Жадібність завадила прогресу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Жадібність завадила прогресу

Енергетика
1177
Заступник міністра енергетики та вугільної промисловості Володимир Макуха повідомив, що на вчорашньому засіданні Кабмін вирішив шукати "якісь інші" варіанти для запуску вітчизняної нафтопереробки. Одним з таких, "більш реальним" варіантом, він назвав створення умов для ввезення 1 млн. т нафти для переробки на українських НПЗ.
У прем'єра Миколи Азарова перед вчорашнім засіданням Кабміну був, очевидно, більш позитивний настрій щодо перспектив зниження акцизів. Прес-служба Кабміну процитувала главу уряду, який, згідно з повідомленням, звернув увагу на важливість реалізації подібного плану, незважаючи на те, що це призведе до втрат доходів держбюджету. За словами Миколи Азарова, знижений акциз на нафтопродукти буде діяти на період "аномально високої" ціни на нафту. "Нам необхідно гнучко реагувати на такі виклики, оскільки зростають ціни і збільшується ввізне мито на нафту, яка завозиться в Україну. Це робить нафтопереробку на вітчизняних заводах нерентабельною. Через це вже зупинилися нафтопереробні заводи в Лисичанську та Одесі. Зменшився загальний обсяг переробки нафти в Україні", - сказав прем'єр.
При цьому він зазначив, що рішення про зниження акцизів і створення умов для ввезення нафти в обсязі 1 млн. т є непростими. "Чому я назвав ці рішення непростими? Тому що вони призведуть до втрати частини запланованих доходів бюджету... Однак на іншій чаші терезів - запуск в роботу нафтопереробних підприємств. А це тисячі робочих місць, зарплат людей, відрахувань до Пенсійного фонду, і стабільність цін, і насичення ринку нафтопродуктами. Це, безумовно, важливо, особливо коли починаються весняно-польові роботи", - сказав Микола Азаров.
Але на засіданні уряд проігнорував аргументи прем'єра і вирішив не посилювати проблему дефіциту держбюджету поточного року, відмовившись від позитивного вирішення питання про зниження акцизів на світлі нафтопродукти. Не зрозуміло також, яким чином буде простимульовано ввезення нафти для переробки на українських НПЗ, щоб ця операція виявилася рентабельною для підприємств.
При цьому експерти вважають, що високе завантаження нафтою українських НПЗ зовсім не означає, що український ринок отримає великий обсяг дешевих нафтопродуктів. "Один з визначальних чинників рентабельної роботи НПЗ - глибина переробки. Тому навіть при повному завантаженні нафтою заводам з низькою глибиною переробки складно конкурувати з заводами з високою глибиною", - сказав заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев. За його словами, в умовах високих цін на нафту вкрай важливим стає виробництво якомога більшої кількості нафтопродуктів з високою доданою вартістю з однієї тонни сировини.
Іншої точки зору дотримуються в компанії ТНК-ВР, яка володіє Лисичанським НПЗ, нині зупиненим на ремонт. "Для того, щоб українська нафтопереробка була хоча б мінімально прибутковою, необхідно вже зараз ввести імпортні мита на нафтопродукти в розмірі EUR100 на тонні. Ми говоримо також про необхідність інших змін на українському ринку нафтопродуктів", - зазначив Дідьє Казіміро, топ-менеджер ТНК-BP. За його словами, є різні механізми, в тому числі квотування і ліцензування імпорту. Але найбільш прийнятним варіантом державних заходів є скасування ПДВ для нафтопереробки в Україні (не тільки на ввезення сировини, але і на вироблені нафтопродукти). Крім того, найближчим часом Україні необхідно забезпечити повний перехід на пальне Євро-4 і скасувати старі стандарти. "Держава має забезпечити фінансування контролю якості нафтопродуктів, збільшити штрафи і законодавчу відповідальність за випуск та торгівлю контрафактною продукцією, посилити протидію контрабанді пального в Україну", - підсумував він.
Зараз НПЗ Росії, Білорусі та Казахстану мають преференції при купівлі російської нафти в рамках Митного союзу, членами якого є згадані країни. Це дозволяє здійснювати демпінгові поставки в Україну, завдяки яким імпорт нафтопродуктів з країн МС обходиться значно дешевше, ніж їх виробництво на українських НПЗ.
За останній рік акцизний збір на бензин був підвищений на 50%, або на EUR66/т, що еквівалентно 65 коп./л, і що відповідно стало потужним стимулом зростання цін на бензин в 2011 р. Сьогодні частка податків в ціні бензинів в середньому становить 35%, дизпального - 22%.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас