Ъ: Міністерство проти введення мит на нафтопродукти — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Міністерство проти введення мит на нафтопродукти

Енергетика
269
Міністерство економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) виступає проти введення мит на імпортні нафтопродукти. Як стало відомо, МЕРТ направив свої аргументи членам комісії, яка повинна ухвалити рішення про необхідність захисту внутрішнього ринку. З його висновками не згодні Міненерго та нафтопереробники. Однак остаточне рішення буде залежати від позиції ще семи міністерств і відомств.
Те, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі виступає проти введення мит на нафтопродукти, випливає з наявного в розпорядженні листа Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) при Кабміні, що був розісланий всім учасникам розслідування. У цьому документі, відправленому 21 жовтня, пропонується відстрочити розслідування на 45 днів, а також міститься рекомендація МЕРТ відмовитися від введення мита на імпорт нафтопродуктів.
Розслідування проводиться з січня цього року за ініціативою Міненерго та НПЗ. Компанії просять ввести мито для захисту внутрішнього ринку. За підсумками 10 місяців цього року вони виробили всього 6,9 млн т проти 9,4 млн т в минулому році. У компаніях пояснюють втрату ринку тим, що білоруські та російські НПЗ купують нафту без мита. А експортне мито на вироблені в цих країнах нафтопродукти нижче від того, що платять вітчизняні НПЗ. Через це з минулого року простоює Одеський НПЗ.
Проте у МЕРТ проти введення мит і стверджують, що українські НПЗ не виробляють нафтопродукти за стандартом "Євро-4" та "Євро-5". У висновках також сказано, що окремі заводи і їхні власники, зокрема Херсонський НПЗ, самі займалися імпортом палива і тому не можуть розраховувати на захист як виробники нафтопродуктів. Ще один аргумент МЕРТ - НПЗ продають паливо за нижчими, ніж у імпортерів, цінами.
У Міненерго коментувати лист відмовилися. Але високопоставлене джерело в департаменті нафтової, газової та нафтопереробної промисловості Міненерго назвало висновки МЕРТ безпідставними. "У наших НПЗ ціни дійсно нижчі, але МЕРТ забув додати, що заводи змушені продавати паливо дешевше від імпортного і через це вони почали працювати в збиток", - каже співрозмовник "Ъ". Херсонський НПЗ, за його словами, і зовсім не підписував звернення про початок розслідування, тому імпорт їм нафтопродуктів не повинен розглядатися як аргумент проти введення мита.
Віце-президент "ТНК-BP Коммерс" Олена Алексєєва каже, що Лисичанський НПЗ вже повністю перейшов на "Євро-4", а у вересні зробив пробну партію дизельного палива "Євро-5". "Ми готові і далі інвестувати в українську нафтопереробку, але необхідно розуміти, чи потрібні державі модернізовані українські НПЗ", - зазначила вона. Голова управління ТНК-ВР в Україні Дідьє Казіміро заявив, що за сприятливих ринкових умов компанія могла б завантажити НПЗ на 7,2 млн т і поставляти близько 4 млн т палива на рік на внутрішній ринок. Голова правління "Укртатнафти" Павло Овчаренко зазначає, що введення мит дозволить залучити до держбюджету додатково $450-500 млн на рік. "Виходить, що МЕРТ просто не потрібні ці гроші, - обурюється він. - При цьому в країні не вистачає валюти, а ми забезпечуємо нею імпортерів нафтопродуктів".
Від офіційних коментарів у МЕРТ відмовилися. Але джерело в міністерстві зазначило, що МЕРТ всього лише висловив свою позицію. "Ми завжди з розумінням ставилися до питань наповнення бюджету. А заблокувати рішення про мита ми не можемо навіть технічно", - заявило "Ъ" джерело у МЕРТ.
До складу МКМТ, крім МЕРТ і Міненерго, входять представники СБУ, Держмитслужби, Мінагрополітики, Антимонопольного комітету, МЗС, Мінінфраструктури, Мін'юсту. Публічно свою позицію щодо питання введення мит поки висловлювало тільки Мінінфраструктури - Борис Колесніков підтримав цю ініціативу. Крім того, теоретично ініціативу може підтримати і АМКУ, вважає експерт UPECO Олександр Сіренко. "АМКУ, по суті, визнає, що надмірна залежність від імпорту пального призводить до зростання цін на нього і звинувачує імпортерів у надмірному зростанні цін на Аі-95", - вважає пан Сіренко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас