693
Українці за рік витратили в інтернеті майже 2 млрд євро
— Валюта
Український on-line сектор знаходиться тільки на початку шляху, володіючи при цьому серйозним потенціалом. Протягом останніх п'яти років вітчизняний ринок on-line торгівлі показував значне зростання незалежно від економічних коливань. Про це ЛІГАБізнесІнформ повідомили в Colliers International.
За даними Українського процесингового центру та Асоціації учасників електронного бізнесу, в 2011 році на 30-50% зросли обсяги on-line торгівлі в Україні, в порівнянні з 2010 роком.
З січня по листопад 2011 року на 98% збільшилися обороти інтернет-магазинів, що використовують систему eCommerce Connect (у порівнянні з аналогічним періодом 2010 року).
За даними компанії Appleton Mayer, найбільш популярними сегментами електронної торгівлі в Україні є комп'ютери та оргтехніка (включаючи комплектуючі), побутова техніка і книги. До інших категорій товарів, які респонденти найчастіше купували on-line, також належать: мобільні телефони та аксесуари (27%), бронювання/купівля квитків (22%), сувенірно-подарункова продукція (16%), їжа і напої (12% ), товари для дітей (11%), мультимедійна продукція (9%), канцтовари (9%), фото- та аудіотехніка (8%).
Наталія Кравець, директор департаменту торговельної нерухомості Colliers International, зазначила, що в Україні найбільший вплив на торгові центри on-line торгівля чинить у великих містах. На відміну від європейців, для яких головним критерієм вибору магазину є асортимент, в українців пріоритетною залишається ціна. І саме електронні магазини можуть запропонувати нижчий рівень цін.
"У невеликих містах вплив інтернет торгівлі поки майже не відчувається, тому що в них набагато меншою популярністю користуються інтернет-магазини через невисоке охоплення населення інтернетом і низький рівень логістичної інфраструктури, необхідної для доставки товару", - підкреслила експерт.
В Європі оn-line торгівля - один з найбільш швидкозростаючих ринків. Починаючи з 2008 року обсяг електронної торгівлі збільшився на 70%, перевищивши в минулому році €200 млрд. Лідерами в цій галузі є Великобританія (€59,4 млрд.), Німеччина (€45,07 млрд.) і Франція (€38,66 млрд.). На них припадає 71% всіх on-line продажів в Європі.
Найбільша частка ринку on-line торгівлі у Великобританії - 12%. Потім йдуть Німеччина (9%) і Швейцарія (8,7%). В середньому майже у всіх країнах в 2011 році ринок on-line торгівлі зумів відтягнути в офф-лайнових рітейлерів трохи більше 1% ринку. Винятком стала Італія, де частка ринку інтернет-торгівлі, навпаки, знизилася на 2%, що відбулося за рахунок більшого зростання продажів в регулярних магазинах.
Найбільше зростання on-line продажів в 2011 році було зафіксовано у Франції та Польщі - понад 20%. Високі показники у Швеції та Італії (по 18%), а також Норвегії (17%).
У 2012 році експерти прогнозують зростання інтернет торгівлі на рівні 16% в середньому по Європі, і збільшення середньої частки ринку on-line продажів до 9%. Найбільше зростання прогнозується в Польщі і Франції (як і в попередньому році - більше 20%). Британія продовжить займати лідируючу позицію за часткою електронної торгівлі, яка до кінця 2012 року перевищить 13%.
За матеріалами: ЛігаБізнесІнформ
Поділитися новиною
Також за темою
НБУ пом’якшив валютні обмеження для малого бізнесу та українців за кордоном
Іноземні інвестори масово страхують ризики від падіння долара
Євро зріс до чотирирічного максимуму відносно долара — Reuters
Скільки коштуватимуть 100 доларів в Україні: прогноз до 21 вересня
Який прогноз курсу долара та євро на 2025 — 2026 роки (проєкт бюджету)
Чого очікувати від курсу цього тижня — думка банкірки