Скільки мільйонів Київ втратив від ядерного саміту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Скільки мільйонів Київ втратив від ядерного саміту

Казна та Політика
1854
"Марафон" зі збору коштів на будівництво нового безпечного конфайнменту "Укриття" над зруйнованим енергоблоком Чорнобильської АЕС, який стартував у Києві, не пройшов повз увагу простих киян. Вже з ранку жителі столиці безпосередньо стали учасниками акції. Щоправда, свою громадянську позицію в ядерному питанні їм довелося демонструвати у величезних автомобільних заторах, якими покрився Київ у вівторок
Найбільший резонанс візит офіційних делегацій на конференцію країн-донорів ЧАЕС, викликав на Подолі. "Став" на годину Дніпровський спуск, а трохи пізніше - Харківське шосе. На вечірню годину пік планується перекриття центру Києва, поки офіційні делегації не роз'їдуться.
У принципі, останнім часом перекриття доріг у Києві відбувається все частіше. Тому, віддати годину шляху на добру справу "вибивання грошей з донорів ЧАЕС" кожному свідомому киянину має бути за щастя. У той же час, "Коментарі" вирішили оцінити, а в скільки все-таки обійшлися і бюджету країни, і бюджету звичайного жителя столиці сьогоднішні "дорожні" заходи за участю "офіційних делегацій".
Почнемо з того, що за офіційною статистикою, в Києві вже близько мільйона автомобілів. З них щодня по місту курсує 500 тисяч машин. Такі дані раніше називали підлеглі мера Леоніда Черновецького. Можливо, вони і завищені. Але зараз погода дозволяє багатьом автомобілістам "провітрити" свій транспортний засіб. Плюс - ще приїжджі. Тому, повіримо чиновникам, що у бік центру з ранку рухається пара-трійка сотень тисяч автомобілів. З них (не будемо сильно перебільшувати) близько 50 тисяч майже на годину "застрягли".
Звичайно, найбільш очевидні витрати від стояння на дорозі - додаткові витрати на пальне. Водії вважають за краще тримати машину в "робочому стані". За оцінками експертів, середня витрата бензину за годину простою - близько 2,5 літрів. Ці підрахунки відносяться до бензину, витраченого понад норму. І зазначена цифра стосується в основному "економних" машин з 1,5-1,6 "кубиків" ("Ланос", наприклад). Авто з двигуном потужнішим, звичайно, з'їдає більше.
Ціна того ж А-95 зараз у Києві 10 гривень (плюс/мінус 5 копійок). Не набагато відстає і вартість дизельного пального. Таким чином, за годину "представницьких автопробігів" киянин витратив 25-30 гривень на паливі.
Тут же експерти рекомендують враховувати у втратах від "стояння" і амортизацію, але ці розрахунки ми не будемо проводити. Нас більше цікавить вартість "автомобілегодини", витрачених на споглядання автомобілістами столичних пейзажів.
Свого часу фахівці Московського автодорожнього інституту підрахували, що одна "автомобілегодина" у Білокам'яній коштує $5. Проте прийнято вважати (а на Заході розрахунками втрат від заторів на дорогах займаються з 70-х років минулого століття), що в кожному автомобілі знаходиться 1,3 людини.
Таким чином, в пробці з 50 тисяч машин втрачається 65 тис. "автомобілегодин". Множимо цей показник на $5, і отримуємо, $325 тис. - приблизний розмір втрат українського ВВП у результаті нинішніх пробок. При грубій конвертації за курсом 8 гривень за долар це становить 2,6 млн гривень. А є ще на дорозі люди у громадському транспорті. І їх буде разу в три більше, ніж автомобілістів. Вийде ще близько 8 млн гривень.
Таким чином, загальні втрати бюджету киян і країни від заторів, спричинених ядерним самітом, склали 11,5 млн гривень. Це якщо рахувати тільки ранковий час, які провела столиця в заторах. Вийшло, в принципі, більше, ніж деякі офіційні делегації привезли грошей на донорський саміт. Та й за більш, ніж деякі вітчизняні благодійники.
Олег Тімбовські
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас