Україна віддасть "Україну" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Україна віддасть "Україну"

Казна та Політика
4889
Бідна країна вже позбулася двох авіаносців і повним ходом готується подарувати крейсер "Україна" Міністр оборони України Михайло Єжель заявив вчора про продовження переговорів з Росією щодо продажу ракетного крейсера "Україна". "В мене не підніметься рука, щоб різати цей корабель, готовність якого становить 95%2, - цитують українського міністра інформагентства. Буквально напередодні, 27 лютого, його російський колега Анатолій Сердюков говорив про те, що рішення про купівлю Росією українського військового крейсера ще не ухвалено, підкресливши, що чекає від київських чиновників на "прийнятні пропозиції".
Власне, Анатолій Сердюков рік тому і розповідав російській пресі про те, як ведуться переговори по крейсеру "Україна". "Весь цей час переговори про долю "України" велися в закритому форматі, йшли запеклі суперечки про ціну. Тепер все вирішено, і українська сторона поставлена до відома. Росія візьме "Україну" тільки задарма, навіть не за ціною металобрухту. І тільки після цього будуть розглядатися різні варіанти участі українських компаній у добудові корабля", - пише російське видання "Аргументи тижня".
Незважаючи на те що на сьогоднішній день ступінь готовності крейсера - 95%, добудовувати судно за рахунок держскарбниці України вже точно не будуть, кажуть чиновники, через відсутність потреби в ньому у Збройних сил нашої країни. Нагадаємо, що зводити ракетний крейсер "Україна" почали ще в 1984 р. на Суднобудівному заводі ім. 61 комунара на замовлення тодішнього Військово-морського флоту СРСР. З набуттям незалежності корабель намагалися добудовувати на гроші Міністерства оборони України. А в 2005 р. після чергової невдалої спроби продати корабель росіянам було ухвалено рішення його не добудовувати.
Такий стан речей, заявляє екс-міністр оборони Анатолій Гриценко, - результат безвідповідальності тодішніх воєначальників, які замовчували, що корабель такого класу, виходячи з нинішніх завдань вітчизняних Збройних сил, Україні не потрібен.
"Навпаки, говорили, мовляв, крейсер підвищить боєздатність і авторитет Військово-морських сил країни. Вся ця неправда призвела в результаті до того, що за минулі двадцять років ми вклали в крейсер величезні гроші", - наводять слова Гриценка інформагентства.
Великі кошти Україна продовжує вкладати в крейсер і зараз, тому що його утримання обходиться щорічно не менш ніж у 5 млн. грн. Анатолій Гриценко у своєму перебуванні міністром оборони також вів переговори з росіянами про продаж крейсера. І тоді, за його словами, російські військові говорили, що їм цей корабель не потрібен. Зараз, як пишуть російські ЗМІ, РФ може забрати крейсер задарма, адже на його модернізацію, як заявляють в місцевій пресі, посилаючись на джерела в головному штабі ВМФ РФ, доведеться витратити не менше 35 млрд. рос. руб.
Варто відзначити, що це вже не перший недобудований радянський корабель, який Україна безуспішно намагається продати своїй північній сусідці. Як згадує колишній начальник Головного штабу ВМФ - перший заступник головнокомандувача ВМФ СРСР Валентин Селіванов, в 1993 р. Україна пропонувала Росії викупити в неї авіаносні крейсери "Ульяновськ" і "Варяг", які в результаті були втрачені: один розпиляли на металобрухт, другий продали китайцям за ціною застарілого винищувача. Примітно, що зараз одночасно з переговорами про продаж крейсера "Україна" вітчизняна влада активно веде переговори про продаж його виробника - Суднобудівного заводу ім. 61 комунара. Як писали "ЭИ" раніше, у профільному відомстві активно мусується питання швидкої приватизації цього заводу.
"Суднобудівний завод ім. 61 комунара" - один з найбільших в Україні, спеціалізується на виробництві військових і цивільних суден, а також проводить ремонтні роботи. Будівництво корпусів суден проводиться на трьох стапельних місцях, які дозволяють будувати і спускати на воду корпуси вагою до 20 тис. т. Нинішню необхідність продати цей завод приватному інвестору чиновники пояснюють хронічною збитковістю підприємства. За деякими даними, чистий збиток підприємства за три квартали 2010 р. склав 28,9 млн. грн., головна причина - відсутність замовлень.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас