Дистанційне обслуговування в банках України: теорія і практика — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дистанційне обслуговування в банках України: теорія і практика

Валюта
3921
Ми не втомлюємося розповідати Вам про впровадження передових і новітніх технологій в усі без винятку сфери життя суспільства, від ринку праці до бізнесу. Сьогодні Вашій увазі пропонується новий цикл статей, присвячений інноваційним банківським продуктам. Метою даних матеріалів є розповідь про те, як банки розширюють спектр своїх послуг за рахунок всіляких нововведень, і як ці самі нововведення можна застосовувати з користю для себе і справи. Отже, представляємо, наш перший гість - дистанційне банківське обслуговування.
З першого погляду
Назва досліджуваного нами сервісу говорить сама за себе. Ключове слово тут - дистанційне, а значить таке, яке не вимагає від клієнта обов'язкового відвідування банківської організації для того, щоб здійснити ту чи іншу фінансову операцію. Погодьтеся, штука дуже зручна, враховуючи той факт, що всім нам вічно не вистачає часу і зовсім не хочеться витрачати дорогоцінні хвилини на простоювання в черзі. За умови наявності послуги дистанційного обслуговування, можна спокійно, без поспіху, перебуваючи в офісі або вдома, перевірити свої рахунки, звести дебет з кредитом, поповнити мобільний, оплатити комунальні послуги або ж скористатися іншими корисними функціями.
Дистанційне банківське обслуговування, або ДБО, підрозділяється на кілька видів залежно від доступних функцій і використовуваних пристроїв. Більш докладно це виглядає наступним чином:
Інтернет-банкінг - його можна використовувати як за наявності комп'ютера, так і за допомогою звичайного мобільного телефону. Суть полягає в тому, що клієнт банку через спеціальне програмне забезпечення отримує можливість працювати зі своїми рахунками без безпосередньої участі у всьому цьому процесі персоналу банку. Забезпечується повноцінне розрахункове і депозитарне обслуговування, існує функція створення і відправлення платежів, отримання виписок з рахунку тощо;
мобільний банкінг - полягає в тому, що людина-клієнт банку може керувати своїм рахунком з мобільного. Останнім часом цей канал зв'язку між банківською організацією та клієнтами отримав гарний розвиток. В результаті модернізацій і удосконалень стали доступними функції запиту балансу картки, поповнення рахунку все того ж мобільного телефону, переказу грошей з картки на картку та ін;
обслуговування через контакт-центр банку, за допомогою банкоматів і за допомогою інших пристроїв банківського обслуговування - тут все більш-менш зрозуміло. Зателефонувавши в контакт-центр необхідного банку і пройшовши процедуру ідентифікації, можна контролювати стан свого рахунку, здійснити платіж і багато іншого. Банкоматне ж обслуговування, на наш погляд, не потребує додаткових описів.
До слова сказати, ДБО виглядає привабливо не тільки для нас з Вами, простих обивателів, а й для самих банківських організацій. На те є кілька основних причин. По-перше, за допомогою віддалених сервісів можна істотно розширити асортиментну лінійку і привернути увагу нового сегмента клієнтів. По-друге, таким способом можна трохи знизити витрати банку, пов'язані з обслуговуванням клієнтів, розвантажити відділення та забезпечити приблизно однаковий рівень сервісу по всій мережі філій.
Ще одним цікавим аспектом, що стосуються дистанційного банківського обслуговування і мають важливе значення, є питання безпеки. Нікому не хочеться втратити свої гроші в результаті дій шахраїв. На сьогоднішній день банки запевняють своїх клієнтів, що підстав для хвилювань немає: рахунки знаходяться під надійним захистом. Однак, це не означає, що самим користувачам систем дистанційного обслуговування не потрібно проявляти пильність і дотримуватися елементарних вказівок, до яких відноситься нерозголошення паролів, негайне звернення до банку у разі втрати картки тощо.
У пошуках істини
Теоретично, як ми вже встигли переконатися, ДБО - це прекрасна можливість полегшити життя і банкам, і клієнтам, але реальна картина може бути не настільки ідилічна. Давайте спробуємо підтвердити або спростувати це.
За даними НБУ, в Україні з 176 банків тільки 49 уже встигли запровадити у себе послуги, пов'язані з ДБО. При цьому, тільки 26 організацій схвалили рішення зайнятися власною розробкою необхідного програмного комплексу та придбати готовий продукт.
За даними, які нам вдалося зібрати з спеціалізованих джерел, на території нашої держави повноцінний комплекс послуг ДБО надає 10 банків, а саме:
Альфа-Банк;
Надра Банк;
ОТП Банк;
ПУМБ;
ПриватБанк;
УкрСиббанк;
УніКредит Банк;
Укрексімбанк;
"Фінанси та Кредит";
"Форум".
Підбиваючи підсумки всього того, що вже було сказано, можна констатувати: дистанційне банківське обслуговування - це досить привабливий напрям, який, на думку експертів, давно вже перейшов з розряду додаткових і супутніх послуг в основні. Але, тим не менш, далеко не всі банки сьогодні можуть запропонувати його своїм клієнтам. Це може бути пов'язано з багатьма аспектами, основним з яких є дорожнеча проекту: розробка та впровадження систем online-обслуговування вимагає чималих капіталовкладень.
Самі ж банкіри акцентують увагу на тому, що за ДБО - майбутнє банківського обслуговування, а, значить, прогрес в цьому напрямі, швидше за все, не змусить себе чекати.
Інна Сєвєрова
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас