Азаров переслідує сам себе — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Азаров переслідує сам себе

Казна та Політика
1022
Про претензії Кабміну до природних монополій з питання формування тарифів повідомив в інтерв'ю виданню "Дзеркало тижня" начальник ГоловКРУ Петро Андрєєв. "За дорученням прем'єр-міністра до кінця року буде перевірена обґрунтованість формування тарифів на залізничні перевезення. Тарифи регулярно підвищуються, і це має серйозні наслідки для економіки, підвищуючи накладні витрати по всіх галузях і розкручуючи тим самим інфляцію. Зупинити зростання тарифів можна лише в тому випадку, якщо контролюється обґрунтованість їх розрахунку", - заявив Андрєєв.
У прес-службі прем'єра підтвердили, що таке доручення дійсно було дано. "Прем'єр-міністр доручив перевірити обґрунтованість тарифів у різних галузях, включаючи комунальне господарство та залізничні перевезення. Це зроблено з метою припинити випадки, коли витрати держпідприємств необґрунтовано завищуються у зв'язку з безгосподарністю і невмінням розпорядитися коштами", - повідомив прес-секретар Миколи Азарова Віталій Лук'яненко. За його словами, доручення має характер термінового, і відзвітувати по ньому необхідно після закінчення місяця. "Але не варто сприймати це лише як разове доручення - прем'єр хоче бачити систему контролю над ціноутворенням на постійній основі", - додає Лук'яненко.
За його словами, у разі виявлення за підсумками перевірки фактів необґрунтованих витрат, які були включені до собівартості тарифів, вони стануть предметом для порушення справи правоохоронними органами. У прес-службі уточнили, що мова йде не тільки про споживчі тарифи, а й промислові, приміром, на залізничні вантажні перевезення.
"Зростання вантажних тарифів, які є елементом собівартості будь-якого товару, веде до підвищення цін на ці товари і також лягає на плечі споживача", - пояснює представник прем'єра.
Нагадаємо, "Укрзалізниця" запланувала підвищити тарифи на вантажні залізничні перевезення на 20% протягом 2011 р. - на 2,2% щомісяця, починаючи з березня. Сума отриманого завдяки цьому додаткового доходу оцінюється на рівні 4 млрд. грн. Екс-керівник залізниці Михайло Костюк обіцяв, що тарифи на пасажирські перевезення в 2011 р. підвищуватися не будуть.
В "Укрзалізниці" висловили здивування з приводу ініціативи Миколи Азарова. "Всі тарифи, які застосовує "Укрзалiзниця", затверджуються Кабінетом міністрів. Дивно, що виникають такі претензії, адже по суті Кабмін через Мінінфраструктури управляє "Укрзалізницею", - сказав один з топ-менеджерів залізниці.
Обґрунтовуючи підвищення тарифів, раніше керівництво залізниці в якості аргументів назводило такі фактори, як інфляція і зростання цін на всі складові собівартості перевезення. "Якщо ціни на продукцію, яку ми споживаємо, за два роки зросли на 40%, то і ми вимагаємо підвищення своїх тарифів на 20%", - говорив Михайло Костюк. Разом з тим фінансова звітність "Укрзалізниці" досі залишається закритою, і ознайомитися зі складовими сукупних витрат компанії-монополіста неможливо.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас