1316
В Україні перестали продавати легендарне пиво...
— Аграрний ринок
Популярне ірландське пиво Guinness зникло з українських барів. Власник бренду - компанія Diageo - через 7 років співпраці з дистриб'юторською компанією "Хубер-трейд" вирішила змінити партнера в Україні і зараз веде переговори з "Славутич Carlsberg Group". Продажі Guinness в Україні невеликі, проте в бізнесі "Хубер-трейд" ця марка відігравала значну іміджеву роль.
Про те, що ірландське пиво Guinness більше не продається в українських барах, розповіли відразу в декількох закладах. Власник бренду Diageo припинив його постачання в країну на початку року, і запаси пива вже закінчилися, кажуть у мережі ресторанів "Світова карта". "У наших закладах це найпопулярніше імпортне пиво. Відсутність Guinness позначилася на наших продажах", - говорить співзасновник мережі Бенджамін Голані. За його словами, ресторани мережі замість Guinness пропонують відвідувачам пиво Murphy`s. Але Guinness - дуже специфічне пиво, і знайти йому рівноцінну заміну складно, говорить директор компанії "Сармат" Ігор Тихонов.
Guinness - ірландське пиво, яке найбільше продається в світі. У 1759 році його почала виробляти компанія Arthur Guinness Son & Co. Зараз бренд належить світовому виробнику елітного алкоголю - компанії Diageo. Виручка в 2010 фінансовому році (завершився 30 червня 2010 року) - 12,96 млрд фунтів стерлінгів, чистий прибуток - 1,74 млрд фунтів.
Перебої з поставками пов'язані з тим, що Diageo вирішила змінити дистриб'ютора, кажуть у ресторанах. З 2003 року Guinness в Україні ввозила компанія "Хубер-трейд". "Щороку в листопаді ми переукладали договір з Diageo, в тому числі в 2010 році. Але буквально через місяць Diageo в односторонньому порядку без пояснення причин відмовилася від контракту", - говорить генеральний директор "Хубер-трейд" Юрій Калатай.
У головному офісі Diageo повідомили, що контракти про постачання в Україну курирує російський офіс компанії. Директор з корпоративних відносин Diageo в Східній Європі і Росії Олена Кузнєцова днями коментарів дати не змогла.
Для "Хубер-трейду" марка Guinness відігравала передусім іміджеву роль, говорить Калатай. "Річні продажі цього пива в Україні - близько $1 млн. Але для нас втрата цього бренду рівнозначна втраті імені", - говорить менеджер. У своєму сегменті ("супер-преміум") Guinness за підсумками лютого займав 0,035% в натуральному вираженні, хоча ще в травні минулого року його частка була 0,2% (дані ACNielsen).
Втім, вже в травні, як стверджують у ресторанах, Guinness має знову з'явитися в продажу. За їх інформацією, Diageo зараз веде переговори з компанією "Славутич Carlsberg Group" про укладення дистриб'юторської угоди. Ще в 2007 році голова ради директорів ВВН (зараз "Славутич") в Європі і США Джон Ніколсон говорив про можливість продажу Guinness в Україні його компанією. "Scottish & Newcastle (на той момент акціонер ВВН) є основним продавцем Guinness в світі", - зазначав він. "Контракт ще не укладено, але сторони обговорюють надання 'Славутичу' ексклюзивних прав відразу на декілька марок Diageo, включаючи Guinness", - повідомив один з дистриб'юторів "Славутича" на правах анонімності. Diageo також володіє пивними брендами Kilkenny, Red Stripe, Harp Lager, Smithwick`s Ale, Tusker Lager, Satzenbrau і Senator Keg.
Коментувати інформацію про переговори з Diageo в "Славутичі" відмовилися. Але зараз у портфелі компанії імпортних брендів небагато. "Наша компанія імпортує Corona і Negra Modelo. Ми плануємо розвивати цей напрямок, але про конкретні марки поки говорити не можемо", - зазначив директор "Славутич Carlsberg Group" Петро Чернишов.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Ринок Китаю відкриють для низки українських продуктів
Чотири роки ринку землі: як змінилася ціна гектара
Як війна змінила вартість сільськогосподарських земель в Україні
Скільки заробляють найбільші агрокомпанії в Україні
ЄС затвердить квоти на експорт української агропродукції у вересні — обсяги
Скільки можна заробити на інвестиціях у землю — відповідь експерта