Держмитслужба: За 10 міс. до бюджету надійшло 15,9 млрд грн від імпорту нафтопродуктів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Держмитслужба: За 10 міс. до бюджету надійшло 15,9 млрд грн від імпорту нафтопродуктів

Казна та Політика
164
Державна митна служба за 10 міс. 2011 р. при імпорті в Україну нафтопродуктів перерахувала до державного бюджету 15,9 млрд грн. Про це повідомляє прес-служба Держмитслужби.
Основними країнами-постачальниками бензинів моторних в Україну є Білорусія - 40%, Литва - 22%, Румунія - 21%, Польща - 6%. Дизельне пальне в основному надходить в Україну з Білорусі - 49%, Росії - 42%, Туркменістану - 3%.
При цьому, 540,5 млн грн забезпечено за рахунок оформлення митним постом "Феодосія" світлих нафтопродуктів (дизельне пальне і бензини моторні).
Зокрема, в червні - вересні 2011 р. підрозділом оформлено 304,7 тис. тонн світлих нафтопродуктів (172 тис. тонн бензинів моторних і 120,5 тис. тонн дизельного пального).
У режимі імпорту (зі сплатою податків) оформлено 889, 05 тис. тонн бензинів і 112, 85 тис. тонн дизельного пального.
Також 147,9 тис. тонн світлих нафтопродуктів пропущено під митним контролем до інших митниць та з метою транзиту через територію України в інші країни.
У листопаді надійшло 28 тис. тонн бензину, в режимі імпорту оформлено 2,2 тис. тонн бензину, до транзиту заявлено 26 тис. тонн (фактично вивезені із зони митного контролю Феодосійського морського торгового порту 11 тис. тонн, під митним контролем зберігається близько 15 тис. тонн бензину).
Відзначимо, за 9 місяців 2011 р. Україна в порівнянні з відповідним періодом 2010 р. скоротила імпорт нафти на 31,6% - до 4,1 млн т. У той же час за 9 місяців Україна експортувала 587,307 тис. т бензину, що на 61,1% більше, ніж за 9 місяців 2010 р. Середня ціна пального в 2011 р. склала 1003,9 дол./т, що на 39,4% більше, ніж відповідний показник 2010 р., його загальна вартість збільшилася на 124,6% - до 589,621 млн дол. Нафтопереробні заводи зменшили випуск бензину за 9 місяців 2011 р. на 7,9% - до 1,9 млн т. У тому числі у вересні 2011 р. українські НПЗ скоротили випуск бензину порівняно з вереснем 2010 р. на 47,2% - до 143,9 тис. т.
Зазначимо також, що частка імпортних нафтопродуктів на українському ринку в серпні досягла 70%. Такі дані озвучив експерт консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. На його думку, частину імпортних поставок спокійно могло б замінити українське пальне. Експерт вважає, що для вирівнювання ситуації на ринку необхідно ввести мита на ввезення нафтопродуктів. За його словами, українські підприємства цілком можуть забезпечити ринок, адже ще шість-сім років тому український бензин і дизель займав 80% в обсягах внутрішніх продажів.
6 вересня 2011 р., міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі провела слухання в рамках спецрозслідування щодо імпорту в Україну окремих видів нафтопродуктів.
Пізніше міністр енергетики та вугільної промисловості України Юрій Бойко заявив, що для стабільності на ринку нафтопродуктів необхідно зменшувати частку імпортних нафтопродуктів до 15%. Юрій Бойко також зазначив, що за останні півтора роки, завдяки вжитим заходам, вже помітні позитивні зрушення в бік зменшення імпорту і зростання власного виробництва пального.
Нагадаємо, у проекті Меморандуму про економічну та фінансову політику (МЕФП), погодженого українською стороною та місією МВФ за результатами її роботи в Києві з 1 по 14 лютого 2011 р. закріплено обіцянку Кабінету міністрів України перед МВФ не допустити безподатковий ввіз нафтопродуктів.
Нагадаємо, на початку грудня 2010 р. Президент України Віктор Янукович доручив Антимонопольному комітету України (АМКУ) розібратися з безподатковим ввезенням нафтопродуктів в Україну.
"Ще одним фактором, що вплинув на ціноутворення, це - ввезення нафтопродуктів за пільговим режимом. У п'ятницю (3 грудня ц.р.) надійшло доручення Президента, щоб ми з цією ситуацією розібралися: яким чином з боку підприємства "Лівела" ввозилися ці нафтопродукти, які втрати держбюджету і наскільки ці пільги "допомогли" ринку", - заявив запевнив в.о. голови АМКУ Ю.Кравченко. При цьому комітет в найкоротші терміни вивчить це питання, сказав він.
При цьому заступник голови Полтавської обласної державної адміністрації Борис Галушко в інтерв'ю РБК-Україна раніше заявляв, що присутність "Лівели" в Полтавській обл. негативно позначається на роботі місцевих підприємств.
Зі свого боку голова тимчасової слідчої комісії Верховної Ради (ВР) України з питань розслідування обставин і наслідків діяльності на українському ринку нафтопродуктів компанії "Лівела" та інших пов'язаних з нею юридичних осіб комісії, народний депутат від НУ-НС Роман Зварич 1 червня заявив, що протягом 5,5 років компанія фактично не платила податки.
"У 2006 р. вона заплатила 0 грн, в 2007 - трохи більше - 4 грн, в 2008 - 12,10 грн, в 2009 податкова повернула "Лівелі" близько 12 грн, а в 2010 р. компанія" Лівела " оплатила 20 тис. 741 грн", - зазначив він.
"Лівела" є дочірньою компанією українсько-польського підприємства з іноземними інвестиціями "Тайстра". Відповідно до закону "Про іноземні інвестиції", прийнятого ще в 1992 році, підприємства з іноземними інвестиціями мали гарантії держави на застосування до них законодавства, що діяло на момент здійснення інвестицій. У 1992 році в Україні не було законів "Про податок на додану вартість", "Про акцизний збір", тому практично 100% нафтопродуктів, ввезених в країну до 2003 року, не обкладалося податками. Українські НПЗ в цей період не могли конкурувати з імпортерами, а загальні втрати бюджету з 1999 по 2003 рік, за даними Мінпаливенерго, перевищили 3,5 млрд дол. США.
У 2003 р. закон втратив чинність, і підприємства з іноземними інвестиціями припинили безмитне та безакцизне ввезення товарів в Україну. Але в 2004 р. громадянин Польщі Войцех-Януш Беднаж - власник підприємства з іноземними інвестиціями (ПІІ) "Тайстра", який інвестував в нього лише 400 дол. США, звернувся до Автозаводського суду Кременчука з вимогою відновити дію пільг для його компанії.
19 січня 2004 р. рішенням Автозаводського райсуду Кременчука "Лівелі" був дозволено ввезення в Україну товарів без сплати податків на підставі закону "Про іноземні інвестиції" від 1992 р.
Як раніше повідомив директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн, фактичним власником "Тайстри" і підконтрольної їй "Лівели" є нардеп від Партії регіонів Володимир Зубик. Сам Зубик спростував цю інформацію. За даними "А-95", на початок 2011 р. частка безподаткового імпорту "Лівелою" перевищила 50% загального обсягу імпортного пального.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас