937
Кабінет повернув ставки назад
— Енергетика
Про необхідність зменшення акцизного податку на паливо прем'єр-міністр Микола Азаров заявив під час відкритої частини вчорашнього засідання уряду. До обговорення цього питання голова Кабміну підійшов здалеку, нагадавши, що подорожчання бензину і дизельного палива тягне за собою підвищення ціни на газ, імпортований Україною з Росії "за злощасної формулою Юлії Тимошенко". "Об'єктивно виникла загроза дестабілізації цінової ситуації на ринку енергетичних ресурсів", - попередив пан Азаров.
Як екстрений захід прем'єр запропонував членам уряду розглянути можливість економії енергоресурсів і зниження акцизу на паливо в II кварталі цього року. Нагадаємо, після набуття чинності Податкового кодексу з 1 січня акцизи, зокрема на бензин, підвищилися на 37,9%, до 182 євро/т. "Це непросте рішення, тому що гроші від акцизного податку формують фонд дорожніх робіт. Цими коштами в країні будуються та ремонтуються дороги, - випереджаючи критику на свою адресу, заявив Микола Азаров.- Завжди знайдуться ті, хто переверне питання так: ви що, дороги будувати і ремонтувати не хочете? Цей приклад я навів, щоб стало зрозуміло, як важко балансувати між розвитком і споживанням і які непрості рішення доводиться ухвалювати уряду".
Подальше обговорення питання про зниження акцизів проходило за закритими дверима. Один з учасників засідання повідомив, що проти пропозиції прем'єра різко виступив віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесніков. Віце-прем'єр підтвердив, що виступав проти зниження акцизу. "Це безглуздо - економія на літрі бензину виходить 50 коп., а потім на світових ринках буде підвищення ціни на $5-7 за барель нафти, і що тоді робити?" - сказав пан Колесников. За його розрахунками, в разі зниження акцизів на паливо за три місяці дії норми держава втратить близько 100 млн євро.
За словами Бориса Колеснікова, грошей на будівництво та ремонт доріг в період дії знижених акцизних ставок не буде. "Що залишиться, за те і будемо будувати", - поскаржився віце-прем'єр. Він повідомив, що з 1 січня 2012 року уряд планує перейти на нову модель фінансування дорожніх робіт. "Ми хочемо, щоб гроші надходили на рахунки "Укравтодору" напряму. Україна повинна збирати $4 млрд із проданого палива, а збирає близько двох, навіть трохи менше. Це пов'язано в тому числі і з корупційними діями по всій вертикалі реалізації бензину", - зазначив Колесніков.
Після закінчення засідання Кабміну стало відомо, що проект закону про внесення змін до Податкового кодексу в частині зниження акцизу на бензин і дизельне паливо був ухвалений більшістю голосів. Документом передбачено, що на другий квартал поточного року ставки акцизу на бензин будуть знижені на 50 євро/т, на дизельне паливо - на 30 євро/т. За словами заступника міністра фінансів Анатолія Мярковського, це рішення дозволить знизити ціни на нафтопродукти в середньому на 50 коп. за літр.
Міністр палива та енергетики опозиційного уряду, народний депутат Олександр Гудима ("БЮТ-Батьківщина") повідомив, що урядовий законопроект буде зареєстрований у Верховній раді сьогодні вранці і після обіду може бути внесений до сесійної зали. "Це рішення показує, що Кабмін слабкий в боротьбі з нафтотрейдерами, які відчули смак і заробляють гроші. Ціни на бензин не допомогли знизити ні зусилля уряду, ні Антимонопольний комітет під керівництвом Василя Цушка", - вважає Гудима.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Для опалювального сезону Україні потрібно ще до 1 млрд доларів на газ — Reuters
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального