175
Криза не впливає на бажання європейців купувати предмети розкоші
Другий за розміром у світі виробник товарів класу люкс компанія Richеmont повідомила про рекордний прибуток у 2011 р. - 1,5 млрд євро. Зростання операційних показників забезпечили, в першу чергу, Азія і Новий Світ. Але і Європа, яка загрузла в борговій кризі, не поспішає знижувати обсяги престижного споживання.
Чистий прибуток власника Cartier, Jaeger-LeCoultre та інших преміальних брендів за минулий рік зріс на 43%, до 1,54 млрд євро, відчутно перевершивши очікування аналітиків на рівні 1,36 млрд євро. Виручка також виявилася більшою від прогнозів, склавши 8,9 млрд євро, - на 29% більше, ніж роком раніше. Виручка ювелірного підрозділу компанії збільшилася на 32%, до 4,59 млрд євро, годинникового бізнесу - на 31%, до 2,32 млрд євро.
Основне зростання виручки припало на Азіатсько-Тихоокеанський Регіон (+46%), а також на Північну і Південну Америку (+30%). 42% всіх продажів Richemont припадає на Азію, де, за прогнозом Bain & Co., ринок люксових товарів у цьому році додасть 16%. Причому цей прогноз не враховує Китай, де очікується зростання ринку на рівні 22%. Однак і в Європі продажі в минулому році були напрочуд хорошими, незважаючи на боргову кризу. Виручка там збільшилася на 20% - на "зовсім трохи" менше, ніж роком раніше, відзначив гендиректор компанії Іоханн Руперт.
Після оголошення фінансових результатів за минулий рік акції виробника товарів класу люкс підскочили на 9,6% на падаючому ринку, максимально за останні три з половиною роки. "Richеmont продовжує лідирувати в сегменті за темпами органічного зростання", - зазначив у своєму звіті аналітик HSBC Антуан Бельж. Частково інтерес до компанії підігріло оголошення про підвищення дивідендів на 22%. Крім того, Richеmont повідомила про намір в найближчі два роки викупити з ринку 10 млн своїх акцій (1,7% всього капіталу компанії).
Richemont, як і раніше, розраховує на те, що криза не відіб'є у заможних громадян бажання купувати предмети розкоші. "Ми дивимося в майбутнє з обережним оптимізмом", - заявив Іоханн Руперт. Компанія має намір відкрити в цьому році 70 нових магазинів і не планує значних поглинань. При цьому Richemont вже заявила про хороший старт нового фінансового року: у квітні продажі зросли на 29% до того ж періоду минулого року.
Відзначимо, що індекс Bloomberg European Luxury Goods свідчить про те, що загострення боргової кризи в Старому Світі майже не зашкодить місцевим виробникам товарів класу люкс, які прогнозують збільшення прибутку за рахунок слабкого євро і зростання експорту в жадібний до культових брендів Китай.
Навіть якщо цього року євро не сильно впаде до долара, поточний курс залишається дуже вигідним для європейських рітейлерів, підкреслює голова лондонської консалтингової компанії Neev Capital Рахул Шарма. З середини минулого року євро просів до долара на 12%, в той час як швейцарський франк подешевшав на 23%. "Ці компанії стали більш стійкими до кризи, ніж раніше, в основному через азіатський бум на товари розкоші, який почався приблизно три роки тому", - зазначив Шарма.
Згідно зі звітом Goldman Sachs в 2010 р. на покупців з Китаю припало 25% продажів індустрії. При цьому за прогнозами до 2025 р. КНР забезпечить 46% сумарної виручки. "Бразилія і Росія є досить перспективними ринками, де попит на предмети розкоші неухильно зростає. Але зараз там діють дуже високі митні збори, в результаті чого ціни на ті ж самі товари вищі приблизно на 30%. Тому, наприклад, бразильцю краще закуповуватися в Маямі", - розповів аналітик швейцарського Vontobel Bank Рене Вебер. В цілому 50% luxury-продажів, здійснених у Європі, припадає на туристів.
Серед інших досить перспективних ринків пан Вебер відзначив Таїланд, Тайвань і Південну Корею. "Кілька років тому ніхто б не згадав їх у списку лідерів за привабливістю. Зараз ці країни приносять виробникам набагато більший дохід, ніж Росія, яку я б поставив в один ряд з Саудівською Аравією", - зазначив експерт.
За матеріалами: РБК-Україна
Поділитися новиною