Facebook перед IPO розкрив структуру власників — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Facebook перед IPO розкрив структуру власників

Фондовий ринок
413
Соціальна мережа Facebook, яка оголосила про намір провести IPO, розкрила структуру власників, як того вимагають правила Комісії з цінних паперів і бірж США (SEC). Як повідомляється в проспекті Facebook, найбільшим акціонером компанії є її засновник і виконавчий директор Марк Цукерберг, який володіє 28,2% голосуючого капіталу.
Другий найбільший акціонер (11,4%) - венчурний інвестор Джеймс Брейєр і фонд Accel Partners, де Брейєр є керуючим партнером. Дастін Московіц, який навчався разом з Цукербергом в Гарвардському університеті та брав участь у створенні Facebook, володіє 7,6% голосів.
Інвестфонд DST Global Limited російських бізнесменів Юрія Мільнера та Алішера Усманова контролює 5,5% голосуючого капіталу через 36,71 млн акцій класу A і 94,57 млн акцій класу B. Раніше з неофіційних джерел було відомо, що DST володіє приблизно 5% акцій Facebook, проте точні цифри не публікувалися.
На кожну акцію класу A припадає один голос, тоді як акція класу B дає право на 10 голосів.
Як повідомляється в матеріалах Facebook, між Цукербергом і DST діє угода, за якою всі акції, що належать DST, голосують на користь Цукерберга з усіх питань, крім випуску акцій Facebook в кількості, що перевищує 20% акціонерного капіталу, а також рішень, які "непропорційно і несприятливо істотно зачіпають" DST.
З урахуванням всіх таких угод з акціонерами про делегування голосів Цукерберг контролює приблизно 57% голосуючих прав, випливає з проспекту.
Facebook 1 лютого 2012 р. подав початкові документи в SEC на проведення первинного публічного розміщення акцій (IPO). Про майбутнє IPO найпопулярнішої на планеті соцмережі активно заговорили в минулому році, і ці чутки посилилися з початку 2012 р. Минулого тижня американські ЗМІ повідомили з посиланням на джерела, що Facebook готується оголосити про плани IPO, в рамках якого компанія і її існуючі акціонери можуть продати акції на суму 10 млрд дол. Весь бізнес Facebook буде оцінений в 75-100 млрд дол.
У попередньому проспекті, направленому в SEC, компанія вказала 5 млрд дол як потенційний розмір IPO, однак ця цифра носить умовний характер і, швидше за все, буде змінена в бік збільшення. Але навіть при такому обсязі проданих акцій IPO Facebook стане найбільшим розміщенням в історії інтернет-сектора. Зараз рекорд утримує Google, яка в 2004 р. продала акції на 1,67 млрд дол.
В опублікованому проспекті Facebook не вказала ні кількості акцій, яка буде виставлена на продаж, ні очікувану ціну розміщення, а також зберегла інтригу щодо біржового майданчика, який візьме акції соцмережі після IPO (це буде або NYSE, або Nasdaq). Проте потенційні інвестори з ентузіазмом аналізують документ, в якому вперше настільки докладно розкрита інформація про діяльність та фінансові результати Facebook.
Виручка Facebook в 2011 р. досягла 3,7 млрд дол, збільшившись на 88%, в порівнянні з 2010 р. (1,97 млрд дол.) У 2007 р. виручка соціальної мережі становила всього лише 153 млн дол. Чистий прибуток за 2011 р. склав 1 млрд дол (тобто 27% від виручки). На прибутковість компанія вийшла в 2009 р., коли чистий прибуток склав 229 млн дол, а в 2010 р. показник виріс до 606 млн дол. Кількість активних користувачів Facebook, які хоча б раз на місяць заходять у свій аккаунт, становить 845 млн осіб.
Facebook відзначає, що найбільш перспективними для неї ринками є Бразилія, Німеччина, Індія, Японія, Росія і Південна Корея. Однак на цих ринках компанія бореться з сильними регіональними конкурентами, такими як Cyworld в Кореї, Mixi в Японії і "ВКонтакте" в Росії.
Ідея Facebook походить з ранньої юності Цукерберга, коли він навчався у приватній школі Phillips Exeter Academy в Нью-Гемпширі. У школі щорічно публікувався довідник з іменами, адресами і фотографіями учнів (буквально "книга облич" - Facebook), і коли Цукерберг вступив до Гарварду, то виступив з ініціативою створення аналогічного мережевого ресурсу. Однак адміністрація навчального закладу відмовила йому, пославшись на політику конфіденційності, після чого Цукерберг зламав базу даних університету і створив найпростіший сайт з кодовою назвою Facemash - прообраз майбутньої глобальної соцмережі. Цікаво, що сервіс Facemash, спочатку доступний тільки всередині Гарварда, пропонував відвідувачам порівняти фотографії студентів і студенток і оцінити їх за шкалою привабливості.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас