0 800 307 555
0 800 307 555

Кабінет повернув ставки назад


Кабінет повернув ставки назад

Про необхідність зменшення акцизного податку на паливо прем'єр-міністр Микола Азаров заявив під час відкритої частини вчорашнього засідання уряду. До обговорення цього питання голова Кабміну підійшов здалеку, нагадавши, що подорожчання бензину і дизельного палива тягне за собою підвищення ціни на газ, імпортований Україною з Росії "за злощасної формулою Юлії Тимошенко". "Об'єктивно виникла загроза дестабілізації цінової ситуації на ринку енергетичних ресурсів", - попередив пан Азаров.

Як екстрений захід прем'єр запропонував членам уряду розглянути можливість економії енергоресурсів і зниження акцизу на паливо в II кварталі цього року. Нагадаємо, після набуття чинності Податкового кодексу з 1 січня акцизи, зокрема на бензин, підвищилися на 37,9%, до 182 євро/т. "Це непросте рішення, тому що гроші від акцизного податку формують фонд дорожніх робіт. Цими коштами в країні будуються та ремонтуються дороги, - випереджаючи критику на свою адресу, заявив Микола Азаров.- Завжди знайдуться ті, хто переверне питання так: ви що, дороги будувати і ремонтувати не хочете? Цей приклад я навів, щоб стало зрозуміло, як важко балансувати між розвитком і споживанням і які непрості рішення доводиться ухвалювати уряду".

Подальше обговорення питання про зниження акцизів проходило за закритими дверима. Один з учасників засідання повідомив, що проти пропозиції прем'єра різко виступив віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесніков. Віце-прем'єр підтвердив, що виступав проти зниження акцизу. "Це безглуздо - економія на літрі бензину виходить 50 коп., а потім на світових ринках буде підвищення ціни на $5-7 за барель нафти, і що тоді робити?" - сказав пан Колесников. За його розрахунками, в разі зниження акцизів на паливо за три місяці дії норми держава втратить близько 100 млн євро.

За словами Бориса Колеснікова, грошей на будівництво та ремонт доріг в період дії знижених акцизних ставок не буде. "Що залишиться, за те і будемо будувати", - поскаржився віце-прем'єр. Він повідомив, що з 1 січня 2012 року уряд планує перейти на нову модель фінансування дорожніх робіт. "Ми хочемо, щоб гроші надходили на рахунки "Укравтодору" напряму. Україна повинна збирати $4 млрд із проданого палива, а збирає близько двох, навіть трохи менше. Це пов'язано в тому числі і з корупційними діями по всій вертикалі реалізації бензину", - зазначив Колесніков.

Після закінчення засідання Кабміну стало відомо, що проект закону про внесення змін до Податкового кодексу в частині зниження акцизу на бензин і дизельне паливо був ухвалений більшістю голосів. Документом передбачено, що на другий квартал поточного року ставки акцизу на бензин будуть знижені на 50 євро/т, на дизельне паливо - на 30 євро/т. За словами заступника міністра фінансів Анатолія Мярковського, це рішення дозволить знизити ціни на нафтопродукти в середньому на 50 коп. за літр.

Міністр палива та енергетики опозиційного уряду, народний депутат Олександр Гудима ("БЮТ-Батьківщина") повідомив, що урядовий законопроект буде зареєстрований у Верховній раді сьогодні вранці і після обіду може бути внесений до сесійної зали. "Це рішення показує, що Кабмін слабкий в боротьбі з нафтотрейдерами, які відчули смак і заробляють гроші. Ціни на бензин не допомогли знизити ні зусилля уряду, ні Антимонопольний комітет під керівництвом Василя Цушка", - вважає Гудима.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Опитування
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua