Пенсіонерів натренують на банківських вкладах — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Пенсіонерів натренують на банківських вкладах

Казна та Політика
2259
Банкіри готують пенсіонерам масові акції лояльності та нові продукти. Останні, в основному, спрямовані на дистанційне обслуговування рахунків.
Повальне падіння депозитних ставок в банках, що триває вже понад рік, найменшою мірою зачепило пенсійні вклади. "Звичайно, банки коректували дохідність пенсійних депозитів у відповідності з ринковими умовами. Однак відсоткова ставка з пенсійного депозиту завжди залишалася вищою, ніж зі звичайних строкових вкладів", - розповідає Петро Пекур, начальник відділу організації й розвитку каналів продажів Конверсбанка. Так, ставки за гривневими пенсійними вкладами сьогодні коливаються в діапазоні 12-15% річних (за звичайними депозитами - 9-13%). У середньому банки нараховують на залишок коштів на поточних і карткових пенсійних рахунках 10-14% річних. Для порівняння: ставки з універсальних гривневих рахунків (із правом поповнення і зняття коштів) для простих смертних сьогодні коливаються в діапазоні 6-8% річних.
Змагаючись у лояльності до пенсіонерів, банкіри переслідують власні меркантильні інтереси. Адже люди похилого віку - особливо цінна категорія клієнтів, робота з якою приносить чималі дивіденди. По-перше, пенсіонери є якщо не найбільш численною, то вже точно найбільш стабільною категорією вкладників, що забезпечує банки солідним ресурсом. По-друге, на відміну від "вітряної" молоді, яка відкриває депозити на 3-6 місяців, літні клієнти роблять хай невеликі, але ґрунтовні вкладення, вважаючи за краще внески на рік і більше. До того ж, "прив'язавшись" до одної фінустанові, якій довіряють, вони вкрай рідко змінюють свої уподобання. Це, безумовно, на руку банкам. "Стаючи прихильником однієї фінансової установи, літні люди користуються всіма її послугами - від оплати комунальних платежів і грошових переказів до платіжних карт, і, звичайно ж, депозитів", - констатує заступник голови правління ПАТ "Терра Банк" Ігор Шевченко.
Поставивши роботу з пенсіонерами на широку ногу, банки тим самим забезпечують собі солідну репутацію. Для залучення грошових коштів на пенсійні вклади фінустанови не потребують будь-яких спеціальних дозволів. Але для відкриття рахунків для виплати пенсій та інших соціальних виплат їм доводиться брати участь в "кастингу", який проводить Пенсійний фонд України. "Перемога в конкурсному відборі ПФУ та, як наслідок, можливість банку відкривати рахунки для виплати пенсій підвищує його імідж. Адже Пенсійний фонд висуває досить високі вимоги до банків, через які проходять бюджетні кошти", - відзначає Маргарита Дубінецкая, начальник відділу аналізу, розробки банківських продуктів ПАТ "АКБ "КИЇВ".
Незважаючи на різноманіття пропозицій банків для пенсіонерів, більшість з них зводиться до двох основних послуг - відкриття рахунків (поточних або карткових) для виплати пенсій якої-небудь соціальної допомоги та відкриття депозитних рахунків. У більшості банків відкриття карткового рахунку та оформлення платіжної картки для пенсіонерів - послуга безкоштовна. Комісія не стягується і при знятті грошей у "рідних" банкоматах банку та його партнерів. Основну частку заробітків банкірам зазвичай приносять супутні послуги - видача довідок про рух коштів на рахунку, про залишок по картковому рахунку, оформлення довіреностей, заповідальних розпоряджень і т.д.
"Ще одна стаття доходу фінустанов - комісійні доходи, отримані від оплати комунальних платежів (як правило, банки їх отримують від постачальника таких послуг). А пенсіонери, як відомо, найвідповідальніші платники комунальних послуг", - підкреслює Ігор Шевченко.
Банкіри обіцяють, що найближчим часом на ринку продовжать масово з'являтися програми лояльності для пенсіонерів, які включають акційні ставки, надбавки для вкладників, що мають у банках рахунки для нарахування пенсії, спеціальні тарифи з розрахунково-касового обслуговування та ін. Паралельно фінансисти готуються запропонувати пенсіонерам і нові продукти, що стосуються, в основному, дистанційного обслуговування.
"Сьогодні пенсіонери сміливо користуються банкоматами, оплачують послуги в торговельній мережі картами. Тому можна стверджувати, що наближається ера Інтернет-банкінгу і для літніх людей. Багато хто з них вже замовляють через Інтернет літературу, ліки, квитки на транспорт. Тепер настане черга і банківських послуг", - розповідає Марина Нестеровська, директор департаменту роздрібного бізнесу банку "Хрещатик".
Якщо пенсіонери освояться в Мережі, вони фактично позбудуться необхідності відвідувати відділення банків, отримавши можливість управляти грошовими потоками (наприклад, переказувати кошти з карткового на депозитний рахунок), оплачувати комунальні платежі не виходячи з дому. Щоправда, поки ніхто з впевненістю не може спрогнозувати, через скільки років українські пенсіонери "дистанціюються" від банків.
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас