Експерт: СПГ-термінал може бути плавучим — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Експерт: СПГ-термінал може бути плавучим

Енергетика
513
В рамках реалізації проекту будівництва в Україні терміналу з прийому скрапленого природного газу (LNG-термінал) краще орендувати плавучий завод з регазифікації скрапленого газу.
Те, що LNG-термінал може бути плавучим, заявив голова Координаційної ради національного проекту "LNG-термінал" Віталій Дем'янюк в своєму інтерв'ю виданню "Дзеркало тижня. Україна".
Говорячи про найбільш імовірні варіанти реалізації проекту, Дем'янюк зазначив, що в ньому може бути застосована технологія плавучої установки для регазифікації і зберігання газу - FSRU.
"Є установки, розроблені на основі таких технологій - по зберіганню і регазифікації надводного базування, тобто базуються безпосередньо на судні. Для певних обсягів газу, якщо ви хочете отримати не 10 млрд кубометрів газу на рік, а 2-3-4 млрд (сьогодні навіть до 5 млрд кубометрів на рік), вам немає необхідності будувати термінал. Ви берете в оренду офшорний термінал. Його можна купити, але простіше орендувати. Сьогодні існує досить велика кількість таких кораблів з установками регазифікації LNG. Корабель, який швартується до причалу, на якому є ємності для зберігання скрапленого газу, і є установка, яка цей скраплений газ перетворює в газоподібний і подає на берег вже відомий нам природний газ. Це робить міні-завод, який базується на кораблі", - пояснив експерт.
Разом з тим, за його словами, потужність міні-заводів з регазифікації, що базуються на кораблях, обмежена за обсягами переробки, які становлять близько 4,5-5 млрд кубометрів скрапленого газу на рік. В.Дем'янюк також уточнив, що договір оренди плавучого терміналу буде укладатись після тендеру. "Оренда складе близько 60 млн дол на рік", - додав він.
За даними експерта, у світі налічується 7 компаній, що працюють з технологією FSRU. Зокрема це компанії Gobar, Exeerate. Дем'янюк переконаний, що оренда плавучого терміналу буде повністю окупною.
"Уявіть собі, що у вас оренда корабля - 60 млн дол на рік. Цей корабель за рік видає для круглої цифри 5 млрд кубометрів газу. Вам необхідно розділити 60 млн на 5. Виходить 12 дол за тисячу кубометрів. Плюс ще 12 дол на 1000 кубометрів (з урахуванням тарифу на транспортування газу - 306,9 грн за транспортування 1000 кубометрів на 100 км газопроводу). З урахуванням всіх транспортних витрат отримуємо тариф 24 дол за 1000 кубометрів газу. Тут основна - вартість газу. Щоб цей процес мав сенс, закупівельна вартість газу повинна бути нижчою, ніж російського газу, навіть якщо до неї додати витрати на газифікацію і тариф на транспортування", - підкреслив експерт.
Говорячи про час введення в експлуатацію першої черги LNG-термінал, Дем'янюк припустив, що це станься до кінця 2013 рік. "Ми знайшли низку рішень, які дозволяють нам прискорити проектування, запаралелити деякі процеси: ті ж технології, ті ж оптимальні маршрути під'єднання до газової системи. Скоротили маршрут - скоротили час", - зазначив він.
Нагадаємо, Кабінет міністрів на засіданні 8 серпня затвердив техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) будівництва в Україні терміналу з прийому скрапленого природного газу (LNG-термінал). Як повідомив журналістам керівник Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами Владислав Каськів, були затверджені економічні показники і календарний план даного проекту.
Він також зазначив, що проект буде фінансуватися за рахунок інвестицій, частка держави становить 25%.
За матеріалами:
Дзеркало Тижня
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас