Хостел-шахраї і страшилки про Україну відлякали футбольних фанів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Хостел-шахраї і страшилки про Україну відлякали футбольних фанів

2486
Завантаження хостелів в містах України, що приймають Євро-2012, навіть у дні матчів склало 50-70%, а ціни на проживання вже знизилися в два-три рази. За перший тиждень чемпіонату заробити вдалося тільки тим хостелам, які розташовані в центрі міст і біля стадіонів.
Ціни - на спад...
У містах, що приймають чемпіонат Європи з футболу, за словами президента Всеукраїнської молодіжної хостел-асоціації Олександра Файніна, налічується до 180 "офіційних" хостелів (без урахування створених під Євро-2012), левова частка яких розташована в Києві та Львові, в Харкові - два, в Донецьку їх і зовсім немає.
Враховуючи, що в Україну приїхала менша кількість іноземних уболівальників, ніж прогнозувалося, завантаження хостелів далеке від стовідсоткового. До того ж, поява хостелів-одноденок посилила конкуренцію на ринку і підігнала зниження цін на проживання.
"Ціни дійсно знизилися в багато разів. При цьому завантаження - на рівні 50-60%. Тому що людей відлякала та кампанія, яка спочатку була проведена Німеччиною та іншими країнами з дискредитації України. Крім цього, людей відлякали дуже високі, неадекватні ціни", - вважає Файнін.
"Є хостели, які забиті під зав'язку, завантаження у них - більше 100%, вони навіть додаткові місця вишукують. Але їх небагато. Вони знаходяться в центрі, поруч з фан-зоною - на Хрещатику в Києві, на проспекті Свободи у Львові", - розповів президент асоціації. За його оцінкою, вартість проживання в хостелах в цих містах знизилася з "доєвровських" 70-80 євро до 30 євро за ніч з особи в багатомісному номері.
За даними виконавчого директора Асоціації малих готелів та апартаментів України Антона Матіяша, київські хостели в період проведення матчів були завантажені приблизно на 70%. Вартість проживання в дні матчів в столиці становила 20-50 євро за ніч з особи в багатомісних номерах, а в звичайні дні ціна знижувалася до 10-15 євро.
"Вартість впала. Зараз багато хто ставить ціни нормального сезону через те, що відкрилися нові хостели перед Євро-2012, а бронювання були зроблені раніше. Тому хостели знижують ціни по максимуму", - пояснив він.
Увага, заселення - "фальшивка"
Хостельєри в один голос говорять про невибагливість футбольних фанів. Когось влаштовує пиво і кемпінг на Трухановому острові, когось - ніч в Гідропарку, деякі ночують в поїздах, економлячи на проживанні. А для тих, хто вибирає хостели, головне - чистота і безпека. За словами експертів, такий вид розміщення, крім шведів і голландців, вибрали поляки, англійці, росіяни, німці, а також узбеки, казахи та грузини.
"Мінімальний набір - душ, туалет на поверсі... Як правило, в хостелі повинен бути безкоштовний Wi-Fi і кухня з самообслуговуванням. Як опція додається пральна машинка і загальна кімната, де люди збираються поспілкуватися, обговорити матчі", - розповідає про переваги уболівальників Файнін.
Разом з тим, учасники ринку відзначають, що не обійшлося і без неприємних ситуацій, коли якісь "підприємці" реєстрували в системах бронювання неіснуючі хостели, або ж обіцяли гарні умови в центрі, а на ділі селили в поганих умовах на околицях міст.
За оцінкою Матіяша, така статистика не носить масового характеру. "Це - сумлінність тих, хто розміщував інформацію, а також систем бронювання, які її приймали. Я знаю про два подібні випадки в Києві. А по Україні ситуація не була масовою", - підкреслив він.
Між тим, Файніну відомо про десяток "хостел-махінацій" в Києві та кілька в Одесі. "В Одесі дуже часто з'являються фальшиві хостели. Люди просто на якусь адресу виставляють їх. Іноземці бронюють. Ті, хто отримують бронювання, бачать номер кредитної картки і всі координати замовника, можуть використовувати їх. Або, якщо вони більш сумлінні, заселяють людей за абсолютно іншою адресою, не в обіцяному районі. Зараз дуже багато таких "фальшивок" і хостелів-одноденок", - розповів експерт.
За його словами, найчастіше подібне відбувалося через систему бронювання booking.com, яка "пускала всіх", в тому числі і фірми-одноденки. "Booking.com себе дискредитувала дуже сильно, так як працює з тими компаніями, хостелами, які є фірмами-одноденками. Вони можуть тільки на період Євро-2012 займатися бронюванням, а потім закриваються", - вважає президент асоціації.
Він радить користуватися послугами систем hostelworld.com, hostelsclub.com, expedia.com, які перевіряють адреси хостелів, а також при виборі враховувати рейтинги хостелів та відгуки туристів: навіть якщо рейтинг не дуже високий, але є відгуки, це означає, що хостел діє.
Дивіденди від Євро отримають "розкручені"
Очікування щодо завантаження та прибутковості хостелів в перший тиждень чемпіонату не виправдалися, одностайно заявляють учасники ринку.
"Очікування щодо кількості вболівальників не виправдалися. Всі сподівалися, що буде завантаження на 100% щодня, але реалії виявилися трохи іншими", - зазначив Матіяш.
"Наші очікування зовсім не виправдалися. Ми займаємося як туроператор тільки постачанням транспорту для трансферів. Уболівальники не зацікавлені жити тут (в Україні - ред.). Тут погані послуги та інфраструктура... Люди, які хотіли подивитися матчі, або дивляться їх вдома по телевізору, або прилітають і відлітають чартерними рейсами. Вони максимум на одну ніч зупиняються в готелях і хостелах", - підкреслює Файнін.
За його оцінками, на кожен з останніх матчів у Донецьк і Київ приїде ще приблизно 20-30 тисяч іноземних туристів. "Цілком можливо, що до кінця чемпіонату плюс ще 120 тисяч людей", - додав експерт.
Враховуючи таку перспективу, власники хостелів не втрачають надій заробити. Але найбільші шанси - у "розкручених", в хороших місцях.
"Хостели, звичайно, зароблять. Вони - досить прибуткова справа, тому що при мінімальних вкладеннях йдуть хороші повернення, окупність дуже швидка. Але, якщо люди хотіли заробити тільки на час Євро-2012, вони тим самим перебили бізнес тим, хто займається ним досить давно", - вважає Файнін.
А от власники квартир, переобладнаних під хостели в надії заробити на чемпіонаті, швидше за все, відіб'ють свої вкладення.
За оцінками Матіяша, найбільше завантаження і, відповідно, дивіденди від Євро-2012 будуть у хостелів, які працюють більше року і встигли себе "подати". При цьому нові хостели, навіть у дуже вигідних місцях, не окупляться, оскільки про них ніхто не знає, а бронювання відбувається заздалегідь. Він додав, що окупність хостела становить 2-5 років в залежності від кількості інвестицій.
Разом з тим, після невеликого підйому, викликаного Євро-2012, ринок очікує спад ділової та туристичної активності, відпускний період, що може звести заробітки хостелів на нуль або залишити з невеликим плюсом.
Кемпінги: в очікуванні кращого
Дивідендів від Євро-2012 не дочекалися і кемпінги, розташовані під Києвом. Власник одного з них - Litvinovka Football Fan Camp (вартістю 200 тис. євро) в селищі Литвинівка (Вишгородський р-н) Вадим Бухкалов розповів, що кемпінг був готовий прийняти близько 3 тисяч осіб, а приїхало в 10 разів менше, ніж очікували. За перший тиждень чемпіонату в ньому оселилися тільки 250-300 людей. Тут живуть шведи, німці, англійці, шотландці, росіяни, а також приїжджають кияни. За проживання платять 15-20 євро на добу за двомісний намет.
За його словами, поки він зазнає самих збитків, але сподівається на збільшення кількості вболівальників до кінця чемпіонату. "У мене збитки поки, тимчасово. Я хронічний оптиміст... Я вірю, що цей тиждень ми перекриємо іншими днями, які залишилися до кінця Євро", - сказав Бухкалов.
Тетяна Акімова
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас