втрати транспортними засобами своїх споживчих якостей".
Найбільше від введених заходів постраждає АвтоВАЗ - найбільший постачальник російських автомобілів в Україну. Гендиректор "УкрАвтоВАЗу" Ігор Вознюк каже, що ціни на автомобілі компанії на українському ринку зараз і так досить високі. "Додатковий збір скоротить нашу частку на ринку, але ми будемо просити в АвтоВАЗу знизити відпускні ціни", - говорить він.
Частку компанії можуть відібрати українські та китайські виробники. Але навіть якщо АвтоВАЗ піде з українського ринку, це не відшкодує в належній мірі втрати українських підприємств у зв'язку з аналогічним збором у РФ, додає пан Вознюк. На думку юристів, рішення обох країн ввести такий збір порушує норми Світової організації торгівлі.
"При цьому якщо російське рішення дискримінує імпорт відносно місцевих виробників, то українське рішення дискримінує російський імпорт як відносно української продукції, так і відносно імпорту з третіх країн", - відзначає радник юрфірми "Саєнко Харенко" Наталія Микольська. Партнер юридичної компанії Astapov Lawyers Олег Мальський погоджується, що дії України ще більш суперечливі, оскільки тепер у РФ може виникнути питання, чому цей збір не сплачують інші імпортери.
"З практичної точки зору введення подібних заходів у відповідь Україною є винятковим політичним прецедентом. Навіть такі потужні гравці в СОТ, як США, ЄС чи Китай, не дозволяють собі настільки неприкриті конфронтації у вигляді "дзеркальних" заходів", - говорить юрист брюссельського офісу юрфірми Salans Ігор Данилов.
Але якщо РФ подасть скаргу до СОТ, то її будуть, швидше за все, розглядати 1-1,5 роки, але це звернення не призведе до вирішення суперечки, так як в правилах Світової організації не прописані штрафні санкції, а є тільки пункти про вирішення суперечки відповідними аналогічними заходами, каже Олег Мальський.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас