Ъ: Петро Порошенко, Борис Ложкін і Рінат Ахметов зливають інтернет-активи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Петро Порошенко, Борис Ложкін і Рінат Ахметов зливають інтернет-активи

3064
В інтернет-бізнес, створений бізнесменами Петром Порошенком і Борисом Ложкіним, увійдуть активи Ріната Ахметова. Як стало відомо "Ъ", партнери заснували компанію United Online Ventures (UOV), куди увійдуть портали i.ua, bigmir.net і tochka.net. До сих пір інтернет-бізнес пана Ахметова не був комерційно успішним, стверджують учасники ринку. В об'єднаній компанії його частка складе всього 24,9%, проте до кінця року може збільшитися до 49,9%.
Медіагрупи United Media Holding (UMH; основний власник Борис Ложкін), KP Media (контролюється UMH і бізнесменом Петром Порошенком) та "Медіа Група Україна" (МГУ, входить до СКМ Ріната Ахметова) об'єднують інтернет-активи. У прес-службі UMH повідомили про створення нової компанії United Online Ventures, в яку увійдуть портали i.ua (3-є місце серед інтернет-порталів; дані Gemius.Audience), bigmir.net (6-е місце) і tochka.net (7-е). UMH та KP Media отримають в об'єднаній компанії 75,1%, МГУ - 24,9%. "Вже зараз український інтернет-сегмент показує найбільші темпи зростання, в порівнянні з іншими сегментами ринку реклами. Це сприяє підвищенню його інвестиційної привабливості як для українських, так і для іноземних інвесторів", - відзначає співвласник KP Media Петро Порошенко.
Це не перший досвід співпраці цих компаній в інтернет-бізнесі. Восени минулого року холдинги почали спільний продаж реклами на більшості майданчиків, а до кінця року створили об'єднаний сейлз-хауз Digi Media. "Підготовка до об'єднання йшла останні кілька місяців, і дуже нелегко, - розповідає "Ъ" джерело, знайоме з ситуацією. - Спрацював людський фактор - в кожній команді були свої лідери, відстоювали власні погляди на розвиток". В результаті було вирішено, що нову компанію очолить Віталій Гордуз - керівник інтернет-проектів UMH, а гендиректор Digital Ventures (управляла tochka.net) Ольга Марунич займе пост фінансового директора. "Ми домовилися, що всі ключові рішення будемо приймати спільно", - зазначив гендиректор МГУ Федір Огарков.
Портал tochka.net - найменший за обсягом аудиторії учасник об'єднання. "Компанія була сконцентрована на створенні продукту, а не на фінансових показниках. Тому, напевно, акціонери вирішили передати tochka.net фахівцям, що успішно проявили себе в подібних проектах", - вважає CEO комунікаційної групи Aegis Media/GMG Олександр Гороховський. В минулому році МГУ корегувала стратегію ресурсу. "Спочатку це був горизонтальний портал з безліччю тем і підресурсів. Зараз це розважальний ресурс для молодіжної аудиторії з активною життєвою позицією", - говорив раніше Федір Огарков. Тоді ж портал покинули гендиректор Лукаш Щепанскі та операційний директор Марек Фрідман, а пізніше головний редактор Михайлина Скорик. Зараз, за словами пана Огаркова, основною тематикою tochka.net будуть "розваги та стиль життя". Частково в цій ніші працює і bigmir.net, що входить в UMH. "Тепер bigmir.net сконцентрується на новинному контенті, а i.ua - на сервісах", - стверджує пан Огарков.
Основною метою злиття активів учасники угоди називають консолідацію ринку для протистояння таким закордонним гравцям, як Mail.ru і "Яндекс". Ці ресурси займають зараз перше і друге місця в рейтингу gemiusAudience. Гендиректор "Яндекс Україна" Сергій Петренко вважає, що основним конкурентом об'єднаної компанії стане все ж Mail.ru. "Ми націлені більше на контекстну рекламу, а Mail.ru, "Вконтакте" і "Однокласники" - на медійну", - відзначає він.
Засновник сейлз-хауса T-Sell (продає в Україні рекламу на mail.ru) Олександр Тисменецький зазначає, що для конкуренції з російськими холдингами компаніям було достатньо здійснювати спільні продажі реклами. "Можливо, наступним кроком буде перехід контролю над порталами до МГУ - вони зараз намагаються зміцнитися в інтернет-бізнесі", - припускає він. Побічно цю версію підтверджує і гендиректор МГУ Федір Огарков. За його словами, до кінця року холдинг має намір збільшити свою частку в компанії, що управляє порталами, до 49,9%. Як саме група має намір цього досягти - за рахунок викупу часток у партнерів або внесення в компанію додаткових активів - пан Огарков уточнити відмовився.
За останній рік одразу кілька українських олігархів стали розвивати інтернет-бізнес. Так, венчурний фонд TA Venture створила дружина віце-прем'єра-міністра соціальної політики Вікторія Тігіпко, а на початку цього року бізнес-інкубатор, орієнтований на інтернет-проекти, заснував мільярдер Віктор Пінчук. На думку керуючого директора венчурної компанії BayView Innovations Дениса Довгополого, до такого рішення бізнесменів привела, зокрема, наявність в їх портфелях традиційних медіапроектів - телеканалів, радіо та друкованих ЗМІ. "Зіграла свою роль і традиційна орієнтація в бізнес-ідеї на Росію, там великий бізнес показав хороший приклад", - відзначає він.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас