ЄС викинули — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ЄС викинули

Енергетика
1889
Вчора голова "Газпрому" Олексій Міллер після того, як провів робочу нараду з питань транзиту російського газу через Україну в умовах аномальних холодів, зустрівся з правління "Нафтогазу України" Євгеном Бакуліним. "Таким чином, компанії відновили переговори, останній раунд яких відбувся 17 січня, причому єдиним рішенням тоді був намір їх продовжити", - йдеться в повідомленні управління інформації "Газпрому".
У російській монополії, як повідомляли "i", звинувачують Україну в перевищенні допустимих контрактом добових обсягів відбору газу, що нібито стало однією з причин значного скорочення поставок газу в країни ЄС. Проте в "Нафтогазі" спростовують звинувачення на свою адресу і навіть пропонують "Газпрому" допомогу в забезпеченні газом його партнерів у Європі. А Єврокомісія, в свою чергу, вважає, що і Москва, і Київ у ситуації, коли через значне похолодання різко зріс попит на газ, прагнуть ефективно організувати його поставки на європейський ринок, щоб споживачі отримали паливо у необхідній кількості.
Але основне питання, яке вчора Євген Бакулін обговорював з Олексієм Міллером у Москві, було присвячене створенню консорціуму з управління і модернізації української ГТС. Цього ж дня заступник голови правління "Газпрому" Олександр Медведєв в інтерв'ю телеканалу Russia Today повідомив, що в переговорах з цього приводу беруть участь тільки Москва і Київ.
"І хоча ми не проти участі в них європейських інвесторів, зараз ми ведемо переговори на двосторонній основі", - зазначив він. За словами топ-менеджера "Газпрому", ідея про газотранспортний консорціум не нова, в минулому ця ініціатива була заблокована, але зараз переговори відновилися. Проте "кінцева конфігурація цього партнерства стане відома після завершення переговорів". "З великою часткою впевненості можу сказати, що результат переговорів буде позитивним", - зазначив Олександр Медведєв.
Експерти прогнозують, що в ситуації, коли Брюссель відмовився брати активну участь у переговорах Москви і Києва, консорціум буде створений тільки за участю України та Росії. Але в перспективі, не відкидають вони, європейські компанії або фінансові організації також можуть стати учасниками нового підприємства.
"Для Києва зараз залишається найбільш важливим питання про те, чи буде збережений контроль над ГТС, або "Газпром" прямо чи опосередковано отримає контроль над найбільшою газотранспортною магістраллю. Про цю мету прямо заявляли і в Кремлі, і в "Газпромі", - зазначив Сергій Дубов з інвесткомпанії "Профіт Гарант". Він вважає, що у вирішенні питання про зниження ціни на газ, яка для України через контракти 2009 р. зараз є однією з найвищих у Європі, українська влада може піти на значні поступки "Газпрому" заради скорочення бюджетних витрат, коли переговори про відновлення кредитування з Міжнародним валютним фондом проходять безуспішно.
Раніше президент України Віктор Янукович запропонував створити для модернізації української ГТС тристоронній консорціум, що враховує інтереси як постачальника газу - Росії, так і споживачів блакитного палива в країнах ЄС. У консорціумі, за словами Віктора Януковича, Росії та ЄС має належати по 33%, а Україні - 34%. Крім того, Україна повинна зберегти позиції транзитної країни, оскільки доходи від транзиту є частиною держбюджету.
Але в "Газпромі" досі не гарантують збереження обсягів транзиту російського газу через українську територію. Там роблять ставку на розвиток магістралей в обхід України, зокрема, будівництво газопроводу "Південний потік".
Вчора Олексій Міллер заявив, що компанія перейшла в стадію реального будівництва цього проекту. "Без перебільшення можу сказати, що "Газпром" займається проектом 24 години на добу. Ця аномально холодна зима, яка викликала різке зростання попиту на російський газ в Європі, - ще одне підтвердження того, що "Південний потік" повинен бути і буде побудований. Європі потрібні нові коридори постачання російського газу без транзитних посередників", - сказав голова російської монополії.
Втім, остаточне інвестиційне рішення щодо "Південного потоку" буде прийнято в листопаді поточного року. Тому експерти не відкидають, що в разі посилення контролю над українською ГТС "Газпром" відмовиться від будівництва нового обхідного маршруту, який невигідний з точки зору витрат та економіки майбутніх передбачуваних поставок газу.
Світлана Долинчук
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас