978
Скандал на вулиці. Хто винен у ситуації з Андріївським узвозом
Ситуація навколо Андріївського узвозу - це окремий випадок більш глобальної проблеми, пов'язаної з тим, що в містах України відсутні генеральні плани та зонінг.
Якби в Києві був розроблений зонінг, то у нас ніколи б не виникла проблема Андріївського узвозу. Адже існуючий закон передбачає проведення громадських слухань на стадії затвердження містобудівної документації. Якщо кінцеві варіанти планів не отримали б схвалення делегатів громадських слухань (за принципом простої більшості), то вони були б відправлені на доопрацювання.
Крім того, зонінг - це бар'єр для корупції, який блокує можливість впливу недобросовісних забудовників і чиновників на плани розвитку міста. Зонінг, як і генплан, можна переглядати не частіше, ніж раз на 5 років. Можливість хаотичної і ручної забудови при такому режимі роботи практично скасовується.
Нагадаю, що зонінг - це один з найважливіших технічних документів у будівельній сфері, який розробляється після генплану відповідно до схваленого в 2011 році Закону "Про регулювання містобудівної діяльності" (його ще називають "законом 3038"). Відповідно до закону 3038, зонінги повинні бути розроблені до 1 січня 2013 року. Сенс цього технічного документа полягає в тому, щоб на кожній ділянці (зоні) на всій території міста визначити всілякі обмеження: щодо цільового використання землі, щільності забудови, поверховості, зовнішніх видів фасадів, а також низки інших обмежень. Це дозволяє уникнути транспортної завантаженості (пробок) і створювати комфортні умови проживання людей.
У законі 3038, який створювався спільно з Конфедерацією будівельників України, крім вимоги про обов'язкове зонування території була прописана процедура обов'язкового затвердження кінцевих варіантів документації (генплану і зонінгу) на громадських слуханнях. В цьому законі є чіткі вимоги до слухань: представники громадських організацій повинні становити 70% від загальної кількості учасників.
Зрозумійте мене правильно, у нас є тільки два способи впливу на будівельну сферу. Один з цих способів, неефективний - це створення скандалу вже після того, як зовнішньому вигляду міста завдано шкоди. За допомогою істерії ми не зможемо вирішити проблему. Максимум, що ми можемо зробити - це просто зупинити процес і розпочати публічні розгляди.
Але є і другий, цивілізований спосіб вирішення подібних проблем - це розробка таких правил і процедур, після затвердження яких інтереси городян і приватних інвесторів стають збалансованими. Найважливіший крок на цьому шляху - затвердження генплану і зонінгу території столиці. Якщо існує зонінг, і з ним погодилася і влада, і громадськість, то бізнес завжди буде розуміти межі допустимих дій.
Лев Парцхаладзе, депутат Київради
За матеріалами: ЛігаБізнесІнформ
Поділитися новиною
Також за темою
Трамп хоче розвивати аеротаксі в США
Saab представила дешеву ракету проти рою дронів
США та Китай досягли рамкової угоди щодо TikTok
PayPal запускає одноразові платіжні посилання, які будуть підтримувати криптовалюту
Чому реальний рівень зарплат набагато нижче, ніж показує Держстат
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального