Дезінформація до роздумів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дезінформація до роздумів

Казна та Політика
1229
Учора уряд схвалив проект змін до закону "Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг", повідомив голова Держфінпослуг Василь Волга. Цим документом встановлюється новий вид порушення на ринку небанківських фінансових установ - "створення перешкод для виконання посадовими особами уповноваженого органу (Держфінпослуг) покладених на нього обов'язків". Відповідний штраф становитиме до 500 не оподатковуваних податком мінімумів доходів громадян (тобто 8,5 тис. грн).
Більше того, законопроект встановлює санкції за "ненадання споживачеві фінансових послуг необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації" про умови надання таких послуг. З ухваленням закону Держфінпослуг зможе штрафувати підконтрольні їй установи на 200 неоподатковуваних мінімумів (3,4 тис. грн). За аналогічні правопорушення для фізичних осіб-підприємців або посадових осіб фінансових установ штраф складе від 20 до 50 неоподатковуваних мінімумів (в межах 340-850 грн).
За словами Волги, перелік інформації, яка є "необхідною, доступною, достовірною і своєчасною", прописується в профільних нормативних актах. "Дуже часто випадки порушення виявляються у майновому страхуванні - договір на 50 сторінок, але споживачеві не пояснено деякі моменти. А коли настає страховий випадок, виявляється, що за договором виплата не відбувається", - підкреслює глава Держфінпослуг. За його словами, доказом, що фінансова установа пояснила споживачеві всі основні моменти, буде підпис клієнта на окремому аркуші про ознайомлення з окремими положеннями договору. Згоду споживач зможе дати і в самому договорі про надання фінансової послуги, зробивши запис про це в кінці документа.
Учасники ринку зізнаються, що існує багато випадків ненадання споживачам повної інформації. За словами президента Всеукраїнської асоціації кредитних спілок Вікторії Волковської, з 730 спілок, що працюють на ринку, близько 20 відчувають труднощі і приховують від своїх учасників реальний фінансовий стан. "За законом споживач повинен знати інформацію про статутний капітал і склад акціонерів компанії. Ви де-небудь бачили цю інформацію? Далеко не у всіх компаніях взагалі можна знайти будь-які дані про склад акціонерів", - говорить заступник голови ради Ліги страхових організацій Олександр Зальотов.
У разі правопорушення споживач, звернувшись до Держфінпослуг, не зможе розраховувати на виплату йому компенсації втрат через дії фінансової установи. За словами Волги, всі кошти від стягнень будуть направлятися до державного бюджету: "Після звернення Держфінпослуг буде застосовувати міру впливу - припис, і вже у разі його невиконання на посадову особу фінансової установи буде накладена санкція у вигляді штрафу". Тому на велику кількість звернень до регулятора експерти не очікують. На їхню думку, споживачі будуть звертатися в суди. "Отримати відшкодування за моральні або матеріальні втрати можна лише через суд", - стверджує Вікторія Волковська.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас