Ъ: З викидів народяться гібриди — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: З викидів народяться гібриди

Казна та Політика
659
Кабінет міністрів має намір направити 4-5 млн євро, отримані від продажу Японії вуглецевих одиниць, на оновлення парку патрульних автомобілів МВС.
Планується замінити 2 тис. машин марок ВАЗ та УАЗ на японські бензиново-електричні гібриди Тоуоta Prius за ціною $35-43 тис. Японська сторона схвалює проект за умови утилізації застарілих моделей. За рахунок угоди Японія має намір збільшити попит на електроавтомобілі на українському ринку, вважають експерти.
У п'ятницю в МВС оголосили про досягнення попередньої домовленості з японською урядовою організацією NEDO про реалізацію проекту з заміні автопарку відомства за рахунок коштів, отриманих від продажу Японії частини госквоти на викиди парникових газів. За словами заступника глави МВС Дмитра Ворони, в рамках схеми "зелених" інвестицій буде замінено 2 тис. патрульних машин марок ВАЗ та УАЗ на нові автомобілі Toyota Prius з бензиново-електричним двигуном Hybrid Synergy Drive. Нагадаємо, Кабмін підписав договір з Японією про продаж 30 млн одиниць встановленої кількості (ОВК = 1 т СО2) за ціною 10 євро/т в березні 2009 року. Парк легкових автомобілів МВС становить 12,7 тис. машин, з яких 30% мають потребу "негайної заміни". "Це автомобілі, введені в експлуатацію 20 років тому з витратою палива 12-17 л/100 км.
Щороку кожен такий автомобіль викидає в атмосферу 27,5 т діоксиду вуглецю", - наголошується в повідомленні МВС. За розрахунками відомства, заміна старих машин скоротить щорічне споживання бензину на 16 тис. т, а витрати на придбання палива знизяться на 162, 7 тис. грн. "Автомобілі-гібриди, крім бензинового бака, мають вбудований енергогенератор, який заряджається в процесі їзди, після чого двигун перестає споживати бензин і переходить на електроенергію. Заміна 2 тис. машин дозволить скоротити емісію парникових газів на 54,5 тис. т на рік", - сказало джерело в МВС, близьке до переговорів. Сума "кіотських" коштів, яку планується витратити на закупівлю нових автомобілів, не розголошується. За даними "Toyota Україна", ціна моделі Prius в залежності від комплектації варіюється в межах 35,2-43,2 тис. (24,7-30,3 тис. євро). "Вартість проекту прораховується. За попередніми даними, вона складе не менше 4-5 млн євро", - повідомив співрозмовник. У NEDO підтримають проект за умови утилізації застарілих автомобілів.
Експерти відзначають, що угода про заміну застарілого автопарку не суперечить Кіотському протоколу. "Де-юре порушень немає. Проте існують більш енергоефективні проекти. Крім того, перш ніж повідомляти про покупку автомобілів у конкретній компанії, потрібно дотриматися тендерної процедури", - сказав незалежний експерт Тарас Бебешко. "Якби Японії не був вигідний проект, вона б його не затвердила. Є більш гострі проблеми, ніж автопарк МВС, за якими Україна потребує скорочення емісії. Тим більше що енергозберігаючий ефект цього проекту мінімальний, - вважає директор фонду Carbon Investment України Віталій Федорченко. - Скоріше мова йдеться про державну рекламну кампанію. Саме так уряд Японії підвищував попит на гібриди. Україні це вигідно, оскільки ми зобов'язані освоїти кошти до кінця 2012 року і готові брати будь-які проекти".
За словами начальника відділу маркетингу і планування "Honda Україна" Олександра Подолянко, уряд має намір стимулювати зростання попиту серед українців на гібридні автомобілі. "Таких відомих марок всього дві - Тoyota Prius і Honda CR-Z. Вони дуже погано продаються на ринках України і Росії, оскільки споживачі не готові витрачати гроші на невідомий товар. Крім того, ці машини дорожчі за традиційні і в нас не передбачений механізм компенсації за купівлю екологічних машин", - відзначає він.
"Зараз такі машини купують ті, хто усвідомлює важливість скорочення викидів, або ті, хто слідує модним трендам. Продажі Prius в Україні не перевищують 10-15 автомобілів на місяць. Думаю, цей сегмент авторинку стане популярний років через 5, а поки йдеться про проект, який збільшить продажі компанії Toyota", - говорить директор зі стратегічного та корпоративного розвитку концерну "Ніко" (імпортер Mitsubishi) Максим Рабинович.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас