Автолюбителів обклали з усіх боків — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автолюбителів обклали з усіх боків

Енергетика
5789
З 1 вересня припинять діяти полегшені ставки акцизного збору на бензин і дизпальне. В результаті вартість бензинів може збільшитися приблизно на 0,5 грн. за літр, а дизпальне - у межах 20 коп. за літр. Хоча, враховуючи нинішні ціни на нафту на світовому ринку, підвищення цін може бути дещо меншим.
"Пряме підвищення складе близько 0,35-0,4 грн. на літрі. Приблизно 0,1 грн. буде компенсовано за рахунок маржі операторів, - прогнозує Сергій Куюн, директор консалтингової групи А-95.- Тому ціни на бензин триматимуться в діапазоні 10,70-10,80 грн. за літр, на дизпальне - у межах 10 грн. за літр". Своєрідним стримуючим фактором для нафтотрейдерів буде психологічний рівень у 11 грн. за літр.
Представники мереж АЗС вважають, що зростання цін відразу ж позначиться на попиті на нафтопродукти. "Вересень сам по собі характеризується невеликим сезонним зниженням продажів відносно літніх місяців, і цілком імовірно, що повернення до старих акцизів, яке збільшить роздрібні ціни на 50 коп. за літр бензину і 22 коп. за літр дизельного пального, зробить зниження попиту більш істотним, - каже Олена Хилієнко, директор компанії "Паралель".
"Зростання акцизів ми вже проходили у першій половині року, - каже Олег Дорожовець, провідний спеціаліст зі зв'язків з пресою мережі АЗК "ОККО".- І він дійсно призвів до зменшення обсягів реалізації пального. Очевидно, якщо зараз акцизи знову піднімуть, то певного просідання в продажах нафтопродуктів не уникнути".
Споживачі, які до недавнього часу намагалися компенсувати свої витрати на пальне, встановлюючи на автомобілі газо-балонне обладнання, теж стали заручниками зростання цін. "Якщо ціна на скраплений газ перевищує половину вартості бензину А-92, то його використання і переобладнання автомобіля стає невигідним, - зазначив Леонід Косянчук, президент Асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" (ООРНУ).
За його словами, процес контролю скрапленого газу на кордоні протягом 20-30 днів через простої рухомого складу збільшує вхідну ціну на 35-40 коп. Скраплений же газ внутрішнього виробництва, за словами експерта, продається лише обмеженому числу трейдерів. При цьому ціна закупівлі тонни пального становить 2130 грн., а реалізується на оптовому ринку за ціною 11 тис. грн.
Тим часом між нафтопереробниками і нафтотрейдерами відродилася дискусія щодо необхідності введення загороджувальних мит на імпортне пальне. Доля цього питання може вирішитися вже 6 вересня за результатами спеціального розслідування щодо імпорту нафтопродуктів в Україну.
Представники НПЗ нарікають, що їх частка на ринку скорочується завдяки старанням імпортерів. "Незважаючи на всі наші зусилля, місця для Лисичанського НПЗ на внутрішньому ринку може не знайтися. Імпортери і раніше збільшують експансію на український ринок (у 2004 р. їх частка становила 7%, в липні цього року - близько 60%)" - йдеться в повідомленні ТНК-ВР Коммерс.
Деякі ж експерти вважають, що саме дії одного з НПЗ зробили неможливим корекцію цін на бензин ще в червні, а імпортні поставки, навпаки, дозволили уникнути підвищення цін. "У червні місяці ми прогнозували зниження цін, тому що кон'юнктура світового ринку почала змінюватися. Але цього не сталося, тому що Лисичанський НПЗ розвернув товарні потоки на Росію, - говорить Сергій Куюн.- Тому на нашому ринку утворився дефіцит, який у червні був перекритий імпортними поставками. Все це не дало ринку відреагувати на зниження світових цін ще в червні".
На Лисичанському НПЗ всі звинувачення відкидають, хоча і не приховують, що переробка давальницької нафти продовжиться і у вересні. "Згідно з виробничим планом на вересень, ЛИНИК переробить 410 тис. т нафти, з них 370 тис. т - за давальницькою схемою", - йдеться в повідомленні ТНК-ВР Коммерс.
Хоча є думка, що ніяких передумов для зниження цін на пальне в червні не було і ситуація на внутрішньому роздрібному ринку в цілому відповідала загальноєвропейській. "Відносно цін на нафту в Європі, то протягом усього літа вони коливалися в діапазоні $105-115/барр. Були нетривалі періоди, коли ціна падала, але в середньому за літо ми маємо коливання в цьому інтервалі, - розповідає Геннадій Рябцев, заступник директора НТЦ "Психея" .- Тому те, що сталося на українських заправках, повністю відображало картину на європейському ринку".
На жаль, споживача в даних дискусіях явно винесено за дужки, і йому лише залишається спостерігати за перебігом дискусії щодо темпів спустошення гаманця на заправних станціях.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас