Скільки мільйонів Київ втратив від ядерного саміту
"Марафон" зі збору коштів на будівництво нового безпечного конфайнменту "Укриття" над зруйнованим енергоблоком Чорнобильської АЕС, який стартував у Києві, не пройшов повз увагу простих киян. Вже з ранку жителі столиці безпосередньо стали учасниками акції. Щоправда, свою громадянську позицію в ядерному питанні їм довелося демонструвати у величезних автомобільних заторах, якими покрився Київ у вівторок
Найбільший резонанс візит офіційних делегацій на конференцію країн-донорів ЧАЕС, викликав на Подолі. "Став" на годину Дніпровський спуск, а трохи пізніше - Харківське шосе. На вечірню годину пік планується перекриття центру Києва, поки офіційні делегації не роз'їдуться.
У принципі, останнім часом перекриття доріг у Києві відбувається все частіше. Тому, віддати годину шляху на добру справу "вибивання грошей з донорів ЧАЕС" кожному свідомому киянину має бути за щастя. У той же час, "Коментарі" вирішили оцінити, а в скільки все-таки обійшлися і бюджету країни, і бюджету звичайного жителя столиці сьогоднішні "дорожні" заходи за участю "офіційних делегацій".
Почнемо з того, що за офіційною статистикою, в Києві вже близько мільйона автомобілів. З них щодня по місту курсує 500 тисяч машин. Такі дані раніше називали підлеглі мера Леоніда Черновецького. Можливо, вони і завищені. Але зараз погода дозволяє багатьом автомобілістам "провітрити" свій транспортний засіб. Плюс - ще приїжджі. Тому, повіримо чиновникам, що у бік центру з ранку рухається пара-трійка сотень тисяч автомобілів. З них (не будемо сильно перебільшувати) близько 50 тисяч майже на годину "застрягли".
Звичайно, найбільш очевидні витрати від стояння на дорозі - додаткові витрати на пальне. Водії вважають за краще тримати машину в "робочому стані". За оцінками експертів, середня витрата бензину за годину простою - близько 2,5 літрів. Ці підрахунки відносяться до бензину, витраченого понад норму. І зазначена цифра стосується в основному "економних" машин з 1,5-1,6 "кубиків" ("Ланос", наприклад). Авто з двигуном потужнішим, звичайно, з'їдає більше.
Ціна того ж А-95 зараз у Києві 10 гривень (плюс/мінус 5 копійок). Не набагато відстає і вартість дизельного пального. Таким чином, за годину "представницьких автопробігів" киянин витратив 25-30 гривень на паливі.
Тут же експерти рекомендують враховувати у втратах від "стояння" і амортизацію, але ці розрахунки ми не будемо проводити. Нас більше цікавить вартість "автомобілегодини", витрачених на споглядання автомобілістами столичних пейзажів.
Свого часу фахівці Московського автодорожнього інституту підрахували, що одна "автомобілегодина" у Білокам'яній коштує $5. Проте прийнято вважати (а на Заході розрахунками втрат від заторів на дорогах займаються з 70-х років минулого століття), що в кожному автомобілі знаходиться 1,3 людини.
Таким чином, в пробці з 50 тисяч машин втрачається 65 тис. "автомобілегодин". Множимо цей показник на $5, і отримуємо, $325 тис. - приблизний розмір втрат українського ВВП у результаті нинішніх пробок. При грубій конвертації за курсом 8 гривень за долар це становить 2,6 млн гривень. А є ще на дорозі люди у громадському транспорті. І їх буде разу в три більше, ніж автомобілістів. Вийде ще близько 8 млн гривень.
Таким чином, загальні втрати бюджету киян і країни від заторів, спричинених ядерним самітом, склали 11,5 млн гривень. Це якщо рахувати тільки ранковий час, які провела столиця в заторах. Вийшло, в принципі, більше, ніж деякі офіційні делегації привезли грошей на донорський саміт. Та й за більш, ніж деякі вітчизняні благодійники.
Олег Тімбовські
За матеріалами: Коментарі
Поділитися новиною