Прибуток "Антонова" впав в три рази — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Прибуток "Антонова" впав в три рази

Казна та Політика
871
Найбільші підприємства авіаконцерну "Антонов" за минулий рік погіршили фінансові показники. ДП "Антонов" за підсумками року більш ніж в 3 рази скоротило прибуток, розплачуючись з боргами заводу "Авіант", а Харківське державіавиробниче підприємство збільшило збитки до 405 млн грн. Майбутнє авіапідприємств концерну повністю залежить від держфінансування - замовлень у заводів достатньо, проте на їх виконання потрібні величезні гроші, констатують експерти.
Розробник авіатехніки - держпідприємство "Антонов" (входить до однойменного концерну) заробило минулого року всього 82,17 млнгрн чистого прибутку проти 319,43 млн роком раніше, повідомило ДП в п'ятницю в системі розкриття інформації Держкомісії з цінних паперів та фондового ринку. Основний дохід "Антонов" отримує, надаючи інжинірингові послуги і експлуатуючи власний парк літаків - сім Ан-124 "Руслан", Ан-225 "Мрія" та Ан-148. "Дохід "Антонова" майже не змінився, але виросла собівартість, - говорить старший аналітик ІК Dragon Capital Таїсія Шепетко.- У звітності вказано, що матеріальні витрати підприємства в 2010 році зросли на 20%, зокрема через подорожчання палива, також на 10% зросли витрати на персонал".
Глава ДП "Антонов" Дмитро Ківа пояснив, що скорочення прибутку на підприємстві планували, тому що минулого року на його баланс був переданий завод "Авіант" (зараз - "Серійний завод "Антонов"). "Це збиткове підприємство з величезними боргами (близько 2 млрд грн) і без оборотних коштів, - зазначив пан Ківа.- Ми змушені були вкладати кошти, в тому числі прибуток, у розвиток "Авіанта". Природно, наш прибуток впав, хоча він все таки є". У 2008 році на базі підприємств авіапромисловості був створений державний авіабудівний концерн "Антонов". Крім ДП "Антонов", до нього зараз входять Харківське державіавиробниче підприємство (ХДАВП) та ДП "410-й завод цивільної авіації". Зведені дані по фінансових результатах роботи всіх підприємств концерну і показники "410-го заводу" не публікувалися.
Погіршилися показники і ХДАВП. За минулий рік чистий дохід знизився на 47,66%, до 156,93 млн грн, чистий збиток склав 405,51 млн грн (у 2009 році - 293,8 млн грн). Гендиректор підприємства Анатолій Мялиця відмовився коментувати фінансові результати, зазначивши лише, що для ефективної роботи заводу держава повинна забезпечити його замовленнями і повністю завантажити його потужності.
Джерело, близьке до ХДАВП, пояснило, що погіршення фінансової діяльності заводу викликано недостатнім фінансуванням з боку держави: "ХДАВП виділили близько половини обіцяної торік суми, в результаті завод не зміг виконати ряд замовлень, що відбилося на його прибутку. Вплинути на цю ситуацію завод не може".
Щоб профінансувати виконання замовлень, в авіаконцерні "Антонов" планували минулого року залучити близько $500 млн кредитних коштів. У п'ятницю Дмитро Ківа повідомив, що поки не може коментувати питання залучення кредитів. Аналітик ІК Alfa Capital Денис Шаврук вважає, що фінансове становище авіазаводів можна поліпшити тільки за рахунок держфінансування. "Іншого виходу немає: за рахунок одного банківського фінансування заводи не зможуть працювати - це довгі і дорогі гроші", - підкреслює аналітик. Для серійного випуску конкурентоздатних літаків щорічно потрібно близько 1 млрд грн, говорив раніше голова ради директорів компанії "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас