Як будемо їздити — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як будемо їздити

3733
Наприкінці року, що минає, чиновники взялися за вирішення накопичених проблем ДП "Укрзалізниця". Зокрема, підприємство почало суттєво оновлювати склад, пропонувати новий сервіс (туристичні поїзди), замінювати залізничне полотно і, головне: в держпідприємстві будуть проведені серйозні внутрішні перетворення.
Нагадаємо, в жовтні Кабмін направив до парламенту законопроект "Про особливості створення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування", в якому на базі "Укрзалізниці" пропонується створити публічне акціонерне товариство. У ПАТ увійдуть всі шість залізниць, які зараз є окремими юридичними особами, а також більшість держпідприємств зі сфери залізничного транспорту, які зараз підпорядковуються "Укрзалізниці" або Мінінфраструктури.
Дане реформування практично повністю ґрунтується на російській моделі (до речі, аналогічна реалізована, наприклад, у Німеччині). Єдине, чого у нас збираються уникнути - це передачі інвентарного парку "Укрзалізниці" приватним компаніям, через яку РЖД зіткнулася з серйозними труднощами. Українське ПАТ буде володіти власним парком і конкурувати з приватниками, які до того ж зобов'язані будуть платити суспільству за використання інфраструктури.
Варто відзначити також закупівлю принципово нових швидкісних поїздів. Торік південнокорейська корпорація Hyundai і "Укрзалізниця" підписали контракт на постачання 10 швидкісних поїздів, шість з яких будуть поставлені до Євро-2012. Перші два потяги прибудуть до України вже в кінці січня 2012 року. Ще чотири прибудуть до початку травня. Дані поїзди курсуватимуть між містами, в яких буде проходити Євро. Завдяки новим поїздам відстань від Києва до Харкова можна буде подолати за 3,5 години, до Львова - за 4,5 години, до Донецька - за 5,5 годин. Вартість квитків на нові потяги в другому класі складе до 220 гривень, куплені заздалегідь квитки обійдуться в 160-180 грн.
Зараз південнокорейська корпорація розробляє спальний варіант вагонів для "Укрзалізниці". Передбачається, що вони будуть експлуатуватися на напрямках Київ-Москва, Харків-Москва, Львів-Москва.
Полегшити на залізниці обіцяють і процес придбання квитків на поїзди. Зокрема, незабаром на вокзалах, в поштових відділеннях і великих торгових центрах з'являться термінали самообслуговування з продажу залізничних квитків.
Пасажир зможе придбати проїзний документ через Інтернет, заплативши за нього кредитною карткою. Комп'ютер при цьому видасть певний код. На вокзалі після введення коду через автомат пасажир зможе забрати квиток. "Зараз проводиться аналітична робота, і вже в 2012-2013 роках можна буде вийти на 80-90 відсотків автоматизованих продажів квитків", - повідомили в Міністерстві інфраструктури.
Втім, є і неприємний для більшості українців момент: швидше за все, в наступному році ДП "Укрзалізниця" підвищить розцінки на пасажирські перевезення і продовжить скорочувати кількість потягів, квитки на які у зв'язку з поганим станом вагонів, порівняно невисокі. Та й підвищення якості всього пасажирського рухомого складу очікувати, швидше за все, не варто.
Розправили крила
Порадували українців цього року і авіаперевізники: українські авіакомпанії все частіше стали проводити різні акції, що пропонують придбати квиток зі значною знижкою. До того ж вітчизняні авіакомпанії продовжать нарощувати свій авіапарк і збільшувати кількість нових маршрутів. Так, тільки авіакомпанія "Аеросвіт" цього року відкрила відразу кілька нових рейсів до Європи та Азії.
Не гаяли часу і іноземні бюджетні авіакомпанії. Цього року в Україну вийшло одразу кілька авіаперевізників, що пропонують українцям недорогі квитки. Так, в Стамбул з Харкова можна полетіти за 60 доларів, з Києва в Осло за 40 євро, квиток до Барселони з української столиці можна купити за 50 доларів, а політ з Донецька в Арабські Емірати обійдеться в 220-250 доларів. Втім, слід пам'ятати, що це мінімальна вартість квитка, квота на які у даних авіакомпаній не перевищує 5% від загального числа крісел. Причому, щоб придбати проїзний документ за максимально низькою ціною, його потрібно забронювати хоча б за півтора місяця, так як у міру наближення до дати відльоту вартість квитків підвищується.
Наприклад, вже за тиждень до рейсу, вартість квитка у лоу-костера дорівнює (а часом і вища) вартості квитка класичного перевізника. А от якість обслуговування відрізняється в рази. Так, наприклад, бізнес-модель лоу-костера не передбачає безкоштовного годування пасажирів на борту, розваг (кіно, музики, журналів, ігрових приставок). Також часто у таких авіакомпаній менш зручно розташовані крісла (дуже близько одне до одного).
Нинішній інтерес авіакомпаній до українського ринку зумовлений проведенням в Україні Євро-2012. За підрахунками експертів, Україну під час чемпіонату відвідають близько мільйона вболівальників, причому левова частка буде користуватися авіатранспортом. А це дуже привабливі обсяги для авіаперевізників. Тому в наступному році авіакомпанії продовжать збільшувати кількість нових рейсів і пропонувати українцям приємні для їхніх гаманців ціни на квитки.
Справи земні
Стають популярними і міжміські пасажирські автобусні перевезення міжміськими маршрутними таксі. Сьогодні з Києва можна дістатися практично в будь-яке велике місто України комфортабельним автобусом або маршруткою. Українці часто віддавали і, швидше за все, будуть віддавати перевагу міжміським автобусам і добираються до місця призначення і швидше, і не набагато дорожче. Наприклад, минулого літнього сезону плацкартний квиток від Києва до Одеси обходився мандрівникові в 120 грн, і приблизно в таку ж ціну (110 грн) обходилася поїздка комфортабельним автобусом. При цьому дорога автобусів займала близько п'яти годин, а на поїзді - 8-10 годин.
Подібна ситуація спостерігалася і на інших популярних напрямках - на Харків, Львів, Дніпропетровськ, Полтаву, Суми. Однак цього року через подорожчання палива ціни на автобусні квитки почали підвищуватися, і українці знову звернули свою увагу на залізничний транспорт.
Відновлення даного ринку в 2012 році залежатиме від розцінок на паливо і цінової політики "Укрзалізниці", адже саме з нею доводиться конкурувати міжміським автобусним перевізникам. Зараз у Мінінфраструктури кажуть, що найближчим часом ДП "Укрзалізниця" буде скорочувати кількість потягів, що курсують за тими ж маршрутами, що й автобуси. У першу чергу, це торкнеться не дуже зручних маршрутів, якими курсує старий рухомий склад. Це означає, що частина пасажирів може пересісти на автобуси і маршрутки.
Світлана Єрьоміна
За матеріалами:
Главред
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас