Чемпіонат Євро-2012 не виправдав надій пивоварів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чемпіонат Євро-2012 не виправдав надій пивоварів

5223
Чемпіонат Євро-2012 не виправдав надій пивоварів і не показав шалених продажів пінного. Порадували хіба що стадіони, які, незважаючи на рекорди, не змогли не те що врятувати ринок, але навіть виправити негативну динаміку цього року.
До початку футбольного чемпіонату пивовари були сповнені надій і чекали фанів як рятівників галузі, яка ніяк не може вийти на позитивні результати. За даними "Укрпиво", скорочення ринку за п'ять місяців 2012 р. у порівнянні з аналогічним періодом 2008 р. склало більше 14%, або 16,4 млн. дал, що відповідає річному обсягу виробництва досить великого пивоварного заводу. Проте підсумки червня ще більше протверезили ринок і його учасників. Як відзначає директор аналітичного департаменту компанії Pro-Consulting Олександр Соколов, найбільше продажів пива під час проведення чемпіонату Євро-2012 - а це 250 тис. л, або близько 50% - припало на київську фан-зону. Показник не нижче спочатку прогнозованих операторами ринку обсягів споживання 1,2 млн. дал.
Проте в умовах негативної тенденції до скорочення споживання пива на ринку в 2012 р. продажі в фан-зонах можна розглядати як додатковий, хоча і тимчасовий канал збуту для виробників. "В цілому ж саме завдяки споживанню пива в фан-зонах можна говорити про те, що зниження споживання на ринку в цей період трохи сповільнилося", - відзначає аналітик.
Вплив продажів пива під час чемпіонату майже не позначився на підсумках роботи галузі у червні - негативна динаміка тільки посилилася. Так, за даними Pro-Consulting, обсяги споживання пива в першому півріччі 2012 р. скоротилися на 5%, в порівнянні з показниками 2011 року. Основними причинами Олександр Соколов називає підвищення середньої відпускної ціни за літр пива до 13 грн. вкупі зі зниженням купівельної спроможності, а також прохолодну погоду. При цьому споживання пива в фан-зонах ситуацію лише трохи згладило. "Незважаючи на негативні тенденції, очікується збереження обсягів споживання пива в 2012 р. на рівні показників 2011 р.", - прогнозує експерт.
Самі пивовари також підкреслюють невеликий вплив Євро на ринок в цілому. Як відзначає директор з правових питань та корпоративних відносин "САН ІнБев Україна" Денис Хренов, незважаючи на проведення чемпіонату, тенденція, що склалася на українському ринку пива протягом останнього часу, не змінилася. Ринок продовжує демонструвати падіння в окремо взяті порівнювані періоди. У тому числі ця тенденція стала визначальною під час проведення Євро. Так, обсяги відвантажень підприємств пивоварної галузі за червень 2012 р. у порівнянні з аналогічним періодом минулого року впали на 2,3%.
"Таким чином, незважаючи на настільки знаменну подію, яка асоціюється в суспільній свідомості зі споживанням цього напою і використовується багатьма сторонніми експертами та політиками як аргумент про надприбутки пивоварних компаній з метою посилення податкової політики щодо пивоварної галузі, чемпіонат в Україні не став стимулом зростання обсягу продажів пива", - нарікає Денис Хренов.
Як відзначає директор з корпоративних зв'язків "Міллер Брендз Україна" (філія Efes) Валентин Бойницький, ринок пива в цілому зараз стагнує, і футбольний чемпіонат - будучи "одноразовою" і короткочасною подією - навряд чи зможе кардинально змінити ситуацію. "Ми за підсумками року очікуємо невелике зростання ринку пива, близько 1-2%. Це за умови, що не підведе погода, не буде економічних потрясінь і несподіваних регуляторних змін", - прогнозує він.
Не було можливості вдосталь напродавати і в довколишніх кафе. "Ми планували збільшити продажі в ресторанах мережі "Піца Челентано", розташованих поблизу фан-зони, на 30-35%, в порівнянні з травнем, незважаючи на те, що в червні, як правило, відбувається спад. Але наші очікування не цілком виправдалися. Зростання 30-50% спостерігалося тільки в дні проведення матчів", - розповідає Максим Храмов, засновник київського клубу ресторанів "EgoЇсти" ("Піца Челентано", Potato House, ЯПІ). Траплялися і форс-мажори. З метою "безпеки" пішохідну зону вулиці з боку стадіону в дні матчів повністю перекривали. Адміністрацію ресторанів про такі заходи заздалегідь не попередили - і всі заклади, розташовані в цій зоні, зазнали збитків. Ресторатори оперативно організували виносну торгівлю, але це також супроводжувалося значними складнощами на етапі узгодження. Проте, незважаючи на це, продажі пива у рестораторів у дні матчів виростали на 30%.
Самі ж епіцентри подій не тільки виправдали надії, але й перевершили їх, встановивши рекорд. Нагадаємо, що преференції на продажі пива були передусім у "Славутич", Carlsberg Group.
Продажі пива на стадіонах встановили рекорд. "Продажі пива на восьми стадіонах перевищили показники Євро-2008 на 40%", - відзначають в Carlsberg. Як сказав Карстен Буль, старший менеджер проекту УЄФА Євро-2012 і заслужений організатор багатьох євротурнірів, цей чемпіонат став великим успіхом для Carlsberg.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас