725
Термінал став фактором
— Енергетика
Україна може скористатися досвідом Литви, яка завдяки реалізації планів щодо постачання скрапленого природного газу на внутрішній ринок має намір "змусити" "Газпром" на 30%-е зниження вартості газу. "Побудувавши до 2014 р. власний термінал скрапленого газу, Литва створить конкуренцію поставкам газу, що добувається концерном "Газпром", і це дозволить зменшити ціну російського газу для кінцевих споживачів на 30%... Литва отримає можливість вільно поставляти газ, придбаний в інших постачальників, крім "Газпрому", всім споживачам. Саме це змусить російського монополіста на 30% зменшити ціну газу для Литви", - заявив учора Андрюс Кубілюс, прем'єр цієї балтійської республіки, яка в 2004 р. стала членом ЄС.
Незважаючи на політичні складнощі та бюрократичні перешкоди, розвиток українського газового ринку також орієнтується на тенденції Євросоюзу, країни якого після складнощів в переговорах з "Газпромом" про зміну умов співпраці роблять ставку на розширення можливостей для постачань скрапленого газу. До кінця поточного року, як повідомив глава Держагентства з нацпроектів Владислав Каськів, буде обраний інвестор українського проекту з будівництва терміналу для постачань скрапленого газу на Чорноморському узбережжі. 34 провідні світові компанії вже проявили інтерес до співпраці з Україною в цьому напрямку. І незабаром Владислав Каськів пообіцяв оприлюднити список цих компаній.
Як повідомляли "ЭИ", Україна розглядає Азербайджан як пріоритетного постачальника газу для майбутнього терміналу. Раніше глава Міненерговугілля Юрій Бойко заявляв, що Київ і Баку досягли домовленості про щорічні постачання 5 млрд. куб. м скрапленого газу. Цей ресурс буде затребуваний до 2014-1015 рр., коли уряд планує ввести в експлуатацію термінал з прийому СПГ на березі Чорного моря. У НАК "Нафтогаз України" оцінюють вартість такого проекту в $2,5 млрд. Проектна потужність СПГ-терміналу - 10 млрд. куб. м в рік. Крім Азербайджану, Україна розраховує залучити країни Північної Африки та Близького Сходу як постачальників палива. Також не виключено, що обсяги поставок буде нарощувати в перспективі і Азербайджан, який планує розширення своїх інфраструктурних потужностей для поставок на європейські ринки газу з країн Центральної Азії.
"Ми вважаємо, що така диверсифікація поставок газу буде додатковим фактором, який покаже нашим партнерам, що з нашою думкою потрібно рахуватися", - так Юрій Бойко говорив про очікуваний вплив будівництва СПГ-терміналу на Чорноморському узбережжі на хід переговорів з "Газпромом "про зміну умов газового співробітництва (Україна з весни минулого року наполягає на перепідписанні контрактів, в яких зафіксовані невигідні умови формування ціни на російський газ). Крім того, в уряді вважають, що СПГ-термінал перешкодить "Газпрому" побудувати газопровід "Південний потік" в обхід України, оскільки підтвердить його економічну неспроможність.
Опитані аналітики впевнені, що успіх у здійсненні таких планів залежить від того, чи зможе оточення президента Віктора Януковича ефективно розподілити повноваження і сфери впливу, реалізовуючи амбітні завдання щодо співпраці з потенційними постачальниками скрапленого природного газу, які призведуть до скорочення залежності українського ринку від російських енергоресурсів і зміцнення ролі України в транзиті нафти і газу в ЄС. "Також залучення західних інвесторів для будівництва СПГ-терміналу підвищить довіру до співпраці з Україною в енергетичній сфері і буде свідчити про збільшення відкритості українського ринку для притоку іноземного капіталу", - сказав Сергій Дубов з інвесткомпанії "Профіт Гарант".
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною
Також за темою
Для опалювального сезону Україні потрібно ще до 1 млрд доларів на газ — Reuters
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального