Харківські заводи продають цехи, їдальні й цілі навчальні корпуси — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Харківські заводи продають цехи, їдальні й цілі навчальні корпуси

Казна та Політика
1747
Розпродаж майна став способом нашкребти на зарплату своїм співробітникам.
На жаль, на сьогодні це чи не єдиний вихід у стані тотального безгрошів'я на заводі ім. Шевченка. І це не єдине підприємство Харкова, якому довелося влаштовувати розпродаж колишньої могутності приватним особам.
Голосно про розпродаж на заводі ім. Шевченка, де випускають електроніку для військової техніки, медицини, заговорили лише минулого року. Пояснювали це так: мовляв, завод на стадії санації, деякі приміщення, верстати простоюють. Аукціон проводять на території заводу. Серед об'єктів - автомобілі вартістю від 3 тис. і до 45 тис. грн. і віком 12-36 років (ГАЗи, УАЗи, автобус "Ікарус" та інші); пансіонат в Старому Салтові на 50 місць за 800 тис. грн., 1-8-поверхові будівлі - від 200 тис. і до 12, 5 млн грн., і, звичайно ж, верстати, яким від 16 до 58 років - цінові межі такі ж, як і в автомобілів. Днями на заводі з молотка пішло 14 об'єктів, в основному, нерухомість, на ній підприємство "заробило" 6,8 млн грн. "Коли гроші потраплять на розрахунковий рахунок, почнеться виплата зарплати", - пояснив керівник санацією заводу ім. Шевченка Олександр Байдацький. Заводчанам тут заборгували більше 26 млн грн.
На заводі Малишева, не зважаючи на те, що підприємство - оборонне і стратегічно важливе, теж були розпродажі. "З початку 2000-х були продані цех №175, в якому збирали ходові танка Т-80, його викупив завод ім. Фрунзе. У колишньому клубі "Юність" зараз Торгово-промислова палата, а головний магазин заводу перетворився на склади супермаркету, в будівлі колишнього навчального корпусу - "Харківобленерго", була продана і база відпочинку в Старому Салтові, а в центральній їдальні - відділення банку", - каже працівниця заводу Людмила. Рядові співробітники поняття не мають, куди пішли виручені за майно кошти. Від боргів по зарплаті завод не може позбутися мінімум 3 роки. Робітникам (на 15 квітня) були винні 24 млн грн. Близько двох місяців тому підприємство змінило керівництво і ось вже рік як переживає постійні перевірки КРУ і прокуратури. Але поряд з цим завод ім. Малишева активно виробляє військову техніку (БТРи) і має великі замовлення.
Гігантський електромеханічний завод (його цехи тяглися вздовж Московського пр-та від пл. Повстання до ст. "Московський пр-т") почав розпродаж в середині 90-х. На місці випробувальної станції № 1 в СРСР зараз - торговий центр. Там, де трудилися над обладнанням для енергетичної, металургійної промисловості, тепер продають вермішель швидкого приготування, продають одяг і взуття, ДК ХЕМЗ - зайнятий офісами та торговими площами. "Продали практично все і продовжують це робити. Зараз йдеться про цех А-7, там хочуть запускати виробництво. Ну, хоч у людей робота буде", - говорить голова профспілки заводу Зінаїда Стрілець. Робочим ХЕМЗа повинні 5,3 млн грн.
В обласному об'єднанні профспілок занепад промгігантів пояснюють просто: керівництво не змогло впоратися з переформатуванням виробництва, конкуренцією на ринку. "Зараз робота на космос, оборонку не потрібна в таких обсягах, як раніше. Замість того, щоб освоювати нову продукцію, закуповувати спецобладнання, на підприємствах просто руйнували все", - говорить заступник голови об'єднання Анатолій Шевчук.
Встояти вдалося не багатьом, серед "тих, хто вижив" - заводи ФЕД, "Турбоатом", "Електроважмаш". До них можна віднести і авіаційний завод, який, хоча і накопичив майже 30 млн зарплатних боргів, майном по-крупному все ж таки не торгував. Як розповіли нам на ХАЗі, у середині 2000-х було продано лише будівлю кафе на розі Сумської та Раднаркомівської.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас