0 800 307 555
0 800 307 555

Через які «підозрілі» слова банки можуть заблокувати рахунок (думка експертів)

Особисті фінанси
396
Через які «підозрілі» слова банки можуть заблокувати рахунок (думка експертів)
Через які «підозрілі» слова банки можуть заблокувати рахунок (думка експертів)
У мережі почали з’являтись повідомлення про те, що банки блокують рахунки українців через певні — тригерні або «підозрілі» — слова в призначенні платежу. Зокрема, розповідають, що такими словами є «подарунок», «повернення боргу», «за товар/послугу» тощо.
Про це пише obozrevatel.
Чи стежать банки за тим, на що українці здійснюють платежі
Призначення платежу — це короткий опис або коментар, який вказує, за що саме здійснюється платіж. Він потрібен, щоб отримувач — банк, компанія або фізична особа — міг зрозуміти, за що надійшли кошти.
Для банку це важливо для правильного зарахування коштів. Для платника — аби підтвердити цільове використання грошей. Для отримувача — для обліку і контролю платежів.
І банки дійсно аналізують ці записи.
Як розповіла заступниця голови правління «Глобус Банку» Анна Довгальська, найчастіше системи безпеки фінустанов відстежують не окремі слова, а закономірності.
Тобто:
  • Частоту операцій.
  • Незвичні суми.
  • Поєднання подій, що виходять за межі звичної поведінки клієнта.
«Якщо протягом короткого часу надходить низка переказів або з’являються транзакції з нетиповими для картки сумами чи регіонами, це викликає підозру в системах захисту банків. Алгоритми оцінюють ризик за низкою параметрів: метадані платежу, історію операцій власника, геолокацію та інші фактори», — пояснила банкірка.

«Підозрілі слова»

Одним із таких параметрів, зазначила Довгальська, і є тригерні слова. Однак, зауважила вона:
  • Це лише один з інструментів.
  • Технічно він не завжди спрацьовує коректно.
«Тригери по тексту платежу можуть допомогти. Але вони можуть видавати помилки», — визнала банкірка.
Річ у тім, що люди по-різному формулюють призначення переказів. А тому рукописний або автоматично згенерований текст іноді матиме слова, які випадково збігатимуться з «чорним списком».
«Тому банки й поєднують словникові фільтри з поведінковою аналітикою й навіть перевіркою вручну. Тобто коли відбувається безпосередній контакт із клієнтом. Але це лише у складних випадках, які сумарно не перевищують 0,1% від усіх платежів», — пояснила вона.

Які слова тригерять банки

До самих таких слів, сказала банкірка, належать такі, що пов’язані з ризиковими послугами або шахрайською термінологією.
Однак, засвідчили наші розмови з низкою банків, українцям варто добирати слова навіть під час здійснення «невинних», звичайних платежів. Наприклад, у «Райффайзен Банк Україна» розповіли:
  • Якщо, умовно, хлопець переказує гроші своїй дівчині, доречніше буде написати «Переказ власних коштів дівчині».
Тобто чітко вказати походження коштів і ким для переказувача є отримувач.
  • Якщо це подарунок — «можете вказати це».
Водночас, зазначили у банку, якщо ви повертаєте борг і напишете про це в призначенні платежу, то можуть виникнути запитання.
«Якщо платіж потрапить на перевірку, у вас можуть запитати, що це за борг, або попросити надати документи, які це підтверджують (боргову розписку, договір позики)», — пояснили в банку.
Однак, зазначили там, якщо переказ відправляється фізичній особі (окрім ФОПів), варто уникати формулювань «оплата за товар"/"оплата за послугу». Адже, пояснюється, такі платежі можливо приймати лише на рахунок підприємця.
«На рахунок фізичних осіб таку оплату надсилати не можна — адже це є порушенням податкового та банківського законодавств. Сам платіж, можливо, і не заблокують — але в отримувача коштів можуть виникнути проблеми із його банком», — пояснили в банку.
Єдиного підходу та, ймовірно, навіть списку «підозрілих» слів у банків немає. Тому не виключено, що кожна установа самостійно вирішує, за які слова «каратиме» і чи каратиме взагалі.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас