2371
Європейці масово відмовляються від платних автодоріг
Автомобілісти в єврозоні все частіше уникають їзди по платним трасах. В цьому році транспортний потік, як очікується, скоротиться на всіх трьох найбільших ринках платних автодоріг - у Франції, Іспанії та Італії, пише Bfm.ru.
Оглядачі кажуть про повторення тенденції, що відзначалася востаннє на піку банківської кризи в 2008 році.
Політичні дебати щодо подолання кризи затягуються, в той же час наслідки програм бюджетної економії відчувають на собі всі, в тому числі і користувачі платних автодоріг. Більшою мірою це стосується комерційних перевезень, які більш чутливі до скорочення ВВП, ніж приватні поїздки. Але і в споживчому секторі ситуація не краща; фінансові побоювання, які вже давно турбують жителів Іспанії, де безробіття становить 25%, тепер починають позначатися і в Італії, і у Франції.
"Багато хто починає переглядати сімейний бюджет. У вихідні відчутно менше машин на дорогах, хтось вважає за краще не виїжджати з міста. Реальний сектор стійкий, і фінансовий стан багатьох сімей теж, але споживча довіра впала", - говорить Джованні Кастелуччі, голова найбільшого італійського оператора платних доріг Atlantia.
У першому кварталі року два найбільші в Європі оператори платних автотрас - іспанська Abertis і італійська Atlantia - повідомили про скорочення транспортного потоку на 9%, повідомляє The Financial Times. Тенденцію підтримала і Франція, де за перші три місяці року інтенсивність руху на платних трасах знизилася. Після невеликого спаду в 2008 році цей найбільший ринок платних доріг в цілому відновився і навіть показував невеликий підйом аж до минулого року. Але тепер, схоже, може повторитися ситуація чотирирічної давності, коли річний трафік скоротився на 0,4% після нестабільного першого кварталу.
"У Франції в цьому році ми очікуємо зниження загального транспортного потоку на 1%. А в разі хаотичного виходу Греції з єврозони, вважаю, скорочення може скласти і 3%", - говорить Роджер Епплярд, голова глобального напрямку кредитного аналізу в RBC Capital Markets.
В Італії, де ціни на бензин одні з найвищих в Європі, позначається і підвищення податку на пальне - у квітні обсяг продажів на заправках скоротився більш ніж на 10%.
Аналітики сходяться на думках, що найбільший французький оператор Vinci, майже цілком орієнтований на внутрішній ринок, цілком здатний подолати фінансові катаклізми. Найважливішим напрямком для компанії є будівництво, в цій сфері у неї дуже серйозний портфель замовлень, а від експлуатації платних доріг група отримує лише 11% виручки, пише The Financial Times.
Для Atlantia і Abertis платні траси є більш важливою спеціалізацією, ніж для Vinci. Але менеджмент обох компаній орієнтований на диверсифікацію на зовнішньому ринку, і активність у цьому напрямі істотно прискорилася за останні місяці.
Як багато великих іспанських компаній, Abertis не одне десятиліття працює в Латинській Америці - в Аргентині, Чилі, Колумбії. Але першу велику угоду вона провела набагато ближче до свого домашнього ринку, купивши французького оператора платних доріг Sanef в 2005 році. Це дозволило диверсифікувати джерела доходів: тепер французький бізнес за часткою виручки (40%) лише трохи поступається домашньому іспанському (45%). В цьому році Abertis провела операцію обсягом 865 млн євро, купивши в Бразилії активи іспанської OHL.
"Криза в єврозоні виразно позначається на транспортних потоках в Європі, де ринки вже досить сформовані, зрілі, тому потрібно шукати напрямки, що більш активно зростають. Наше головне завдання - диверсифікація портфеля, і саме з цієї точки зору слід розглядати угоду з OHL; це наш перший крок у Бразилії, яка є важливим ринком в плані перспектив зростання", - коментує в інтерв'ю The Financial Times Франсиско Рейнес, виконавчий директор Abertis.
Atlantia, вертикально інтегрована дорожня компанія з власним будівельним бізнесом і технологічним підрозділом, теж диверсифікує свій портфель за межами Італії. В цьому році було укладено угоду про спільне підприємство з місцевим оператором Bertin в Бразилії. До 2015 року в Atlantia частка прибутку EBITDA на міжнародних напрямках різко зросте до 27% з нинішніх 5%.
За матеріалами: bfm.ru
Поділитися новиною