Підписання меморандуму між Кабміном і власниками українських НПЗ не вирішить проблему високих цін — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Підписання меморандуму між Кабміном і власниками українських НПЗ не вирішить проблему високих цін

Енергетика
239
Підписання меморандуму між Кабінетом міністрів і власниками українських НПЗ є формальністю, і тому не матиме ніяких результатів для нафтопереробної галузі і для споживачів нафтопродуктів. Таку думку висловив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
"За останніх 10 років було підписано декілька подібних меморандумів, і чергове підписання є кращою ілюстрацією їх неефективності, адже ситуація в нафтопереробці дійсно важка, - говорить С.Куюн. - Приблизно в рівній мірі винні в цьому власники НПЗ, що не здійснили належних інвестицій в розвиток, і державу, яка не тільки не створила умов для інвестування, але і відкрила ринок для "лівел", контрабанди і фальсифікату".
За словами експерта, свідомо нездійсненними є зобов'язання Дрогобицького, Надворнянського і Шебелінського заводів забезпечити якість палив, що випускаються, до сучасних стандартів до кінця 2012 р. Як показує досвід модернізації НПЗ в країнах СНД і Європи, тільки для затвердження подібних проектів необхідно мінімум два роки, стільки ж - для виробництва і монтажу устаткування. Рентабельна робота Одеського НПЗ нереальна без відновлення трубопровідних маршрутів постачань нафти. Цього меморандумом не передбачено. Модернізація Кременчуцького НПЗ "Укртатнафта" неможлива без зміни власника приватного пакету акцій. Сьогоднішні власники заводу не мають достатнього власного нафтовидобутку і не можуть гарантувати високе і стабільне завантаження підприємства. Украй маловірогідним буде підвищення до заявлених в меморандумі обсягів Лісичанським НПЗ. Для цього підприємству необхідно здійснити комплекс заходів щодо збільшення глибини переробки з метою зниження випуску мазуту. Дана програма може вимагати до 5 років.
"Розвиток власної нафтопереробки, безумовно, є важливим завданням, проте це тривалий і системний процес, тоді як проблема високих паливних цін вимагає рішення вже сьогодні", - говорить С.Куюн.
Крім того, в асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів" вважають, що виконання меморандуму між Кабміном і НПЗ можливо лише за умови введення мит на імпорт нафтопродуктів, або скасування ПДВ на імпорт нафти.
"Українські НПЗ сьогодні збиткові, як і багато заводів Європи і СНД. Але навіть в цій ситуації ніде держава або споживач не спонсорують нафтові компанії, які сьогодні отримують надприбутки на рекордних цінах на нафту", - вважає президент асоціації Леонід Косянчук.
Він нагадав, що ведення мит на імпорт нафтопродуктів приведе до зростання цін на паливо, яке складе близько 1,3 грн на літрі бензину і 0,8 грн на літрі дизельного палива. Крім того, ринок відчує дефіцит високоякісного палива.
Що ж до ідеї Міненерговугілля по скасуванню ПДВ на імпорт нафти, то в даному випадку втрати державного бюджету з урахуванням задекларованого в меморандумі обсягу постачання імпортної нафти і розрахункової вартості 100 до/бар. тільки у 2011 р. можуть скласти більше 15 млрд грн.
"Крупні бізнесмени, що володіють видобутком нафти і НПЗ, при повній підтримці з боку чиновників Міненерговугілля в черговий раз хочуть перекласти свої проблеми і витрати на простих людей і державу", - відзначив Косянчук.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас