Суд ЄС підтримав введення "екологічного податку" на авіакомпанії з 1 січня 2012 р — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Суд ЄС підтримав введення "екологічного податку" на авіакомпанії з 1 січня 2012 р

Казна та Політика
145
Європейський суд юстиції, верховний суд Європейського союзу, підтримав вступ в силу з 1 січня 2012 року закону ЄС, що зобов'язує будь-які авіакомпанії, що здійснюють рейси через аеропорти європейських країн, викуповувати квоти на викид їх лайнерами в атмосферу "парникових" газів. Про це повідомляє радіо "Свобода".
Цей закон був прийнятий ще в 2008 році. Згідно з його вимогами, спочатку авіакомпанії повинні будуть купувати квоти, що покривають лише 15% загального обсягу викидів їх лайнерами, отримуючи на інші викиди безкоштовні квоти. Проте надалі це співвідношення буде поступово змінюватися на користь платних квот.
Точкою відліку є рівень викидів трохи нижче середнього для тієї або іншої авіакомпанії. При його перевищенні вона зобов'язана докупити квоти в інших авіакомпаній, а якщо рівень виявляється нижчим від базового, компанія може продати іншим надлишки своїх квот.
Європейський ринок квот на викид в атмосферу "парникових" газів є найбільшим у світі із створених в різних її регіонах після вступу в силу Кіотського протоколу. На частку ринку в Європі припадає більше 80% загальносвітової торгівлі такими квотами. Поточні ціни на ньому з початку року знизилися майже вдвічі - з 14 до 8 євро за квоту на одну тонну викидів.
За розрахунками Європейської комісії, реалізація закону призведе до підвищення собівартості перевезення одного авіапасажира на суму від 2 до 12 євро. При цьому штраф відносно авіакомпанії, що відмовилася виконати вимогу нового закону, складе 100 євро з розрахунку на кожну квоту, яку необхідно було викупити.
Європейський суд юстиції відкинув претензії авіакомпаній США і Канади, підтримані також Китаєм, Індією та низкою інших країн, які вважають, що новий європейський закон суперечить міжнародним правилам авіаперевезень. Це рішення суд аргументував, зокрема, і тим, що переговори в рамках Міжнародної організації цивільної авіації, підрозділу ООН, про скорочення викидів в атмосферу "парникових" газів авіалайнерами ведуться вже 14 років, але так і принесли помітних результатів.
В цілому на частку авіаперевезень припадає поки не більше 3% загального обсягу викидів світовою економікою в атмосферу Землі "парникових" газів - майже в 15 разів менше від частки вугільної електроенергетики, найбільшого їх емітента.
Проте, відзначають європейські експерти, за темпами розширення цих викидів авіаіндустрія випереджає багато інших секторів економіки. За оцінками Європейської комісії, за період з 1990 року обсяги викидів в багатьох галузях промисловості значно знизилися, тоді як в авіації вони, навпаки, зросли вдвічі, а до 2020 року можуть вже потроїтися.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас