ВР не передала на підпис Президенту закон про пенсійну реформу через можливе його скасування — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ВР не передала на підпис Президенту закон про пенсійну реформу через можливе його скасування

Казна та Політика
729
Закон "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи", схвалений парламентом 8 липня, на підпис Президенту поки не надходив.
Про це повідомили в Головному управлінні забезпечення доступу до публічної інформації Адміністрації Президента у відповідь на запит агентства.
"Станом на 26 липня 2011 року зазначений документ до Адміністрації Президента України не надходив", - говориться в повідомленні.
Водночас у Комітеті Верховної Ради у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів повідомили, що Закон "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" протягом трьох днів після його схвалення був оформлений, підписаний керівництвом комітету і переданий в юридичне управління .
У свою чергу в юридичному управлінні парламенту зазначили, що закон не може бути підписаний головою Верховної Ради через наявність проекту постанови "Про скасування рішення Верховної Ради від 8 липня про схвалення Закону "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" у зв'язку з порушенням процедури його схвалення". Відповідний документ був зареєстрований народним депутатом з фракції "Блок Юлії Тимошенко-Батьківщина" Ольгою Боднар та членом фракції Блоку "Наша Україна-Народна самооборона" Юрієм Кармазіним.
Цей проект постанови має розглянути регламентний комітет парламенту і зробити висновки, які потім має розглянути парламент, коли повернеться з канікул восени.
Кармазін у коментарі розповів, що, крім проекту постанови, він ще 8 липня зареєстрував депутатське звернення до голови Верховної Ради Володимира Литвина "Про вжиття заходів з відновлення конституційних прав народних депутатів України на здійснення законотворчої діяльності у зв'язку з недотриманням головою Верховної Ради вимог регламенту при схваленні в другому читанні і в цілому проекту Закону "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи".
Депутат зазначив, що підставою для такого звернення, а потім і для внесення проекту постанови про скасування закону були порушення при голосуванні за вказаний закон.
Кармазін підкреслив, що, серед іншого, була порушена процедура схвалення закону, передбаченого законодавством. Він нагадав, що за закон проголосували 248 народних депутатів, водночас він відзначає, що ця цифра не відповідає дійсності, оскільки в залі фізично було набагато менше народних депутатів. Так, він з'ясував, що в письмовому вигляді не були зареєстровані, а також були відсутні на момент голосування 61 депутат, картки яких проголосували "за". "Я вважаю, що це є порушенням Конституції і регламенту, і свідчить про схвалення закону з порушенням процедури, передбаченої 91 ст. Конституції", - зазначив він.
Також у своєму зверненні парламентарій звертає увагу на порушення порядку прийняття закону. Зокрема, на його думку, не було проведено обговорення статей законопроекту, щодо яких вносяться поправки.
Кармазін розповів і про інші порушення, допущені на стадії голосування закону в другому читанні та в цілому. Він зазначив, що українське законодавство передбачає скасування рішення про схвалення закону ще до підписання головою парламенту, якщо під час голосування були допущені порушення.
Тому він звернувся до Литвина з проханням усунути порушення норм регламенту ВР і Конституції. Крім того, депутат вимагає на черговому засіданні парламенту поставити на голосування включення до порядку денного проекту постанови про скасування закону про пенсійну реформу у зв'язку з порушенням процедури його схвалення.
"До схвалення вищевказаного рішення Верховною Радою України утриматися від підписання і направлення на підпис Президенту України закону", - написав Кармазін в звернені до Литвина.
Кармазін також розповів, що він попередив і голови ВР, і першого віце-голови Адама Мартинюка, що закон не може бути підписаний без додаткового голосування з технічних поправок, оскільки це буде вважатися фальсифікацією. Він повідомив, що також пообіцяв їм звернутися в прокуратуру, якщо це буде зроблено.
"Я зараз перебуваю на робочому місці і контролюю щодня, що відбувається із законодавчим актом. Мою постанову мали розглянути на комітеті, але комітет не збирався", - сказав Кармазін.
Депутат сказав, що він навіть про всяк випадок написав листа до Президента та генеральному прокурору. "Але, на превелике щастя, ні Литвин, ні Мартинюк не захотіли йти на фальсифікацію", - зазначив він.
Нагадаємо, згідно з роз'ясненнями юристів, відповідно до українського законодавства, текст закону, схвалений Верховною Радою, не пізніш як у десятиденний строк оформляється головним комітетом, візується головою комітету та керівником секретаріату цього комітету чи особами, які виконують їх обов'язки, керівником юридичної підрозділу та керівником підрозділу, на якого в установленому порядку покладено функцію з оформлення на підпис голові ВР ухвалених Верховною Радою актів, і подається на підпис голові Верховної Ради.
Голова ВР підписує поданий на підпис закон не раніше ніж через два і не пізніше ніж через п'ять днів з дня його подання. У разі виявлення порушень встановленої законом законодавчої процедури, наслідком чого може бути скасування результатів голосування, а також у разі подання на підпис голові ВР тексту закону, не ідентичного тексту законопроекту, схваленого Верховною Радою, народний депутат у дводенний строк може письмово звернутися до голови ВР з обґрунтованою пропозицією про внесення уточнень до прийнятого закону. У цьому випадку голова ВР не підписує закон без розгляду зазначених пропозицій Верховною Радою.
У разі виявлення у поданому на підпис тексті закону редакційних неточностей або явних неузгодженостей між його положеннями голова Верховної Ради може внести на розгляд ВР пропозиції про усунення таких неточностей чи неузгодженостей. Це питання розглядається Верховною Радою без попереднього включення його до порядку денного в день внесення його головою ВР за умови попереднього отримання народними депутатами документів, необхідних для розгляду питання і схвалення рішення.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас