Спрощена "автоцивілка" не буде доступна всім — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Спрощена "автоцивілка" не буде доступна всім

2446
Сьогодні автомобілісти отримали право не викликати співробітників ДАІ для підтвердження аварії з метою подальшого отримання невеликих сум страхового відшкодування. Однак поки нова технологія не буде працювати: у багатьох страхових компаніях ще немає бланків "європротоколів", а Держфінпослуг не затвердила максимальну суму виплати, яка повинна скласти 10 тис. грн. До того ж водії будуть укладати договори, прив'язуючись до конкретного автомобіля, що збільшить витрати на покупку страховки на 12%.
З 19 вересня запрацював закон № 3045-VI, що дозволяє власникам транспортних засобів самостійно оформляти матеріали ДТП для отримання відшкодування з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності. Для цього водії при укладанні страхового договору будуть отримувати від страховиків нові бланки полісів "автоцивілки" і бланки повідомлення про ДТП ("європротокол"), необхідні для його фіксації.
За допомогою "європротоколу" можна оформляти ДТП без співробітників ДАІ, але ця послуга буде доступною лише тим водіям, які укладуть договір страхування після 19 вересня або змінять чинний на нові умови. Видані раніше поліси ОСАГО будуть діяти протягом встановленого терміну - до року, але Моторне (транспортне) страхове бюро (МТСБУ) звернулося до страховиків із проханням забезпечити безкоштовний обмін полісів. Втім, розраховувати на виплату, яка, за словами президента МТСБУ Володимира Романишина, складе до 10 тис. грн (покриває 77% страхових випадків), можна буде тільки в тому випадку, якщо всі учасники ДТП мають нові поліси і бланки "європротоколу".
Відсутність необхідності чекати на співробітників ДАІ для оформлення ДТП зменшить кількість заторів у містах, каже начальник центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС Сергій Будник. Разом з тим самостійна фіксація події дозволить винуватцеві ДТП уникнути адміністративної відповідальності. Зараз співробітники ДАІ при оформленні ДТП виписують штраф на 340-425 грн або позбавляють водійських прав на 6-12 місяців.
Страховики після отримання заповненого "європротоколу" будуть збирати всі необхідні документи для оформлення виплати, тоді коли досі цим займалися клієнти. Крім того, СК не зможуть затягувати виплату відшкодування на термін до 6 місяців, оскільки закон зобов'язує розглянути заяву клієнта за 90 днів, а виплатити гроші протягом 15 днів після схвалення рішення.
Серед ключових фінансових змін - скасування договорів II і III типів, коли поліс виписувався або на конкретного водія, або на групу осіб, які керують автомобілем. Збережеться тільки договір ОСАГО I типу (один автомобіль - будь-який водій). "Навіть якщо коефіцієнти залишаться на поточному рівні, ціна трохи зросте. З III і II перейдуть на I тип, де в основному підвищувальні коефіцієнти", - відзначає перший заступник голови правління СК "АХА Страхування" Андрій Перетяжко. За його словами, обсяг зібраних премій у зв'язку з цим збільшиться приблизно на 10-12%.
Проблемою є й те, що досі не затверджена гранична сума виплати з "європротоколу". Держфінпослуг чотири рази відмовляла в узгодженні такої пропозиції МТСБУ. Перший заступник голови комісії Андрій Литвин повідомив, що в п'ятницю Держфінпослуг отримала нову пропозицію щодо встановлення максимальної виплати при оформленні "європротоколу" на рівні 10 тис. грн з подальшим збільшенням до 25 тис. грн з 2013 року. "З боку МТСБУ це крок назустріч побажанням комісії. Діапазон впевненості повинен бути на рівні 90%, чому відповідає цифра 25 тис. грн. Раніше про 25 тис. грн взагалі не йшлося", - зазначив чиновник. За інформацією, комісія схвалить цей ліміт у вівторок. Присутність ДАІ на місці аварії буде необхідна, якщо клієнт має намір отримати відшкодування збитку розміром від 10 тис. грн до 50 тис. грн або у ДТП є потерпілі громадяни (15% всіх пригод).
Член президії бюро Олена Машаро пояснила, що компанії можуть зіткнутися з проблемами при виплаті з "європротоколу" без затвердженого рівня компенсації. Деякі клієнти будуть розцінювати відсутність обмежень як можливість отримання до 50 тис. грн, а страховики - як можливість не виплачувати, що загрожує судовими позовами. "Сервіс існує, але скористатися ним не можна. Тому страхова рекомендуватиме клієнту викликати ДАІ", - додала пані Машаро, зазначивши, що рішення Держфінпослуг ще повинне буде пройти реєстрацію в Мін'юсті, яка триває до 30 днів. Спеціаліст відділу автострахування однієї з великих СК з європейським капіталом повідомив, що видача клієнтам бланків "європротоколів" в їх компанії почнеться тільки з листопада. За словами іншого страховика, їм рекомендували не видавати клієнтам бланки "європротоколів" до схвалення рішення Держфінпослуг про суму відшкодування.
Але навіть якщо страховик готовий застосовувати "європротокол", у нього може не виявитися бланків, які між 83 учасниками ринку розподіляє МТСБУ. "Ще в замовленні стоїмо. Коли отримаємо - поняття не маю. Поки два тижні буде проводитися розслідування ДТП, комісія все затвердить", - говорить директор СК "Дніпроінмед" Наталя Белінська. Не надходили бланки і в СГ ТАС. Голова правління компанії Дмитро Грицута запевнив "Ъ", що ТАС буде проводити виплати з "європротоколу" до 10 тис. грн, зазначивши, що ДТП за участю водіїв, що мають такі бланки, будуть зафіксовані нескоро. "Ми тільки в суботу отримали "європротоколи". Поки вони дійдуть до мережі, ми очікуємо на схвалення рішення комісією", - говорить Андрій Перетяжко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас