Як розводять клієнтів на ринку інтернет-маркетингу: 7 способів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як розводять клієнтів на ринку інтернет-маркетингу: 7 способів

7841
Пропрацювавши 2 роки на ринку послуг інтернет-маркетингу, я побачив низку схем, за допомогою яких несумлінні інтернет-маркетологи "кидають" на гроші своїх клієнтів. Ці схеми і хотілося б висвітлити. Рухатися буду від простого до складного - від найпростіших розводок до найбільш витончених.
Я не буду називати компанії і кейси з міркувань політкоректності. Я назву лише галузі, з якими пов'язана їхня діяльність. Упевнений, що подібна інформація допоможе багатьом компаніям позбутися від підрядників-шахраїв і збільшити ефективність інтернет-реклами в рази.
Розводка № 1. Контекстна реклама продається як пошукове просування
Ця розводка працює тільки з недосвідченими підприємцями, особливо з представниками старої гвардії. В основному це бізнесмени, яким добре за 40 і які не горять бажанням розбиратися в нових технологіях.
Ми бачили приклад, коли великій охоронній фірмі в Києві продали пошукове просування за 1000 доларів на місяць, 100 доларів з них залили в AdWords, поставивши високу вартість кліка, щоб оголошення вийшло на перше місце. Зробили скриншот видачі, де клієнт був на першому місці в контексті і відправили замовникові. І так само випало, що клієнт зайшов сам і також "потрапив" на своє оголошення. І після цього він вже довгий час не задавав жодних запитань і старанно платив "маркетологам".
Зрозуміло, що подібна розводка спрацює тільки для зовсім недосвідчених замовників, але, тим не менш, вона процвітає на ринку.
Захиститися від неї можна дуже просто - хоча б отримати мінімум інформації про ті інструменти, якими ви збираєтеся користуватися.
Розводка № 2. Просування клієнта за безглуздими запитами
Не раз ми стикалися з компаніями, які "впарювали" клієнту запити на кшталт "дерев'яний", "залізний" тощо. Замовнику старанно вішали локшину на вуха, стверджуючи, що ці запити будуть ефективні для продавця залізних і дерев'яних дверей. Звичайно ж, результатів це йому не принесло жодних.
Найпростіший варіант, як захиститися від безглуздих запитів при пошуковому просуванні - поставити себе на місце споживача і продумати запити, за якими ви б шукали свої товари та послуги. Упевнений, що для продавця дверей набагато ефективніше було б просуватися за запитами "купити дерев'яні двері київ", "дерев'яні двері київ" і т.п. Підібрати ключові запити допоможе інструмент добору ключових слів: https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS&defaultView=2] від Google AdWords і Wordstat від Яндекса.
Розводка № 3. Псевдоадмінки, псевдозвіти і псевдопартнери Google по контекстній рекламі
Контекстна реклама чомусь є улюбленим місцем для шахраїв. Дуже часто ми чули від наших клієнтів, що до нас вони працювали з компанією, яка є "офіційним представником Google в Україні і тому робить контекстну рекламу без відсотків і отримує винагороду безпосередньо від Google". На жаль, Google нічим крім купонів не хоче ділитися з агентствами. Як же заробляють такі компанії?
Перше, що ми зустріли - звіти в Excel. У нас був клієнт, медичний центр, який платив більше 9000 грн на місяць за контекстну рекламу і в кінці місяця отримував звіт про результати надання послуг у вигляді простого Excel-файлу. Коли ж прийшли ми і попросили доступ до акаунту, то у недобросовісного підрядника розпочався тихий жах. Виявилося, що протягом більш ніж 6 місяців безпосередньо в Google AdWords він заливав не більше 150 доларів на місяць. Непогана винагорода.
Друге - адмінки-надбудови. У Google AdWords є API, через яке можна отримувати дані. В результаті нечисті на руку компанії роблять свої адмінки-надбудови над Google AdWords і показують клієнтові майже ті ж цифри, що є в AdWords, але тільки домножують вартість кліка на 10% або збільшують на 5% кількість кліків. Клієнт не може помітити різниці і йому здається нормальним, що вартість кліка складає 88 копійок, а не 80.
Запам'ятайте, Google не платить агентствам постійну винагороду (є пара винятків, але це не тема цієї статті), тому ви повинні розуміти, що якщо вам пропонують контекст під 0%, то їх з вас знімуть, але десь в іншому місці.
А щоб захиститися від псевдозвітів і псевдоадмінок, завжди просіть безпосередній доступ до AdWords. Для будь-якої професійної компанії не важко буде дати вам користувальницький доступ, щоб ви хоча б змогли бачити реальні цифри.
Розводка № 4. Псевдо-контекстний трафік
Деякі "досвідчені" компанії зрозуміли, що в AdWords (а саме ця реклама на території України найпопулярніша) можна підробляти мітки і лити трафік, який буде в Google Analytics вважатися контекстом.
Для того, щоб від цього захиститися, знову-таки у підрядника по контексту потрібно просити доступ до статистики, пов'язувати акаунти AdWords і Analytics, а також мати про запас ще одну систему веб-аналітики, яка ігнорує мітки.
Розводка № 5. Ботмережі і "лівий" трафік
Тема ботмереж і клікфрода є дуже болючою не тільки в Україні, а й в усьому світі. І відрізнити бота часом досить складно - вони навчилися емулювати все: від налаштувань браузера і правильних заголовків до імітації дій користувача.
Що ми бачили в цій сфері? Деякі прайс-агрегатори балуються клікфродом. Особливо ті, у кого низька вартість переходу. Тут взагалі логіка незрозуміла. Прайс-агрегатор отримує на свій сайт цільовий трафік, наприклад, за 10 копійок, а потім його перепродує за 5 інтернет магазину. У чому сенс? Очевидно, що прайс-агрегатор буде "доливати" переходи, які ніякої користі інтернет-магазину не принесуть.
Також постійно використовуються ботмережі, які генерують хмари переглядів, кліків та інших потрібних дій для однієї сторони та абсолютно марні для іншої.
На жаль, повністю захиститися від цього неможливо. Жодна система аналітики не покаже вам, що до вас приходять боти. Тому тут допоможе тільки здоровий глузд. Якщо ви працюєте з прайс-агрегатором, то дізнайтеся, звідки він сам отримує трафік і скільки. Проконсультуйтеся з фахівцями та оцініть вартість такого трафіку. І якщо вам його намагаються перепродати набагато дешевше, ніж коштує саме залучення для агрегатора, то варто задуматися.
Розводка № 6. Utm_nooverride в контексті
Цю хитрість нам підказав Роман Рибальченко. Якщо з'єднати utm_nooverride=1 і стандартні мітки контекстної реклами, то звідки б на ваш сайт не прийшов відвідувач, він буде зарахований як перехід з контекстної реклами. Яким, він, очевидно, не є.
Захиститися від цього знову-таки можна, маючи доступ до AdWords і для підстраховки систему аналітики, яка ігнорує мітки (щось просте на зразок awStats).
Розводка № 7. SMM під прицілом
Ну і складно не згадати соціалки. Там свято процвітають боти, які вміють розумно генерувати коменти, ставати друзями соціального профілю вашої компанії, ну і робити безліч інших приємних, але непотрібних дій.
Захиститися від цього можна тільки одним шляхом - включити мозок. Якщо компанія вам гарантує точну кількість друзів, коментарів або якихось інших дій КОРИСТУВАЧІВ, то це повинно вас насторожити і підказати, що такі точні гарантії дати ніхто не в змозі.
Підсумовуючи все вищесказане. Є безліч недобросовісних підрядників, які хочуть вас обдурити. Тому вам слід:
Завжди вимагати доступи до своїх акаунтів в контекстних системах. Мати під рукою систему аналітики, яка ігнорує мітки, або навчитися безпосередньо працювати з логами.
Використовувати здоровий глузд. Коли пропонують продати рубль за 50 копійок, то треба насторожитися.
Євген Некоз
За матеріалами:
Ain.Ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас