Автотранспорт, що ввозиться в Україну, запропоновано звільнити від мита — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автотранспорт, що ввозиться в Україну, запропоновано звільнити від мита

1693
В Україні з метою створення сприятливих умов для відновлення вантажного автомобільного парку необхідно відмовитися від стягнення мит і змінити порядок сплати ПДВ за ввезені транспортні засоби. Про це під час засідання робочої групи Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та зв'язку заявив її голова, народний депутат України Ігор Шкіря.
Через те, що в Україні відсутнє виробництво вантажних автомобілів, транспортні компанії змушено імпортувати техніку. При цьому міжнародний ринок перевезень пред'являє високі стандарти до автомобілів, зокрема, для роботи в європейських країнах вантажна техніка повинна відповідати екологічним стандартам не нижче Євро-4 і Євро-5. Українські перевізники переважно у своїй масі працюють із технікою класу не вище Євро-3. У цьому зв'язку для збільшення конкурентоспроможності вітчизняних транспортних компаній за кордоном і підвищення рівня стандартів в Україні гостро стоїть проблема відновлення автомобільного парку.
Питання необхідності відновлення парку вантажних автомобілів обговорювалося під час зустрічі віце-прем'єр-міністра - міністра інфраструктури Бориса Колесникова із транспортними громадськими організаціями. Нова техніка коштує дорого, тому більшість підприємств змушено закуповувати автомобілі, які вже були у користуванні. При цьому на сьогодні перевізники не мають у своєму розпорядженні вільних коштів, система лізингу практично відсутня, отримати кредит у банку важко, а ставки мит високі. Тому ми звернулися до віце-прем'єра із пропозицією підтримати низку пільг на митні платежі ввезених вантажних автомобілів, насамперед, скасувати або максимально знизити мито для транспортних засобів віком до 5-8 років, - відзначив Ігор Шкіря.
Крім того, народний депутат пропонує змінити розмір і порядок сплати податку на додану вартість при імпорті автомобілів. "У цьому зв'язку я закликаю Державну податкову службу, Мінфін, Мінекономіки підтримати ініціативу про зниження розміру ПДВ, можливості його виплати на виплат або про скасування цього податку на певний період. Звичайно, у відповідь можна почути аргументи, що в такому випадку постраждає бюджет країни. Але я певен - відрахування менше не стануть. Згідно з діючим законодавством, навіть при оплаті ПДВ у повному обсязі підприємство має право на його відшкодування. Так, ця норма сьогодні з різних причин не завжди дотримується, багато перевізників мають великі заборгованості з відшкодування податку на додану вартість - але це тема для іншої розмови. Просто потрібно розуміти, що держава на ПДВ у цьому випадку й не повинне розраховувати. А в питанні наповнення бюджету потрібно наголошувати на тому, що придбані автомобілі вийдуть на ринок і дохідна частина підприємств збільшиться, отже, збільшаться надходження до держскарбниці. А якщо ми не будемо імпортувати техніку на пільгових умовах, то тоді точно не буде ні надходжень у бюджет, ні відновлення парку автомобілів, ні посилення конкурентоспроможності наших транспортних підприємств", - констатував Ігор Шкиря.
Парламентарій запевнив, що якщо ці ініціативи будуть підтримані, то вже найближчим часом робоча група розробить пропозиції щодо відповідних змін до законодавства.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас