111
Експерти: Рішення в сфері освіти приймаються навмання
В Україні немає системи моніторингу якості освіти.
Як передає кореспондент УНІАН, про це повідомили на прес-конференції в Києві автори аналітичної доповіді "Про стан моніторингу якості освіти в Україні", який був підготовлений Центром тестових технологій і моніторингу якості освіти за підтримки Освітньої програми Міжнародного фонду "Відродження".
За даними авторів звіту, Україна - єдина серед 47-ми країн європейського простору вищої освіти, де немає незалежного недержавного агентства з оцінювання якості освіти, хоча наша держава з березня 2008 року є урядовим членом Європейського реєстру забезпечення якості освіти (разом з 19 іншими країнами - учасницями Болонського процесу).
"За 20 років відтоді, як існує освітня система в рамках незалежної України, в нашій державі жодного разу не проводився фундаментальний і всебічний моніторинг діяльності освітньої системи", - зазначив директор МБО "Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти" Ігор Лікарчук.
Він зауважив, що вивчення стану справ в освітній сфері проводиться в Європі і світі.
При цьому Лікарчук повідомив, що, згідно з даними ООН, 38% населення України не задоволені якістю освіти. У той же час в 2010-2011 навчальному році 57,7% студентів університетів вчилися на власні кошти.
"Ефективність функціонування будь-якої системи, особливо такої, як освіта, безпосередньо залежить від того, наскільки правильними будуть рішення щодо стратегії і тактики її розвитку", - зазначив Лікарчук.
На його переконання, стратегічні рішення щодо розвитку освітньої сфери в Україні приймаються не на основі зваженого аналізу стану справ, а в залежності від політичних уподобань і власних амбіцій керівників галузі.
Лікарчук зазначив, що для того, щоб мати систему моніторингу якості освіти в Україні, необхідно мати освітні цілі і стандарти, а також фахівців, які професійно могли б проводити такий моніторинг.
У свою чергу, експерт з реформування вищої освіти, представник групи супроводу Болонського процесу від України Іван Бабин зауважив, що в Україні останнім часом відсутня концепція модернізації вищої освіти.
"Тобто це все робиться навмання, безсистемно, інколи навіть зі шкодою для системи вищої освіти", - сказав він.
Також Бабин зазначив, що в системі української освіти запроваджено низку підходів, які не повністю відповідають вимогам Болонського процесу.
Щодо зареєстрованих у парламенті законопроектів про вищу освіту, експерт висловив переконання, що в будь-якому з них містяться ризики, і не дотримані вимоги європейського освітнього простору.
За матеріалами: УНІАН
Поділитися новиною