АМКУ дав надію страховикам — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

АМКУ дав надію страховикам

434
Минув вже цілий рік з того моменту, як Антимонопольний комітет взявся виправити нав'язування позичальникам банків послуг дружніх їм страхових компаній. Певних успіхів у цьому АМКУ добитися вдалося. Так, наприкінці минулого місяця відомство надало семи банкам і семи СК право на узгоджені дії, засновані на спеціально розроблених правилах співробітництва. У числі цих фінустанов опинилися Альфа-банк (Україна), банк "Фінанси та кредит", ПриватБанк, "ОТП Банк", "Райффайзен Банк Аваль", Укрсоцбанк, УкрСиббанк, а також СК "Оранта", "Інгосстрах", "Універсальна" , "Українська пожежно-страхова компанія", "АХА Страхування", "Generali Garant Страхування" і UNIQA.
Компанії при цьому зобов'язалися уникати дій, що обмежують конкуренцію на ринку, і не допускати ущемлення інтересів споживачів послуг. Нагадаємо, що правила співпраці СК та банків були розроблені ще в квітні цього року. Ключовий момент документа - обов'язкове надання банком своєму позичальнику вибору між як мінімум п'ятьма ризиковими СК і двома компаніями зі страхування життя. При цьому банк для акредитації СК має право встановлювати вимоги до їх статутного капіталу, обсягу премій, розміру власного капіталу і страхових резервів, досвіду роботи, а також філіальної мережі.
Опитані страховики говорять, що в міру втручання в ситуацію АМКУ взаємини з банками дійсно почали вибудовуватися більш прозоро. У той же час до повноцінної рівності сил на ринку все ще дуже далеко - багато банків досі грішать невмотивованими відмовами при виборі СК для страхування заставного майна. "Банки стали менш принциповими в нав'язуванні страхувальникам "своїх" страхових компаній", - відзначає досягнення останнього року Наталія Бігун, начальник управління роботи з фінансовими установами СК "Оранта". Однак, додає вона, дії АМКУ внесли зміни в роботу тільки тих банків, до яких були явно пред'явлені претензії, але навіть не всі з них виконали поставлені відомством умови.
До того ж банки знаходять способи, як уникати правил співробітництва. Так, наприклад, розміщуючи інформацію про умови акредитації на сайті, вони можуть відмовляти СК на підставі "невідповідності своїм внутрішнім нормативним документам" або ж суб'єктивному судженні про репутацію страховика. "Дуже важливо, щоб цей документ носив не просто декларативний характер і поширювався не на обмежену кількість учасників, а був обов'язковим для всіх гравців ринку", - вважає заступник голови правління СК "Нова" Світлана Кадукова. У зв'язку з цим важливим моментом, на її думку, є те, які санкції будуть застосовуватися до порушників.
На думку окремих представників страхового ринку, правила співпраці з банками в нинішній редакції вимагають доопрацювання, оскільки окремі їх положення відверто дають банкам можливість маніпуляцій. Тому споживачам фінпослуг вони радять безпосередньо скаржитися у відповідні інстанції. "При нав'язуванні банком послуг певної СК ми радимо нашим клієнтам скористатися допомогою наших юристів і підготувати листа до Товариства захисту прав споживачів, в НБУ і АМКУ", - говорить голова правління СК "Рітейл-Страхування" Андрій Лупир. Якщо раніше банки чинили опір, поки не отримували від АМКУ лист-попередження, то сьогодні, за його словами, іноді вистачає навіть погрози звернення до контролюючих інстанцій.
Незалежні експерти також вважають, що правила співпраці - це позитивний крок, який, втім, не викорінює проблему цілком. "Набрання ними чинності ще не означає поширення дії на всі без винятку банківські установи. Крім того, правила набирають чинності лише після надання АМКУ дозволу на узгоджені дії", - відзначає Олександр Марков, юрист ЮФ "Тарасов і партнери". Тобто банки та СК можуть, але не зобов'язані, приєднатися до правил, і тільки після приєднання до них застосовуються певні вимоги. Разом з тим, на його думку, документ надає банкам достатній простір для маневру.
Такої ж думки дотримується і керуючий партнер ЮФ "Кібенко, Оніка і Партнери" Олена Кібенко. "По-перше, правила не є нормативним документом. По-друге, оскільки банк сам визначає вимоги до страховиків, то завжди є можливість "підкоригувати" їх під певних учасників ринку", - говорить юрист. Приміром, такий аспект правил як ліміти страхових сум на одну компанію може бути дієвим інструментом перенаправлення банком страхових платежів в потрібне русло. "З однаково лімітованою страховою сумою одна СК може отримати в рази більше страхових платежів, ніж інша, залежно від низки чинників", - резюмує експерт.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас