Київ відмовиться від маршруток, а пасажирів возитимуть за новими правилами — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Київ відмовиться від маршруток, а пасажирів возитимуть за новими правилами

5177
Незабаром киянам таки доведеться розпрощатися з маршрутками, які стали звичним атрибутом міста ще з кінця 90-х. На сайті КМДА вивішений проект про зміну правил конкурсного відбору для маршрутників. Тепер пасажирів зможуть перевозити, в основному, великі автобуси, причому фірма не повинна їх орендувати, а в її парку не повинно бути менше 15 машин. По суті це означає, що багато приватних перевізників змушені будуть піти з ринку. Але в мерії запевняють: транспортного колапсу не буде і ціни не піднімуться. Обговорювати проект будуть до 10 січня, а потім його приймуть депутати Київради.
Приватники
"Ми приводимо ситуацію в Києві у відповідність до законодавства. Можна сказати, що вимоги до перевізника стають вищими і суворішими", - сказав нам начальник главку транспорту КМДА Євген Водовозов. Перевагу віддаватимуть тим, у кого транспортні засоби сучасніші, комфортніші. До того ж, не секрет, що все більше ДТП стається з вини маршрутників, а медкомісія і техогляд авто перед виїздом - це фікція, в чому особисто переконалася "Сегодня", побувавши на одній з автобаз. "Тепер обумовлені чіткі права та обов'язки перевізників. Якість обслуговування киян має покращитися. Пасажири будуть їздити на великих автобусах. Хоча небезпека штучного витіснення приватних маршруток на користь "Київпастрансу", у якого все це є, існує", - говорить голова транспортної комісії Київради Дмитро Олійник.
Умови
Природно, це питання хвилює і приватників. "Зрозуміло, що конкурс на отримання маршруту ми вже не виграємо, у нас близько 10 машин, половина з них в оренді. Доведеться просто закриватися. Причому все це станеться вже дуже скоро", - говорить на умовах анонімності один з перевізників. "Для киян це добре. Але приватники з "Київпастрансом" опиняються в нерівних умовах. "Київпастранс" під Євро одержує величезну кількість нового транспорту, який дозволить йому вигравати всі конкурси", - говорить голова асоціації приватних перевізників Валерій Липецький. Правда, перевізник Микола Бацан каже, що вже купив два автобуси. "Я не став чекати, поки змінять правила. А ті, хто не впорається з цим, - значить їм не місце на ринку".
Новий транспорт
У мерії запевняють: діють виключно в інтересах пасажирів. До Євро-2012 влада планує закупити 202 тролейбуси, 185 автобусів, що, по суті, подвоїть кількість транспорту в місті. А на ціни все новинки не вплинуть - мовляв, у великий автобус вміщається багато пасажирів, а собівартість така ж. Хоча невеликі маршрутки не зникнуть - вони, кажуть у мерії, будуть обслуговувати маршрути, де великому автобусу проїхати складно.
Кияни
Городяни в цілому підтримують ідею влади. "В Європі немає маршруток, а лише комфортні автобуси-трамваї з кондиціонерами. Тож я тільки за", - каже менеджер Андрій Ільченко. А ось піарниця Ірина поки сумнівається. "Я думаю, що спочатку треба купити нові автобуси, щоб вони ходили кожні 5 хвилин, а потім вже виганяти маршрутників. До того ж у мене під будинком ходять тільки маршрутки, а автобусів немає. Це означає, що тепер я буду ходити пішки?". У мерії кажуть, що перелік маршрутів дійсно планують скоротити, але приберуть лише ті, які дублюють один одного.
Наталія Мамчур
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас