Як підготуватися до другої хвилі кризи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як підготуватися до другої хвилі кризи

3410
Варто було ЗМІ заговорити про наближення другої хвилі кризи, як численні фінансові консультанти та аналітичні центри з різних країн світу почали навперебій публікувати різні поради щодо підготовки до цієї самої другої хвилі.
Порада № 1. Робіть запаси
Можливе послаблення національної валюти негайно позначиться на роздрібній вартості, та й взагалі на доступності імпортних споживчих товарів. Тими з них, без яких не можна обійтися, бажано запастися до початку другої хвилі. Природно, мова йде про товари тривалого користування та/або тривалого зберігання. Американські та європейські консультанти рекомендують споживачам скористатися недовгим перепочинком між першою і другою хвилями кризи для заміни побутової техніки, меблів та індивідуальних засобів зв'язку. Вони настійно радять обзавестися енергозберігаючими електроприладами і сантехнікою, що дозволяє регулювати повсякденну витрату води. В Україні мова йде скоріше про придбання теплого одягу, взуття, косметичних засобів і медикаментів. До речі, останнім доцільно приділити особливу увагу. Враховуючи особливості української дозвільної системи та специфіку місцевого аптечного бізнесу, неважко здогадатися, що деякі препарати можуть не просто подорожчати, а зовсім зникнути з полиць.
Порада № 2. Тримайте готівку під рукою
"За законом бутерброда" кризове зниження рівня доходів, як правило, супроводжується виникненням непередбачених витрат і ускладненням відносин з банками. Досвід першої хвилі кризи показує, що давня звичка наших співвітчизників потроху відкладати гроші і зберігати їх вдома, не надто довіряючи банкам і іншим фінансовим установам, якомога краще підходить для періоду економічного спаду. Навіть у тих країнах, де до недавнього часу звичайною фінансовою поведінкою приватної особи було активне інвестування, тепер поступово переймають успішну українську практику заначок.
Майже в кожному списку рекомендацій з підготовки до другої хвилі кризи, опублікованому англо- або франкомовним діловим виданням, є пункт "Тримайте готівку вдома". У якій валюті краще зберігати ці домашні заощадження, автори таких публікацій не уточнюють. За замовчуванням американські видання говорять про долари США, а європейські - про євро.
Порада № 3. Оновлення резюме
Це про всяк випадок варто зробити навіть тим, хто цілком задоволений своєю посадою або зовсім не працює за наймом. В період економічного спаду події розвиваються дуже швидко. Компанії, що здавалися цілком стабільними, несподівано починають масштабні скорочення штатів. Суб'єкти підприємницької діяльності вимушено припиняють свою комерційну діяльність, і люди, що звикли працювати на себе, опиняються на ринку найманої праці. Поширене стереотипне уявлення про те, що в період економічного спаду ніхто нікого не наймає, далеке від істини. Вакансій відкривається менше, і заповнюються вони набагато швидше, однак це зовсім не означає, що, втративши роботу під час кризи, неможливо знайти нову. Інша справа, що часу на пошуки буде менше від звичайного. Коли національні валюти дешевшають, заощаджень вистачає ненадовго. Так що краще заздалегідь оновити (або скласти) резюме, зробивши акцент на компетенції, скласти портфоліо і провести, хоча б поверхневий, моніторинг ринку праці за своєю та суміжними спеціальностями.
Тим, у кого немає Curriculum Vitae (СV), варто його скласти. СV відрізняється від резюме тим, що містить не короткий, а детальний виклад інформації про кандидата, його освіту, професійний досвід, наукову діяльність тощо.
Цей документ може займати десяток сторінок, включати довгі переліки доповідей на симпозіумах і конференціях, опублікованих наукових праць тощо СV корисний і фрілансерам. Особливо, коли ключові компетенції, на яких була побудована кар'єра, вже не так затребувані, як раніше. Якщо спеціальність дозволяє працювати віддалено, доцільніше зробити кілька мовних версій резюме та розмістити їх на сайтах міжнародних рекрутерских структур (у більшості великих агентств є сторінки безкоштовних оголошень для кандидатів). Співпраця із закордонним роботодавцем далеко не завжди вимагає хорошого знання іноземної мови. Для багатьох спеціальностей базової "шкільної" англійської буде цілком достатньо.
Порада № 4. Навчіться економити
Одна з найпоширеніших споживчих помилок в період економічного спаду - спроба скоротити особисті витрати за рахунок знижок, всіляких цінових акцій і роздрібних "економпропозицій". Все це - не більш ніж методи стимулювання збуту, покликані головним чином збільшити норму споживання продукту, що просувається. Навіть якщо завдяки акції або "спеціальній пропозиції" фактична вартість товару в роздробі зменшується, сума, яку витрачає споживач, в результаті збільшується. Типовий приклад такої умовної економії - великі "сімейні" упаковки, в яких продаються деякі продукти харчування: безалкогольні напої, солодощі, снеки, сухі сніданки, молочні продукти.
Як правило, дволітрова упаковка фруктового або ягідного соку дійсно дешевша, ніж дві літрові, але це зовсім не означає, що, скориставшись цією "економпропозицією", покупець стане менше витрачати на сік. Результати досліджень споживчої поведінки, проведених Inter Research в 2009 році, свідчать про те, що в період економічного спаду майже 65% клієнтів міжнародних мереж супермаркетів стали купувати безалкогольні напої виключно у великій сімейній упаковці. При цьому середньомісячна сумарна вартість покупки з цієї товарної категорії скоротилася лише у 10% споживачів. Решта просто почали пити більше соку, газованих напоїв, бутильованого холодного чаю, мінеральної води та ін. Щось подібне відбувається з шоколадом, розчинною кавою, корнфлексом, йогуртами та іншими продуктами, виробники яких в період економічного спаду зробили ставку на стимулювання збуту за допомогою умовної економії. Єдиний реальний спосіб скоротити витрати на покупку продуктів - скоротити споживання та ігнорувати маркетингові виверти, покликані його збільшити. Те ж стосується інших товарів і послуг повсякденного попиту, продавці яких часто пропонують знижки, індивідуальні дисконтні програми та "спеціальні" ціни.
Особливо прискіпливо слід оцінювати привабливість дисконтів, коли мова йде про побутову хімію, одяг, аксесуари, парфумерію, аудіо- та відеозаписи, книги і канцелярську продукцію.
Рада № 5. Плануйте витрати
В період економічного спаду корисно складати списки запланованих витрат, наприклад, на місяць вперед. В таких переліках бажано вказувати навіть дрібні повсякденні покупки. Потім, через місяць, варто підрахувати реальні витрати і порівняти суму із запланованою. Цей нехитрий прийом здорово допомагає знизити рівень імпульсних витрат. Більшість людей навіть не підозрюють про те, які суми щомісяця витрачають під впливом споживчих імпульсів.
За матеріалами:
Контракти
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас