Скандал на вулиці. Хто винен у ситуації з Андріївським узвозом — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Скандал на вулиці. Хто винен у ситуації з Андріївським узвозом

978
Ситуація навколо Андріївського узвозу - це окремий випадок більш глобальної проблеми, пов'язаної з тим, що в містах України відсутні генеральні плани та зонінг.
Якби в Києві був розроблений зонінг, то у нас ніколи б не виникла проблема Андріївського узвозу. Адже існуючий закон передбачає проведення громадських слухань на стадії затвердження містобудівної документації. Якщо кінцеві варіанти планів не отримали б схвалення делегатів громадських слухань (за принципом простої більшості), то вони були б відправлені на доопрацювання.
Крім того, зонінг - це бар'єр для корупції, який блокує можливість впливу недобросовісних забудовників і чиновників на плани розвитку міста. Зонінг, як і генплан, можна переглядати не частіше, ніж раз на 5 років. Можливість хаотичної і ручної забудови при такому режимі роботи практично скасовується.
Нагадаю, що зонінг - це один з найважливіших технічних документів у будівельній сфері, який розробляється після генплану відповідно до схваленого в 2011 році Закону "Про регулювання містобудівної діяльності" (його ще називають "законом 3038"). Відповідно до закону 3038, зонінги повинні бути розроблені до 1 січня 2013 року. Сенс цього технічного документа полягає в тому, щоб на кожній ділянці (зоні) на всій території міста визначити всілякі обмеження: щодо цільового використання землі, щільності забудови, поверховості, зовнішніх видів фасадів, а також низки інших обмежень. Це дозволяє уникнути транспортної завантаженості (пробок) і створювати комфортні умови проживання людей.
У законі 3038, який створювався спільно з Конфедерацією будівельників України, крім вимоги про обов'язкове зонування території була прописана процедура обов'язкового затвердження кінцевих варіантів документації (генплану і зонінгу) на громадських слуханнях. В цьому законі є чіткі вимоги до слухань: представники громадських організацій повинні становити 70% від загальної кількості учасників.
Зрозумійте мене правильно, у нас є тільки два способи впливу на будівельну сферу. Один з цих способів, неефективний - це створення скандалу вже після того, як зовнішньому вигляду міста завдано шкоди. За допомогою істерії ми не зможемо вирішити проблему. Максимум, що ми можемо зробити - це просто зупинити процес і розпочати публічні розгляди.
Але є і другий, цивілізований спосіб вирішення подібних проблем - це розробка таких правил і процедур, після затвердження яких інтереси городян і приватних інвесторів стають збалансованими. Найважливіший крок на цьому шляху - затвердження генплану і зонінгу території столиці. Якщо існує зонінг, і з ним погодилася і влада, і громадськість, то бізнес завжди буде розуміти межі допустимих дій.
Лев Парцхаладзе, депутат Київради
За матеріалами:
ЛігаБізнесІнформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас