Через електрички Укрзалізниця має понад 2 мільярди гривень збитків — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Через електрички Укрзалізниця має понад 2 мільярди гривень збитків

Казна та Політика
258
За 8 місяців 2011 року Укрзалізниця зазнала 2,1 мільярда гривень збитків від перевезень пасажирів у приміському сполученні, що на 14,6% перевищило показник минулого року за цей період. Про це повідомляє офіційний сайт компанії. У повідомленні також вказується, що залізничники змогли покрити збитки менш ніж на 12%.
Серед причин ситуації, що склалася, в компанії називають небажання пасажирів платити за проїзд, низький рівень тарифів у приміському сполученні (за підрахунками фахівців, вартість недотягує до економічно обґрунтованої приблизно в 6-7 разів), а також висока заборгованість місцевих бюджетів і відомств за перевезення пільговиків.
За даними УЗ, з січня по серпень залізничним транспортом у приміському сполученні скористалися 36,8 мільйона пасажирів пільгових категорій. Їх перевезення обійшлися в суму 203,5 мільйона гривень, з яких недоотримано 123,6 мільйона гривень. Компенсації склали близько 80 мільйонів гривень - 39,3% від необхідної суми. Найнижчий рівень виплат - від Луганської області (11,3%), Вінницької (15,5%) і Києва (17,2%).
Пільгові категорії громадян становлять приблизно 70% від усіх перевезених пасажирів у приміському сполученні. Залізниці України, відповідно до закону, перевозять 26 категорій пільговиків - це ветерани війни та праці, учасники ліквідації аварії на ЧАЕС, пенсіонери, студенти вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації, учні професійно-технічних закладів, діти від 6 до 14 років та інші. Збитки від використання пільгових тарифів повинні відшкодовуватись залізницям за рахунок державного або місцевих бюджетів, в залежності від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг.
В УЗ також підкреслили, що тенденція збитковості приміських залізничних перевезень, викликана постійною заборгованістю за перевезення пільговиків, зберігається з року в рік. Це обмежує можливості залізничників своєчасно і в необхідній кількості оновлювати застарілу техніку. Зношеність приміського рухомого складу залізниць України наближається до критичної межі: електропоїздів - 80,3% і дизель-поїздів - 93,1%. На сьогодні вартість нового дизель-поїзда приблизно становить 42 мільйони гривень, а електропоїзда - 75 мільйонів. "Ці 2,1 мільярда гривень збитків, яких зазнала Укрзалізниця за 8 місяців поточного року, могли б бути спрямовані на придбання нової техніки", - повідомляє підприємство.
За матеріалами:
Подробности
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас